BMW Turbo Power je priča o uspjehu u moto-sportu – i traje već 50 godina. Godine 1969. BMW je osvojio European Touring Car Championship s Dieter Quester-om (AUT) i BMW 2002 TI, radeći pionirski rad i pišući povijest u tom procesu. Prvi BMW Turbo motor korišten na trkama – M121 – obezbedio je potrebnu snagu da bavarcima donese i titulu ETCC.  Posle mnogo BMW Turbo motora u 50 godina od tada, početkom maja na u Hockenheimu (GER), debitovaće u BMW M4 DTM novoizgrađeni BMW P48 motor.

bmw-turbo-engine-test

 

 

 

Uprkos 50 godina između njih, dva motora visokih performansi imaju niz sličnosti: oba su redni, četverocilindrični motori sa kapacitetom od dva litra i turbo punjačem. I kod BMW-a M121 i kod P48, osetljive komponente motora moraju biti zaštićene toplotnim štitom zbog toplote koju emituje turbo punjač. Mehanička pumpa za ubrizgavanje dovodi motor u gorivo u oba slučaja. Sa pritiskom od 0,98 bara, prva generacija turbo trkaćeg motora postigla je cca. 280 KS pri 6,500 o / min. Turbina je teoretski bio u stanju da razvije pritisak od 1,76 bara. Međutim, tad bi pritisak u cilindru bi bio tako velik glava motora to nebi mogla podnijeti. Danas su mogući pritisci na turbo sklopu do 2.5 bara, a razvijeni su i otporniji materijali pa tako motor može da  dosegne više od 600 KS. Jedan od ključnih aspekata P48 je njegova izuzetno dobra potrošnja. Kako DTM propisi ograničavaju dozvoljeni protok goriva, svaka ušteda goriva znači bolje. U poređenju sa svojim prethodnikom, koji je i sam bio veoma efikasan, trenutni motor je skoro 10% efikasniji. To je zapravo više od 50% efikasniji od M121 iz 1969.

bmw-p48-turbo-engine

 

 

 

 

Tehničke karakteristike; Tip: P48, R4 turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva;  Zapremina : 1,999 cm3; Težina: 85 kg (osnovna težina, prema propisima); Prečnik cilindra: između 86 i 90 mm; Broj obrtaja motora: max. 9.500 o / min; Snaga: preko 600 KS; Životni vijek: preko 6.000 km (po sezoni); Ograničivač protoka mase goriva: obavezan 95 kg / h,100 kg / h sa push-to-pass aktivacijom ;  Blok cilindara i glava cilindra izrađeni od livenog aluminijuma u livnici BMW-a u Landshut-u;  Čelična radilica;  Četiri ventila po cilindru, upravljana preko klackalice;  Čelične bregaste osovine koje se upravljaju preko zupčanika;  Visokotlačno, direktno ubrizgavanje, kao kod BMW-ovih motora sa 350 bara;  Suhi karter