Mazda je danas proslavila svoju stotu godišnjicu svečanošću u svom sjedištu u Hirošimi i time započela godinu događaja, koji uključuje sajam automobila u Ženevi 2020. godine, tokom kojih će kompanija pamtiti svoju prošlost i gledati u budućnost.
Hrabrost da dovedete u pitanje uobičajene prakse i trasira nove staze u inženjerstvu i dizajnu koje su drugi smatrali neizvedivim, pokretali su tim u Mazdi od 1920. godine. Tako je Mazda bila prva azijska marka koja je 1991. godine osvojila Le Man, komercijalno je lansirala rotacijski motor u ikonički Cosmo Sport 110S, te stvorio je najprodavaniji roadster s dva sjedišta na svijetu, Mazdu MX-5, koja je od svog predstavljanja 1989. godine prodana više od milion jedinica.

 

Prije 100 godina Mazda je bila proizvođač pluta u Hirošimi sve dok Jujiro Matsuda, industrijalac, nije preuzeo dužnost Toyo Cork Kogyo Co., Ltd 1921. godine. Prvo je preorijentisao  proizvonju prema alatnim mašinama a zatim prema vozilima. Prvi model bio je kamion na tri točka Mazda-Go – koji je u prodaju stigao 1931. godine. Pokazao se popularnim i stalno se usavršavao, na primjer primjenjujući inovativni četverostepeni prenos s kojim je od 1938. smanjio potrošnju goriva za 20%. Nakon Drugog svjetskog rata, proizvodnja kamiona je nastavljena samo nekoliko meseci nakon atomskog bombardovanja Hirošime. Komercijalna vozila su ostala u fokusu nakon rata, a prvi putnički automobil je stigao1960 Mazda R360. Automobil je bio pun pogodak u japanskom segmentu kei-automobila koji je otvorio put uspješnim liniju Mazda automobila koje danas vidimo.

Mazda-Go – 1931. godina

1961. godine kompanija je potpisala licencni ugovor s njemačkim proizvođačem automobila NSU za razvoj i proizvodnju novog kompaktnog laganog rotacijskog motora Wankel. Tada su inženjeri u Japanu razvili ono što su mnogi smatrali nemogućim. Godine 1967. futuristički Mazda Cosmo Sport 110S postao je prvi svjetski proizvodni model s rotacijskim
motorom. Bio je to početak izvanredne uspješne priče kojom će marka lansirati brojne modele uključujući Mazdu RX-7 i prodati skoro dva miliona vozila sa rotacijskim pogonom. Mazda je takođe dokazala svoju tehnološku sposobnost na stazi, postajući prvi azijski proizvođač koji je pobijedio na trci 24 sata Le Mansa  1991. godine. sa četvorotočkašom Mazdom 787B – jedinim pobjedničkim automobilom sa motorom bez klipa.
Mazdin rotacijski motor inspirisao je i Mazdinu revolucionarnu seriju motora Skyactiv Technology, transmisije, platforme i karoserije automobila koje su optimizirane  u ime maksimalne efikasnosti i uspostavljanju Jinbe Ittai veze automobila i vozača, na svim Mazdinim modelima.

Mazda MX-5 1st Generation,