Retromobile – poznati sajam automobila u Parizu (Expo Porte de Versailles) ove se godine održava od srijede, 5. do nedjelje, 9. februara. Nakon istorijske 2019. godine (stogodišnjica branda), Citroën će 2020. godine proslaviti još jedan rođenda te na svom štandu predstaviti duh avanture.

CITROËN GS
Citroën GS bio je zvijezda na Salonu automobila u Parizu 1970. godine i osvojio je titulu “Europski automobil godine” 1971. Njegov uspjeh, s oko 2,5 milijuna prodanih jedinica u razdoblju između 1970. i 1987. (uključujući GSA), pokazuje globalnu komercijalnu privlačnost tog modela. GS  automobil srednje klase (dužina 4,12m, širina 1,60m, visina 1,34m, težina neopterećenog 900kg), s pet sjedišta, dobro je prilagođen potrebama svog vremena. Izgrađen u fabrici u Rennes-la-Janaisu u Bretaniji, GS je imao izvanredano moderan ali i aerodinamičan dizajn, te dobro osmišljenu kabinu. Osim toga, bio je opremljen hidrauličnim ovjesom, koji je pružao udobnost i čvrstoću na cesti koju njegovi konkurenti nisu mogli pružiti. Niz drugih karakteristika učinio ga je modelom koji je bio ispred svog vremena, kao što su kočnice sa četiri diska i zapremina prtljažnika od 465 litara (710 litara za inačicu). Dugi životni vijek automobila bio je obilježen brojnim dostignućima, u pogledu karoserijskog stila i mehanike, a čak je 847 jedinica, od 1973. do 1975. isporučeno kao ‘Birotor’ verzija s rotacijskim motorom. GSA je nasledio GS 1979. Svojim inovativnim oblikom i dizajnom, zajedno sa odličnim voznim svojstvima, GS je među kolekcionarima stvorio lojalne fanove koji će ovim kultnim vozilima proslaviti 50. rođendan.

CITROEN_SCARABEE_D_OR_CONVOI_SAHARA

 

Prvo prelazak preko pustinje Sahare u automobilu dogodilo se od 17. Decembra 1922. do 7. Januara 1923., s pet Citroenovih polugusjeničara (Scarabée d'Or, Croissant d ‘ Argent, Tortue Volante, Bœuf Apis i Chenille Rampante). Kako bi se pripremio za prelazak Sahare, od Touggourt-a (Alžir) do Timbuktua (Mali), André Citroën je u Januaru 1921. stvorio posebno odjeljenje. ‘Misija’ je obavljena korištenjem vozila opremljenih gusjenicama koje je izumio Adolphe Kégresse. Ovaj događaj je u korijenu prvi automobilski rally u istoriji.