Nedjelja, 21 Aprila, 2024

MAZDA 1920-2020 – R360 Coupe: Mazdin prvi automobil koji je osvojio srca japanske javnosti

Mali simpatični kupe predstavljen prije 60 godina, Mazda R360, iako malo poznat izvan Japana, bilo je hit pogodak kod kuće. Prvi putnički automobil ove kompanije prodat je u 4.500 jedinica na dan kada je lansiran i do kraja te godine zaposjeo gotovo dvije trećine segmenta „kei automobila“ (mikrocar). Inače, japanska vlada ograničavajući veličine vozila u kei segmentu (3m x 1,3m) te radne zapremine motora (360cm3), pružila je podršku domaćoj industriji putničkih automobila. ohrabrujući pristupačne modele i ostvarujući proječnim građanima san o vlastitom automobilu.

Mazda R360 Coupé – Svjetska premijera Tokijo Motor Show 1960

Neposredni bestseler

R360 nije prvi kei automobil na tržištu, ali je odmah postao najpopularniji zahvaljujući stilskom izgledu, laganom dizajnu i povoljnoj cijeni. Osim toga, bio je i vrlo efikasan, imao je četvorotaktni motor koji je tiši i čistiji, kao i ekonomičniji, izdržljiviji i jednostavniji za upotrebu od dvotaktnih pogonskih agregata koje koristi konkurencija. Iz 360 cm3 V-twin motor ostvaruje 12kW / 16PS, što ne zvuči mnogo, no sasvim dostatno za autombil od 380kg. Najveća brzina bila je 90 km / h: dovoljno respektabilna za klasu i puno s obzirom na putne uslove koje u ranim 60-ima Japan.

R360 je praktično definirao Mazdinu jedinstvenu filozofiju izrade automobila. Usredotočenost na inovacije, ravnotežu, lagani inženjering i zabavu u vožnji i dalje prevladava 60 godina kasnije. I njegovo inzistiranje na stavljanju duše u svoje proizvode, čak i ako im je osnovna svrha samo da posluže kao pristupačni prijevoz.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno