Mali simpatični kupe predstavljen prije 60 godina, Mazda R360, iako malo poznat izvan Japana, bilo je hit pogodak kod kuće. Prvi putnički automobil ove kompanije prodat je u 4.500 jedinica na dan kada je lansiran i do kraja te godine zaposjeo gotovo dvije trećine segmenta „kei automobila“ (mikrocar). Inače, japanska vlada ograničavajući veličine vozila u kei segmentu (3m x 1,3m) te radne zapremine motora (360cm3), pružila je podršku domaćoj industriji putničkih automobila. ohrabrujući pristupačne modele i ostvarujući proječnim građanima san o vlastitom automobilu.

Mazda R360 Coupé – Svjetska premijera Tokijo Motor Show 1960

Neposredni bestseler

R360 nije prvi kei automobil na tržištu, ali je odmah postao najpopularniji zahvaljujući stilskom izgledu, laganom dizajnu i povoljnoj cijeni. Osim toga, bio je i vrlo efikasan, imao je četvorotaktni motor koji je tiši i čistiji, kao i ekonomičniji, izdržljiviji i jednostavniji za upotrebu od dvotaktnih pogonskih agregata koje koristi konkurencija. Iz 360 cm3 V-twin motor ostvaruje 12kW / 16PS, što ne zvuči mnogo, no sasvim dostatno za autombil od 380kg. Najveća brzina bila je 90 km / h: dovoljno respektabilna za klasu i puno s obzirom na putne uslove koje u ranim 60-ima Japan.

R360 je praktično definirao Mazdinu jedinstvenu filozofiju izrade automobila. Usredotočenost na inovacije, ravnotežu, lagani inženjering i zabavu u vožnji i dalje prevladava 60 godina kasnije. I njegovo inzistiranje na stavljanju duše u svoje proizvode, čak i ako im je osnovna svrha samo da posluže kao pristupačni prijevoz.