Doseg i potrošnja električnih automobila koji se prodaju na europskom tržištu određuje se testnim ciklusom koji se naziva World Light Vehicle Test Procedure. WLTP postupak koristi se za homologaciju svih elktrčnih automobila. Taj test djelomično se provodi u laboratoriju, djelimično na  dionici ceste od 23 kilometra. Ispitivanje se provodi pri ljetnim temperaturama.

Za realan test dosega u zimskim uslovima, Norveška automobilska federacija – NAF je uključila 20 najprodavanijih modela električnih automobila koji mogu kupiti kod norveških zastupnika od januara 2020. godine. Test se usredotočio na doseg, potrošnju i vrijeme punjenja. Da bi se svi automobili jednako testirali, testna vožnja izvršena je bez predgrijavanja kabine, a svi su automobili vozili istom rutom istog dana, sa sličnim stilom vožnje i postavkama klimatske kontrole. Testna ruta sastojala se od gradske vožnje, autocesta i seoskih cesta u brzinama od 60 kmh do 110 kmh.

Vožnja u realnim uvjetima pri niskim temperaturama je u praksi pokazala prosječno 18,5% manji doseg od onoga koji proizvođači deklariraju prema WLTP-u. Najbolji rezultat pokazala je Hyundaieva električna Kona, kojoj je doseg pao tek 9,9%. Najgori na testu je Opelov električni model Ampera čiji je doseg s deklariranih 423 km pao za 29,8% na 294 km.

Test možete vidjeti i na službenim stranicama.