Srijeda, 4 Decembra, 2024

48-voltni blagi hibrid i Kijin novi inteligentni ručni mjenjač za porodicu Ceed

Kia Motors predstavila je novi ‘EcoDynamics+’ 48-voltni blagi dizelski hibrid (MHEV) za sve karoserijske izvedbe Ceeda. Tako će novi pogon pored Ceedovog hatchbacka biti raspoloživ i kod karavanskog Ceed Sportswagona, shooting brake ProCeeda i crossovera XCeed.

Pogon EcoDynamics+ smanjenjem emisija CO2 i troškova održavanja poboljšava učinkovitost 1,6-litarskog dizelskog motora ‘Smartstream’. Novi pogon nudi se kod snažnije i slabije izvedbe motora –115 KS i 136 KS – dok je kod ProCeeda u ponudi samo snažnija izvedba.

Dizelski blagi hibrid EcoDynamics+ s ‘motor’ i ‘generator’ načinima djelovanja
EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sistem nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.

‘Clutch-by-wire’ inteligentni ručni mjenjač
Ceed je jedan od prvih modela Kia s novim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT), koji će biti u ponudi samo kod blagih hibrida EcoDynamics+. Sistem ‘clutch-by-wire’ doprinosi manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama CO2, dok ujedno zadržava vozne karakteristike klasičnog ručnog mjenjača. Umjesto mehaničke veze iMT kvačilo kontrolira potpuno elektronski. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sistem stani/kreni (Idle Stop & Go) u »coastingu« – to je stanje kada vozilo ide bez gasa po inerciji i polako se zaustavlja do potpunog mirovanja. Takođe omogućava kratka vremenska razdoblja »ugašenog motora« tokom coastinga pri brzini do 125 km/h, koja se neprimjetno ponovo aktiviraju kada vozač pritisne papučicu gasa ili kvačila. Auto ostaje u izabranoj brzini i kada se motor ugasi. Zahvaljujući snazi koju omogućava MHSG motor se ponovo pali odmah nakon što vozač pritisne na papučicu kočnice ili gasa. Ako vozač pritisne kvačilo kako bi promijenio stepen prenosa (kod uključenog kvačila) ili ako je brzina vozila preniska za trenutni stepen prenosa onda se pali motor u položaju “neutral”.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno