Prije 50 godina, na sajmu u Brnu predstavljen je legendarni ŠKODA 110 R Coupé. Elegantan sportski automobil sa stražnjim motorom postigao je veliki prodajni uspjeh i poslužio je kao osnova legendarnoih čeških reli i trkaćih automobila. Uz prototipove ŠKODA 180 RS i 200 RS, od 110 R. izveden je i ŠKODA 130 RS, koji je kasnije postao poznat kao „Porsche of East“.

Razvoj 110 R, s nadimkom ‘Erko’ u Češkoj, započeo je 1966. godine, a u martu 1968. godine prvi prototip s internom oznakom Š 718 K izbačen je iz ŠKODE fabrika u Kvasinima. Karoserija kupea razlikovala se od limuzinske verzije ne samo elegantno nagnutim stražnjim krajem, već i vjetrobranskim staklom sa strmim nagibom i dvjema širokim vratima s prozorima bez okvira. Tokom probnih vožnji, koje su se, između ostalog, odvijale na autoputevima u DDR-u, kupe je postigao najveću brzinu od 145 km / h. Drugi prototip završen je u martu 1969. godine. Opremljen je dvostrukim karburatorom i alternatorom umjesto dinama. Javnost je prvi put ugledala 110 R 5. septembra 1970. na sajmu inženjeringa u Brnu, gdje je ŠKODA izložila tri primjerka. Kamen temeljac za uspjeh sportskog kupea na izvoznim tržištima položen je na sajmovima automobila u Parizu, Londonu i Torinu, koji su svoja vrata brzo otvorili u oktobru 1970. Potražnja za 110 R naglo je porasla, ali ubrzanje ŠKODINE proizvodnje naišli su na probleme zbog tadašnjih političkih uvjeta. Do kraja 1970. godine izgrađeno je samo 121 vozilo, a tek u drugom kvartalu 1971. godine prve jedinice kupea mogle su biti isporučene kupcima u inostranstvu. Nakon toga, češki proizvođač automobila koncentrirao se prvenstveno na izvoz: od oko 3.000 jedinica proizvedenih 1971. godine, samo 442 vozila stigla su do salona tadašnjeg čehoslovačkog dilera monopola Mototechne. Model 110 R imao je visoku cijenu od najmanje 78.000 kruna, što je u to vrijeme odgovaralo platama od oko 40 mjeseci.

110 R imala je 4.155 milimetara u dužinu, 1.620 milimetara u širinu i, i visinu od 1.340 milimetara. Međuosovinsko rastojanje bilo je 2.400 milimetara. Četverocilindrični linijski motor opremljen hladnjakom ulja generirao je snagu od 38 kW (52 ks) pri 4.650 o / min, zapremina 1,107 ccm, omjer kompresije 9,5: 1 i dvostruki karburatori, zajedno s malom  težinom od 880 kilograma, nudio je uzbudljivo iskustvo vožnje. Cilindar i kućište radilice, kao i zvono četvorobrzinskog mjenjača, proizvedeni su postupkom lijevanja aluminijumom na osnovi originalnog češkog patenta. Na radijalnim gumama (165 SR 14), 110 R postigao je maksimalnu brzinu od 145 km / h, sprint od nule do 100 km / h trajao je 19 sekundi. Dvokružni kočioni sistem kontrolirao je usporavanje, s disk kočnicama sprijeda i bubanj kočnicama straga. Kočnice je proizveo ŠKODA po licenci engleske marke Dunlop. Kako je 57 posto težine vozila bilo na pogonskim zadnjim točkovima, sportski kupe imao je izvrsnu vuču. Prosječna potrošnja goriva bila je 8,5 litara na 100 kilometara.

ŠKODA je dala uzbudljivu, novu dimenzijum kompaktnim sportskim automobilom 110 R i postigla značajan prodajni uspjeh s vozilom na zahtjevnim izvoznim tržištima. 1973. godine 93 posto od oko 6.000 izgrađenih kupea otpremljeno je izvan tadašnje Čehoslovačke. Sljedeće godine proizvodnja je porasla na oko 7.500 jedinica. Od septembra 1972. ŠKODA je izvela i verziju sa desnim volanom, a samo tri godine kasnije, 2.371 kupe ili 36 posto ukupnog broja izvezenih vozila otišao je kupcima u Velikoj Britaniji. Neke jedinice 110 R stigle su čak i do Novog Zelanda, Kuvajta i Nikaragve. 1980. godine, poslednje proizvodne godine, izvoz je bio ograničen na jugoslovensko i špansko tržište.

U sezoni 1973. kreću modifikacije s tvorničkim automobilom. Nešto kasnije ŠKODA je predstavla 180 RS i dva primjera 200 RS. Prototipovi inspirisani serijskim kupeom debitirali su na Barum Rallyju u junu 1974. Ovi cestovni trkaći automobili imali su OHC motore zapremine do dvije litre i petostepeni mjenjač koji je izradio Porsche. Legendarna ŠKODA 130 RS uslijedila je u proljeće 1975. Krajem sedamdesetih i početkom 1980-ih postat će jedan od najuspješnijih trkaćih i reli automobila u klasi do 1.300 ccm. Struktura karoserije 110 R je malo modificirana, a dodan je i robusni kavez. ŠKODA je krov, poklopac motora i spoljnu oblogu vrata napravio od aluminijuma, dok su blatobrani i poklopac motora napravljeni od plastike ojačane staklenim vlaknima. Ovim laganim konstrukcijskim mjerama težina 130 RS-a smanjena je na samo 720 kilograma.  Snaga se postepeno povećavala na 96 kW (130 KS); motor sa suvim karterom bio je opremljen osmokanalnom glavom cilindra i s dva dvostruka Weber karburatora. Verzija za kružne trke postizala je maksimalnu brzinu do 220 km / h. 130 RS, poznat i kao ‘Porsche of East’, osvojio je tituu proizvođača na Europskom prvenstvu turističkih automobila za ŠKODA u sezoni 1981. Dvostruka pobjeda u svojoj klasi na reliju Monte Carlo 1977. godine smatra se najvećim uspjehom reli verzije.