Golf R je tradicionalno najmoćniji model najprodavanijeg automobila, i ovaj izuzetno dinamični automobil uvijek predstavlja zlatni tehnološki standard u svojoj klasi. Novi Golf R nadmašuje sve prethodne modele Golf R, ima 235 kW / 320 KS i obrtni moment od 420 njutn metara, a odlikuje se pogonom na sve točkove i najekskluzivnijim dizajnom i opremom.  Da bi bili sigurni da se snaga na put prenosi što efikasnije, Volkswagenovi inženjeri razvili su novi sistem pogona pa je tako Golf R prvi Volkswagen koji je lansiran s novim sistemom pogona na sva četiri točka: 4MOTION s R-.

„Naš cilj s Golfom R bio je učiniti njegove vozne osobine što neutralnijim. Drugim riječima, želimo osigurati da vozilo izbjegne podupravljanje ili predupravljanje – a vozač bi trebao imati što jednostavniju kontrolu u svakom trenutku ”, objašnjava Jonas Thielebein, inženjer zadužen za Golf R. , koji se posebno ponosi sistemom vektora obrtnog momenta. Ovaj novi pogon na stražnju osovinu raspoređuje pogonsku snagu ne samo između prednje i stražnje osovine, već i između dva zadnja točka. To omogućava značajno povećanje okretnosti Golfa R, posebno u zavojima. „Selektivna kontrola momenta točka omogućava vam da automobil odvedete do novih granica. Čak i pri velikim brzinama, upravljanje vozilom ostaje što je moguće neutralnije ”.

Golf R 2021

R Performance paket
Golf R se takođe može naručiti sa opcionim R Performance paketom, koji u ovom slučaju povećava maksimalnu brzinu na 270 km / h. Paket R Performance takođe uključuje veći, zadnji spojler za dodatnu potisnu silu na zadnjoj osovini, 19-inčne točkovi u dizajnu Estoril i dva dodatna vozna profila, “Special” (režim Nürburgring) i “Drift”.  U najekstremnijim načinu rada Drift, kada pritisnete gas i okrenete upravljač – automobil šalje sav obrtni moment na jednu stranu zadnje osovine kako bi pomogao automobilu da se “okreće” – drifta. Izboru profila vožnje  pristupa se laganim pritiskom na dugme R na upravljaču.