Prije 50 godina, tačnije 1.7.1971. počela je izgradnja nove fabrike za montažu Volkswagen “bube”. Završetkom fabrike, tačno godinu kasnije, rođen je TAS, Tvornica automobila Sarajevo, sa 51 procentnim vlasništvom UNIS-a, dok je 49 posto bilo u vlasništvu VW-a.

Tačno godinu dana kasnije, prvi automobil koji je izašao sa trake bila je “buba”, auto koji se zadržao u proizvodnji do 1976. Proizvodile su se tri verzije – 1200, 1300 i 1303 – a imale su sufiks “J”u oznaci (jugoslovenski).

Jugoslovenska “VW Buba” je imala čak 50 posto domaćih dijelova, među kojima su bili izduvni sistem, električna instalacija, presvlake iz Jugoplastike…

Volkswagen je 1974. godine predstavio Golf. Sa nestrpljenjem se očekivalo da dio proizvodnje pređe i u TAS. Već 1975. počele su pripreme za uvođenje Golfa u proizvodnju, da bi krajem 1976. godine prestala proizvodnja legendarne “bube” u Vogošći. Tako je u Jugoslaviji proizvedeno nešto više od 30.000 “buba”.

Inače, prije “bube”, u Vogošći su se proizvodili NSU skuteri Maxi i Prima, a od 1965. sa proizvodnih traka počinju da silaze i automobili. U početku se sklapao NSU Prinz 1000, a od 1967. i NSU 1200 Typ 110.

Zapravo, to je bila montaža, s obzirom da su u tadašnju fabriku PRETIS dolazile ofarbane karoserije, a zatim su se montirale ostale komponente, od kojih je dobar dio bio jugoslovenske proizvodnje.