Škoda-Octavia_25th-anniversary (foto Škoda)

ŠKODA AUTO je 3. septembra 1996. započela novu eru. U Mladoj Boleslavi  puštena je u rad jedna od najmodernijih tvornica automobila u Europi. Od tada je, kroz četiri savremene generacije Octavie, isporučeno oko 7 miliona jedinica .

ŠKODA Octavia je posljednjih godina igrala ključnu ulogu u uspješnom razvoju ŠKODA AUTO-a. Od početka serijske proizvodnje prije 25 godina, oko 7 milijuna kupaca odlučilo se za bestseler iz Mlade Boleslav. Od prvog dana nudi izvanrednu prostranost, vrhunsku tehnologiju, visok nivo sigurnosti i izvrsnu vrijednost za novac. Osim toga, predstavio je inovativne tehnologije u svakoj generaciji-u trenutnoj seriji, na primjer, plug-in hibridni pogon Octavie iV. Zahvaljujući tim kvalitetima, Octavia je prije četvrt stoljeća postala srce marke.

Tradicionalni naziv Octavia korišten je kao oznaka modela. Između 1959. i 1971. godine, više od 280.000 jedinica ove legendarne serije modela sišlo je s proizvodne trake. Latinska riječ ‘octavia’ znači ‘osma’. Osmi model marke nakon Drugog svjetskog rata, je bio ujedno i osmi model sa sveobuhvatnim neovisnim ovjesom otkad je ŠKODA predstavila koncept 1933. ” Originalna Octavia ” također je imala veliku potražnja izvan granica te je  Čehoslovačkoj  doprinio u mnogim uspjesima  120-godišnje istorije ŠKODA moto sporta.

Škoda-Octavia_25th-anniversary (foto Škoda)

Povijest moderne Octavie započela je 1992. godine, otprilike godinu dana nakon što se ŠKODA AUTO pridružila Volkswagen Grupi, kada se model kompaktne klase postupno razvijao. Uz pomoć tehnologije računarskog dizajna (CAD), stvoreno je na novoj platformi Grupe – bezvremensko djelo dizajnera Dirka van Braeckela i njegovog tima. Istovremeno su bile u toku pripreme za izgradnju novog proizvodnog pogona u Mladoj Boleslavi koji bi omogućio efikasnu modularnu proizvodnju i montažu komponenti i podsklopova. Nakon svečanog otvaranja pogona 3. septembra 1996. godine, proizvodni kapacitet se povećao za 90.000 na 350.000 vozila godišnje.

Jedno od obilježja praktičnog hatchbacka bio je njegov visoki nivo aktivne i pasivne sigurnosti, uključujući prednje i bočne zračne jastuke. Velikodušni prtljažnik bio je lako dostupan preko velikih vrata prtljažnika i nudio je prostor za 528 do 1.328 litara prtljaga.

Godine 1996., u prvoj godini prodaje, kupci su mogli birati između dva četverocilindrična benzinska motora (1.6 MPI/55 kW i 1.8 20 V/92 kW) i turbo dizela-ekonomični 1.9 TDI imao je standardnu ​​potrošnju od 5.1 litara dizela na 100 km i izlaznom snagom od 66 kW. Asortiman motora postupno je proširivan tako da uključuje vrhunske 1,8 20 V turbo/110 kW. Octavia karavan je debitovao u martu 1998. godine, a verzija sa pogonom na sve točkove je dodata 1999. Do novembra 2010. proizvedeno je više od 973.000 hatchbacka i preko 472.000 kombija prve generacije Octavije.

Uslijedila je još uspješnija druga generacija moderne Škode Octavie, koja je kupcima izlazila od 2004. do 2013. Osim još veće korisnosti, nudila je i mnoge tehničke inovacije, poput benzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem i automatskog DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Treća generacija Octavije sišla je s proizvodne linije između 2012. i 2020. godine, a 11. studenog 2019. proizvođač automobila iz Mlade Boleslav predstavio je trenutnu, četvrtu generaciju svog bestselera. Danas, ŠKODA AUTO nudi Octaviji najširi asortiman motora u istoriji serije modela. Ponuda uključuje limuzinske i karoserijske verzije s pogonom na prednje ili sve točkove. Osim efikasnih benzinskih i dizel motora, asortiman se može pohvaliti i širokim izborom alternativnih pogonskih sistema, uključujući plug-in hibridni pogon i blagi hibrid. Količina unutrašnjeg prostora ponovo se povećala u odnosu na prethodne generacije, a nova Octavia je također sigurnija i nudi bolju povezanost nego ikad.

Škoda-Octavia_25th-anniversary (foto Škoda)