Sa 14 pobjeda, Stephane Peterhansel, koji je debitirao na reliju Dakar 1988. godine, jedini je rekorder slavnog relija u pustinji. Prije svog 34. starta na kultnom off-road događaju i prvog sa Audi brendom, Francuz daje uvid u pripreme.
Sada ste u četvrtoj deceniji svoje karijere i bili ste uključeni u veliki broj događaja. Što biste mislili da vam je tada netko predvidio da ćete se jednog dana natjecati na Dakaru s električnim pogonom ?
Vjerojatno bih teško povjerovao. A najbolja stvar nakon dosadašnjih testova je da ovaj pogonski sklop stvara ogromno zadovoljstvo u vožnji za koje se teško moglo pomisliti da je moguće. Posljedično, ova ideja utire put električnim pogonima koji postaju sve popularniji i u svakodnevnoj vožnji. U RS Q e-tron-u, ogromna količina snage i okretnog momenta dostupni su nam u bilo kojem trenutku. Nijedan automobil koji koristi klasični pogonski sklop s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem ne može pružiti takve performanse. Budući da nema mjenjača i ne moram mijenjati brzine, mogu se u potpunosti usredotočiti na upravljanje. Akustika mi je i dalje neobična.
Gotovo sve u projektu je novo – područje primjene za Audi, inovativni pogonski sklop i šasija koja je dizajnirana u skladu s tim. Nasuprot tome, vi i vaš kolega vozač Carlos Sainz, kao i terenski tim Q Motorsporta, blisko ste upoznati sa ralijem Dakar. Kako ocjenjujete ove pojedinačne faktore?
Veliki dio toga je što svi znaju šta treba učiniti. Nitko nije u mogućnosti Audiju pokazati nešto u razvoju konkurentnih trkaćih automobila. Mi vozači doprinosimo višedecenijskim iskustvom u moto sportu, a tim Svena Quandta bio je izuzetno uspješan u off road relijama. S njim sam tri puta osvajao reli Dakar. S Carlosom Sainzom sam posljednjih godina izgradio lijep odnos uzajamnog povjerenja. Dijelimo mnogo mišljenja i zato dobro sarađujemo. Mattias Ekström novi je u terenskom reliju, ali je imao izuzetnu karijeru u kružnim trkama i bio je svetski šampion u reli krosu. Osim toga, on poznaje Audi Sport iznutra. To je dobra mješavina od koje svi imaju koristi.
Za Audi, 2022 Dakar Rally je premijera, plus prvi sa novim konceptom vozila. S obzirom na vaše prošlo iskustvo: šta mislite da je realno?
Zapravo, mi ćemo se koncentrirati na naš testni program. Štaviše, karakter relija Dakar 2022. značajno će se promijeniti zbog rute. Ovo je izazov za savladavanje, što znači završiti događaj nakon više hiljada kilometara u pustinji bez većih zastoja. Ako bismo to uspjeli, bio bih sretan zbog rezultata u prvih pet.
Većinu svojih uspjeha proslavili ste sa Jean-Paul Cottretom kao vašim suvozačem. Sada je Edouard Boulanger vaš novi kopilot.
Delimo istu strast za naš sport. On dolazi iz motociklističkog sektora, kad sam i ja počeo, i već godinama je kod kuće u off-road trkama. On je vješt, miran, željan učenja i radi na apsolutno profesionalnom nivou. Inače, nikada ne bismo mogli zajedno pobijediti na Dakar Rallyju 2021. Sretna sam što ga imam uz sebe jer se savršeno nadopunjujemo.