Zbog divljanja cijena goriva na benzinskim postajama, Vlada Republike Hrvatske prošloga je tjedna donijela uredbu o maksimalnoj cijeni benzina i dizela u Hrvatskoj koja vrijedi do 16. studenog. Trgovci naftnim derivatima litru benzina tako prodaju za najviše 11,10 kuna, a dizel po 11 kuna. U računicu Vlade nažalost nije ušao autoplin čije cijene bez ‘zaštite’ slobodno divljaju. Najveća naftna kompanija u Hrvatskoj autoplin trenutno cijeni 5.90 kuna, a na većini drugih benzinskih postaja već je probijena granica od šest kuna.

Pa je li onda vožnja na plin i dalje isplativa? Apsolutno, ali uz dodatak da opipljivu računicu donosi automobil s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom. Naknadna ugradnja u startu vam iz džepa izbije oko 7000 kuna (uređaj+atest), a prilikom svakog produljenja registracije i dodatnih 550 kuna na račun naknade za ceste.

Kao što možete vidjeti iz tablice na primjeru Dacije Duster u sve tri varijante, isplativost vožnje na plin nije upitna. Uzevši u obzir cijene automobila i cijene goriva, jasno je da se tvornička plinska instalacija počinje isplaćivati već pri izlasku iz prodajnog salona. Na 1000 prijeđenih kilometara vozač automobila na plin u usporedbi s benzincem i dizelašem štedi 304, odnosno 187 kuna. Dakle, na 10.000 kilometara ušteda u odnosu na benzinski motor iznosi 3034 kune, a na 100.000 kilometara čak 30.340 kuna! Razlika je još veća u odnosu na dizelsku varijantu jer je plinski Duster u startu povoljniji za više od 30.000 kuna.

Primjer  Dacia Duster Benzin (1.0 TCe 90 KS) Cijena: 106.400 kuna

Potrošnja: 7,2 l/100 km Cijena litre goriva: 11,1 kuna Trošak 100 km: 79,92 kuna

Trošak 1000 km: 799.2 kuna

Primjer  Dacia Duster Plin (1.0 TCe Eco-G 100 KS) Cijena: 109.400 kuna

Potrošnja: 8,4 l/100 km  Cijena litre goriva: 5,9 kuna Trošak 100 km: 49,56 kuna

Trošak 1000 km: 495.6 kuna

Primjer  Dacia Duster Dizel (1.5 Blue dCi 115 KS) Cijena: 139.900 kuna

Potrošnja: 6,2 l/100 km Cijena litre goriva: 11 kuna Trošak 100 km: 68,2 kuna

Trošak 1000 km: 682 kuna

Bez obzira na aktualne turbulencije, autoplin je bio i ostao daleko najpovoljniji energent za pokretanje automobilskih motora.

Preuzeto iz Jutarnji list