Mnogo prije nego što je Audi predstavio RS Q e-tron javnosti u ljeto 2021., tim inženjera već je bio intenzivno uključen u reli Dakar. Rizici u off-road trkama bili su u središtu razmatranja sofisticiranog koncepta sigurnosti. Od električne sigurnosti visokonaponskog sistema do optimalne zaštite posade u slučaju nesreća, dizajnerski odjel je savladao mnoge izazove.
Zaštitna i nosiva osnovna struktura Audi RS Q e-tron sastoji se od cijevnog okvira. Propisi predviđaju da ova konstrukcija bude izrađena od metalnih materijala. Audi se odlučio za toplotno otporan, legiran oplemenjeni i kaljeni čelik iz avio industrije koji sadrži elemente krom, molibden i vanadij (CrMoV). Okvir cijevi je u skladu s geometrijom definiranom u propisima i ispunjava potrebna ispitivanja statičkog pritiska. Audi dodatno štiti vozače panelima od kompozitnih materijala u prostorima između okvira. Ove komponente napravljene od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP), u nekim slučajevima dopunjene Zylonom otpornim na habanje, sprečavaju prodor oštrih i šiljastih predmeta izvana.
Visokonaponski sistem elektromotornog pogona sa svojim energetskim pretvaračem zahteva višestruku zaštitu. Kapsula centralno smještene i stoga posebno sigurne visokonaponske baterije sastoji se od CFRP struktura, od kojih su neke ojačane Zylonom. Zaštita na dnu je vrlo složena. Njniži sloj sastoji se od aluminijumske ploče. Otporan je na abraziju od strane tvrdih predmeta i djelimično apsorbira energiju udara. Pjena koja apsorbuje energiju iznad apsorbuje udarce i distribuira ih na sendvič strukturu iznad. Ova treća struktura štiti visokonaponsku bateriju i rezervoar za benzin pretvarača energije. Ukupno je ovo podvozje sa trostrukom zaštitom od udaraca i upada debljine 54 milimetra. U slučaju prevelikih oštećenja, sklop se lako može zamijeniti tokom večernjeg servisa u reli bivaku.
Daljnje mjere upotpunjuju Audijev koncept visokonaponske zaštite. ISO monitor, poznat iz LMP-a i Formule E, detektuje opasne struje kvara. U slučaju maksimalnih kinetičkih opterećenja, kao što je sudar, sistem se automatski isključuje iznad granične vrijednosti. Kontrolne lampice na karoseriji i zvučni signal služe kao upozorenje na opasnost za vanjski svijet – na primjer nakon nesreće. Optimalna izolacija sistema od vode tokom prelaska rijeka i električno izolaciono sredstvo za gašenje požara u sistemu za gašenje požara na brodu štiti putnike u ovim ekstremnim fizičkim situacijama. Cijeli tim, uključujući vozače i suvozače, također je unaprijed prošao visokonaponsku obuku, kao i spasilačke ekipe organizatora.
Ostali propisi i uređaji koje osigurava organizator zaokružuju cjelokupni koncept sigurnosti. Na primjer, posada može uputiti hitni poziv putem sigurnosnog sistema za praćenje uključujući SOS prekidač. Snimač podataka o nezgodi bilježi najvažnije izmjerene varijable za kasniju analizu. Ugrađena nadzorna kamera pokazuje šta se dešava u kokpitu. Sentinel sistem čini preticanje sigurnijim u prašini tipičnoj za pustinju. I konačno, propisi ograničavaju najveću brzinu u kategoriji T1 na 170 km/h.