Poslije nedelja napetog iščekivanja, 26. maja 1989. godine u Črnom Vrhu iznad Idrije, gde se u to vreme nalazio hotel Bor, počelo je 12. izdanje Saturnus relija. Bodovao se za Evropsko prvenstvo sa koeficijentom 5 i drugu godinu zaredom i za austrijsko državno prvenstvo koje je na reli asovima, posebno Brane Kuzmič (renault 5 GT turbo), Silvan Lulik (BMW M3) i Tihomir Filipović (lancia delta HF integral) ) pružio je odličnu konkurenciju. Ben Sulajem je već bio najpoznatiji reli vozač sa Bliskog istoka krajem 1980-ih. Već 1984. godine počeo je da radi sa Toyotom kako bi vozio njihov trkaći automobil Grupe B sa pogonom na dva točka, twincam turbo. Godine 1986. prvi put je postao reli šampion Bliskog istoka, a 1989., nekoliko mjeseci prije dolaska u Sloveniju, prvi put se predstavio Toyotinom ćelijom GT-4. U to vrijeme, također je postajao Toyotin adut za Svjetsko prvenstvo u reliju. Također je vozio nekoliko svjetskih relija ranih 1990-ih i osvojio dva u poretku Grupe N.
Sa startnim brojem 2, atraktivna i savršeno pripremljena Toyotina Celica GT-4 (ST165) projurila je preko startne rampe, za čijim je volanom sjedio zanimljivi Arap Mohamed Ben Sulajem. Bio je to prvi put da je vozač sa Bliskog istoka došao voziti na slovenačkoj trci. Imao je veliki tim i takođe iskusnog irskog suvozača Ronana Morgana, koji je prethodno čitao beleške brzim Britancima i Ircima kao što su Russell Brookes, Malcolm Wilson i Billy Coleman. 1989. godine Ben Sulajem je vredno trenirao na slovenskim cestama. Imao je dvije Celice, trkačku i drugu za trening. Ali bez obzira na trening, za Muhameda, uski putevi sa drvoredima bili su nešto sasvim drugačije od puteva u ogromnim pustinjama. Bio je četvrti u prvih osam brzinskih ispita i držao ukupno šesto mjesto u ukupnom poretku. Tada je već bio tri minuta i 45 sekundi iza kasnijeg pobjednika Wittmanna (lancia delta HF integral). Na devetom brzinskom ispitu, Ben Sulajem je potom odustao zbog tehničkog kvara.
Ključna uloga u razvoju motosporta u Ujedinjenim Arapskim Emiratima
Ben Sulayem je bio 14 puta prvak Bliskog istoka u reliju. Kada je osvojio reli u Turskoj 1991. godine, to je bila prva međunarodna pobjeda za arapskog vozača izvan Bliskog istoka. Bez obzira na svoja takmičarska dostignuća, Ben Sulayem je većinu svog posla odradio kao funkcioner u razvoju motosporta u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Razvio je njihov auto klub, 2008. postao je prvi Arap koji je postao potpredsjednik Fie. Nedavno je izabran za novog predsjednika FIA. Među njegovim saradnicima u Ujedinjenim Arapskim Emiratima posljednjih godina bila je i Slovenka Andreja Prel.
FIA-u je vodio Jean Todt od 2009. godine. Njegov nasljednik osvojio je 61,6 posto glasova, dok je njegov protivnik Graham Stoker – Toddova desna ruka do sada – osvojio 36,6 posto. Kandidaturu Bena Sulajema podržao je i Slovenački motosportski savez AŠ2005, čiji je predsjednik Rado Raspet izabran u 14-člani FIA World Motorsport Council.
Članovi World Motorsport Council-a su Khalid al Faisal Al Saud (Saudijska Arabija), Eric Barrabino (Monaco), Wayne Christie (Novi Zeland), Garry Connelly (Australija), Viktor Kiryanov (Rusija), Tom Kristensen (Danska), Andrew Mallalieu (Barbados), Amina Mohamed (Kenija), Rado Raspet (Slovenija), David Richards (UK), George Silbermann (SAD), Jan Stovicek (Češka), Serkan Yazici (Turska) i Tao Zangh (Kina).
Tekst je napisao Autor: Gregor Pavšič, a preuzeta je sa stranica Auto Moto