Hispano Suiza je mnogo više od proizvođača automobila, a to se pokazalo kroz više od 100 godina istorije. Tokom ovog vremena, Hispano Suiza je postao važan dio španske i globalne automobilske industrije, stvarajući ekskluzivna, luksuzna, pouzdana i tehnološki napredna vozila. Ove vrijednosti ostaju u novoj eri kompanije, koja je ponovo izašla na površinu 2019. lansiranjem Carmen i Carmen Boulogne, dva električna hiperautomobila koji isporučuju preko 1000 KS od kojih će biti proizvedeno samo 24 jedinice.
Tokom prošlog veka, Hispano Suiza je učestvovao na brojnim događajima, takmičenjima i takođe je igrao važnu ulogu u životima svojih vlasnika, uključujući Alfonsa XIII, kralja Španije, koji je zaista bio strastven za brend. Ovo je samo jedan od gotovo nepoznatih kurioziteta o legendarnoj kompaniji. Evo liste od 10 činjenica koje najvjerovatnije niste znali o Hispano Suizi.
1 – Više od 100 godina istorije
Hispano Suiza je osnovana 14. juna 1904. od strane Damiána Mateua zajedno sa Franciscom Seixom i švajcarskim inženjerom Marc Birkigtom, koji su radili za dvije kompanije koje su prethodile Hispano Suizi: La Cuadra i J. Castro. Birkigtovo iskustvo u industriji bilo je ključno u postavljanju temelja za Hispano Suiza. Hispano Suiza je 1905. godine stvorio svoje prvo vozilo, Birkigt, koji je bio opremljen četverocilindričnim motorom i 20 KS snage, a koji je dostigao maksimalnu brzinu od 87 km/h. Uslijedio je, godinu dana kasnije, prvi automobil sa šestocilindričnim motorom proizveden u Španiji, model koji je isporučivao snagu od 75 KS koji je put od Perpinjana do Pariza prešao za 22 sata, podvig koji je bio sjajan medijske pažnje tog vremena.
2 – Hispano Suiza nije samo proizvodila automobile kroz svoju istoriju
Tokom Prvog svetskog rata, Hispano Suiza je prešla od proizvodnje automobila do proizvodnje avionskih motora. Bio je to period velikog uspjeha za kompaniju: primijenili su svoje tehnološko znanje u proizvodnji i razvoju automobilskih motora u novo polje, što im je donijelo velike koristi. Birkigt je napravio avionski motor koji je bio baziran na motoru trkaćih automobila, slijedeći princip “direktne vožnje”, sa V8 rasporedom i blokovima od aluminijske legure radi smanjenja težine. Hispano Suiza je počela primati brojne narudžbe, toliko da su morali prodavati licence drugim proizvođačima u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Sjedinjenim Državama, Italiji, Japanu, pa čak i Rusiji… Ukupno je napravljeno više od 50.000 motora Hispano Suiza.
Avionski motori Hispano Suiza našli su svoje mjesto i na moru. Najspektakularniji motor, V12 koji isporučuje 1.300 KS, postavljen je na niz trkaćih čamaca, uključujući i takozvanu Auroru, izgrađenu 1935. Birkigt je surađivao u sklapanju ovog čamca, koji je prije nekoliko godina bio na aukciji za blizu milion eura.
3 – Kralj Alfonso XIII
Kralj Alfonso XIII je igrao važnu ulogu u prvim danima Hispano Suiza. Monarh je bio entuzijasta automobila, koji se odmah zaljubio u 20CV Hispano Suizu u kojoj se dovezao 1905. Toliko da je 1910. postao dioničar, kupivši 8% dionica kompanije. Kralj Alfonso XIII je takođe imao automobil nazvan u njegovu čast, sportski automobil sa dva sedišta, sa četvorocilindričnim motorom od 3.619 kubika, koji je isporučivao 60 KS, sa maksimalnom brzinom od 120 km/h. Bio je to Hispano-Suiza T45, poznatiji kao Hispano Suiza Alfonso XIII.
4 – Automobil za elitu
Zahvaljujući performansama svojih vozila, koja su kombinovala brzinu sa lakoćom i neverovatnim osećajima vožnje, zahvaljujući svojim luksuznim materijalima, ručno izrađenim po najvišim standardima kvaliteta, Hispano Suiza je odmah stekla slavu. Osim kralja Alfonsa XIII, vozila španske marke birali su i aristokrati, intelektualci i najpriznatiji umjetnici svijeta, poput Gustava V od Švedske, Carlosa II od Rumunije, Louisa II od Monaka, Pabla Picassa, Andrea Citroëna , Coco Chanel, René Lacoste, Paul McCartney ili Albert Einstein. Istorija Hispano Suiza automobila oduvek je bila usko povezana sa klijentima sa visokom kupovnom moći, izuzetnim ukusom za luksuz i neprocenjivom strašću prema automobilskom svetu. Danas se klasični automobili Hispano Suiza čuvaju s velikom pažnjom u muzejima i privatnim kolekcijama širom svijeta.
5 – Hispano Suiza, ne samo automobil, već bogatstvo od kulturnog interesa
Hispano Suiza 30-40 HP je bio važan model u istoriji brenda, koji je razvio Birkigt kao zamenu za 20-30 HP. Od svih proizvedenih, tamo je vrlo posebna jedinica napravljena po narudžbi za markiza od Zayasa i koju je opremio Francisco Capella. Ovaj model koristi plemenito drvo i materijale poput slonovače i srebra. Volan je bio pozicioniran udesno, kako je to tada bio običaj, i sadržavao je detalje od mahagonija, ručke od slonovače, zakošeno staklo, automatske rolete, fino tapacirana sjedala, difuzor parfema, vaze i brojne detalje koji su naglašavali eleganciju i ekskluzivnost modela. auto. Bila je to Hispano Suiza napravljena po mjeri. Model je, nakon što su svi automobili koji su nekada pripadali markizu od Zayasa prodavani na aukciji, kupilo špansko Ministarstvo unutrašnjih poslova koje ga je proglasilo dobrom od kulturnog interesa 1988. godine, kao prvi automobil koji je postigao ovaj status, koji se obično dodjeljuje spomenicima i Umjetnička djela. Vozilo je potom izloženo u Muzeju istorije automobila koji se nalazi u Salamanci (Španija).
6 – Roda
Amblem Hispano Suiza, roda, predstavlja znak naslijeđu kompanije kao proizvođača avionskih motora. Brend je odlučio da ga predstavi u svim svojim modelima kako bi odao počast Georgesu Guynemeru, francuskom borbenom asu, koji je tokom Prvog svjetskog rata imao naslikanu rodu na trupu svog borbenog aviona, pokretanog motorom Hispano Suiza. Godine 1919. srebrna roda pratila je novi Hispano Suiza H6B na njegovom predstavljanju na Salonu automobila u Ženevi i od tada se nalazila u svim modelima marke, praćena zastavama Španije i Švicarske. 100 godina kasnije, roda je ponovo poletjela na Carmeninoj prezentaciji, još jednom na Salonu automobila u Ženevi.
7 – Carmen
Carmen je ime koje je Hispano Suiza dala vozilu s kojim se vratila u svijet proizvodnje automobila. To je model koji je već ušao u istoriju; tehnološki najnapredniji koji je dizajniran, proizveden i razvijen u Španiji. Izbor imena nije puka slučajnost: to je počast gospođi Carmen Mateu, unuci Damiána Mateua – osnivača kompanije – i majci sadašnjeg predsjednika Hispano Suiza, Miguela Suqué Mateua. Ni ‘prezime’ Boulogne, koje se koristi za snažniju verziju Carmen, nije slučajnost. To je omaž pobjedama koje je postigao Hispano Suiza H6 Coupé na Kupu Georges Boillot, održanom u francuskom gradu Boulogne-sur-Mer prije jednog stoljeća.
8 – Automobil napravljen za trke
Hispano Suiza Carmen i Carmen Boulogne razvijene su na trkačkim stazama. Za kreiranje ovog veoma posebnog modela, koji je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2019., Hispano Suiza je imala podršku QEV Technologies, motosportske kompanije koja je napravila prvi automobil koji je osvojio titulu vozača u šampionatu Formule E. Tako je performans iz snova Hispano Suize Carmen, tipičan za trkački automobil. Njegova snaga od 1.019 KS – 1.114 KS u Boulogne verziji – i ubrzanje za manje od tri sekunde od 0 do 100 km/h, čine ga jednim od najmoćnijih i najbržih cestovnih automobila na svijetu.
9 – Hispano Suiza ima bivšeg vozača F1 u svom timu
Nakon završetka procesa dizajna i proizvodnje, Hispano Suiza je predao volan bivšem vozaču Formule 1: Luisu Pérez-Sala. Pérez-Sala je bio zadužen za razvoj modela na stazi i na cesti otkako je najavljen povratak Hispano Suize, i radio je na tome da se odabrana grupa vlasnika nove Hispano Suize osjeća kao vozači trkaćih trkaćih vozila. Pored Péreza Sale, u procesu razvoja učestvovao je i Pablo Suárez, iskusni reli i reli kros vozač sa obukom za inženjera moto sporta, koji je svedočio o stvaranju autentičnog umetničkog dela na točkovima.
10 – Prilika da stvorite automobil iz snova
Svaki Hispano Suiza Carmen je jedinstven. Zahvaljujući brendovom Unique Tailormade programu, kupcima je na raspolaganju širok izbor opcija za kreiranje modela o kojem su sanjali cijeli život. Postoje 1.904 moguće kombinacije, tako da nema dvije iste Hispano Suize. Klijenti mogu birati između tri glavne konfiguracije koje odražavaju ključne vrijednosti DNK brenda – eleganciju, nasljeđe i sport – i, na osnovu njih, mogu birati različite boje i materijale za unutrašnjost i eksterijer svog automobila, kako bi dodali lični dodir dizajnu i prilagođavaju ga svom individualnom ukusu. Boje su odabrane i imenovane u znak počasti istoriji brenda, a uključuju: Peralada Green, Swiss Red, Xenia Grey, Birkigt White ili Begur Blue, između ostalih.