M-Sport Ford World Rally Team (WRT) danas je fanovima motosporta dao prvi pogled na uzbudljivu izgled M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 za FIA 2022. Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC).
M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 imat će svoj natjecateljski debi na reliju Monte Carlo, od 20. do 23. januara. Vozači Craig Breen, Adrien Fourmaux i Gus Greensmith će voditi kampanju za tri automobila tokom WRC sezone 2022. Osim toga, devetostruki FIA svjetski prvak u reliju, Sébastien Loeb, pridružit će se M-Sport Fordovom Svjetskom reli timu kako bi se takmičio na ovogodišnjem Monte Carlo reliju, događaju u kojeg je ranije osvojio sedam puta.
WRC sezona 2022. obilježava 25-tu godišnjicu izuzetno uspješnog partnerstva između Forda i M-Sporta koje je donijelo sedam šampionata i više od 1.500 etapa pobjeda u kultnim reli automobilima, uključujući M-Sport Ford Fiesta WRC i Ford Focus RS WRC. Otkako je partnerstvo počelo, M-Sport i Ford su postigli rekordnih 268 uzastopnih proizvođačkih poena.
M-Sport Ford World Rally Team Monte Carlo Rally sastav:
Vozač | Suvozač | Najvažniji događaji u karijeri vozača u WRC-u |
Craig Breen | Paul Nagle | Prvo nadigravanje: 2009 Rally de Portugal 22 etapa osvaja 69 relija 288 bodova |
Adrien Fourmaux | Alex Coria | Prvo reli: Monte Carlo 2019. Pobjeda u 1. etapi 26 relija 45 bodova |
Gus Greensmith | Jonas Andersson | Prvi reli: 2014 Wales Rally GB 58 rally 91 bod |
Sébastien Loeb | Isabelle Galmiche | Prvo reli: 1999 Rally Catalunya 9 šampionata 925 etapa pobeda 180 relija 1,727 bodova |
“Jedan od najzanimljivijih aspekata WRC-a tokom godina bila je jasna veza između reli automobila ultra-visokih performansi i njihovih ekvivalenata na cesti,” rekao je Mark Rushbrook, globalni direktor Ford Performance. “Zato je toliko važno da ova nova era WRC-a odražava pomak naše industrije ka elektrifikaciji. U Fordu smo u potpunosti posvećeni elektrificiranoj budućnosti, a kampanja M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 automobila u najtežim uvjetima će nam pomoći da razvijemo još uzbudljivije elektrificirane pogonske sklopove za naše kupce.”
Pokrenut koristeći slične principe kao i Puma EcoBoost Hybrid cestovni automobil na kojem je baziran, novi M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 je prvi Fordov elektrificirani takmičarski automobil. Hibridni pogon nove generacije hvata energiju tokom kočenja i vožnje i pohranjuje je u bateriju od 3,9 kWh. Energija se zatim koristi za dopunu šampionskih performansi 1,6-litarskog EcoBoost benzinskog motora s turbopunjačem uz ponovljena pojačanja do tri sekunde iz elektromotora od 100 kW.
Automobil također može koristiti svoj elektrificirani pogon za putovanje kroz mjesta, gradove, servisne parkove i odabrane dionice između faza koristeći čistu električnu energiju. Baterija se može puniti pomoću eksternog izvora napajanja na servisnim tačkama između faza, pri čemu punjenje traje otprilike 25 minuta. Osim toga, FIA WRC Rally1 takmičari će koristiti gorivo bez fosila iz sezone 2022, miješajući sintetičke i biorazgradive elemente kako bi proizveli gorivo koje je 100 posto održivo.

„Bilo je veoma zauzeto vreme pripremanja automobila i tima za reli Monte Karlo sledećeg vikenda i otvaranje sezone svetskog prvenstva u reliju 2022, ali ono koje će biti vredno truda“, rekao je Richard Millener, direktor M-Sport tima . „Uz pomoć i podršku Fordovih kolega širom svijeta proizveli smo fantastičan automobil sa ogromnim potencijalom i jedva čekamo da ga predstavimo tokom godine. Veliko hvala svima koji su učestvovali u dolasku do ove faze i pomogli nam da ispunimo tako kratke rokove i osjećamo se veoma ponosni što predstavljamo Ford na svjetskoj sceni u našoj 25-toj godini partnerstva!”
M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 tehničke specifikacije:
Power unit | Motor sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) | Ford 1,6-litarski EcoBoost, s turbopunjačem, benzinac, četverocilindrični redni |
Maksimalna snaga: 380 KS | ||
Maksimalni obrtni moment: 420 Nm | ||
Restrictor motora: 36 mm | ||
Akumulatorski električni sistem | Maksimalna snaga pojačanja: 100 kW | |
Maksimalna snaga regeneracije: 30 kW | ||
Maksimalni period pojačanja: 3 sekunde | ||
Maksimalna energija pojačanja po ubrzanju: 250 kJ (određuje FIA prema dužini etape i vrsti površine) | ||
Težina: 95 kg | ||
Hlađenje: Tečno i vazdušno hlađeno | ||
Kombinovani ICE i akumulatorski električni sistem | Maksimalna snaga: > 500 KS | |
Maksimalni obrtni moment: > 500 Nm | ||
Prenos | Sekvencijalni manuelni sa pet brzina | |
50/50 obrtni moment podeljen na četiri točka | ||
Prednji i stražnji mehanički diferencijali s ograničenim proklizavanjem | ||
Spool središnji diferencijal | ||
Dvolisto, sinterovano kvačilo | ||
Kočenje | Šljunak: kočioni diskovi 300 mm, vazdušno hlađeni | |
Asfalt: 370 mm kočioni diskovi, vazdušno hlađeni | ||
Četvoroklipne čeljusti | ||
Performanse | Ubrzanje asfalta i šljunka: cca. 3,2 s 0-100 km/h | |
Težina i dimenzije | Minimalna težina: 1,260 kg | |
Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm |
M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 automobil odražava Fordovu posvećenost ulaganju u elektrifikaciju. Kompanija je prošle godine objavila da će do sredine 2026. 100 posto njene ponude putničkih vozila u Evropi biti potpuno električni ili plug-in hibrid sa nultim emisijama; prelazak na potpuno električni do 2030.