Važnost legendarnog Monte Carlo relija i izazovi ovog moto sportskog događaja ogledaju se u datumu kada se tradicionalno održava u WRC kalendaru; u januaru će prestižni ‘Monte’ privući bogate ljubitelje automobila u Kneževinu Monako, čak i van ljetne sezone. Nekada su se  učesnici mogli odlučiti za jednu od mnogih polaznih tačaka širom Evrope, a broj bodova zavisio je od toga koliko je njihova ruta bila zahtjevna. Dodatni bodovi su potom dodijeljeni u Monte Carlu, gdje su se timovi u početku takmičili u raznim disciplinama koje su kasnije ukinute. To je uključivalo ocjenjivanje elegancije i udobnosti i tehničkog stanja vozila nakon dionice Rivijere. Osim toga, vozači bi morali da pokažu svoje vještine na testu manevara. Godine 1912., na samo drugoj vožnji relija Monte Karlo, među takmičarima je bilo i vozilo iz Mlade Boleslave. Na temperaturama od -18 stepeni, Alexander ‘Count Sascha’ Kolowrat-Krakowsky je 21. januara 1912. godine krenuo iz Beča na rutu od 1.319 kilometara ka Kneževini. Kako je Laurin & Klement imao otvorenu karoseriju, tako umjesto trkačkog kombinezona , grof Kolowrat-Krakowsky nosio je debelo krzno.

ŠKODA POPULAR Sport roadster (1936.) i ŠKODA RAPID coupé (1937.)
Automobili iz Mlade Boleslave nose ŠKODA amblem od 1925. godine, a ubrzo su odvezli svoje prve uspjehe na reli Monte Carlo; januara 1936. duo Zdeněk Pohl/Ing. Jaroslav Hausman zauzeo je odlično drugo mjesto u klasi do 1.500 ccm sa ŠKODA POPULAR Sport roadsterom. Ovaj rezultat inspirisao je kompaniju da proširi svoju ponudu modela na ŠKODA POPULAR MONTE CARLO, koji je proizvođač ponudio kao roadster i coupé. Samo sedamdeset ovih prekrasnih vozila proizvedeno je između 1936. i 1939. godine.

Prije 85 godina, Pohl i Hausman su odlučili da neće započeti miting 1937. u Atini, koja je bila ‘samo’ 3.852 kilometra udaljena od Monaka, kao što su to učinili prethodne godine. Umjesto toga, krenuli bi iz Palerma na Siciliji, udaljenog 4.134 kilometra, donoseći im 500 bodova. Samo četiri od originalnih 30 vozila preživjela su strogost ove zahtjevne rute. Sa svojim ŠKODA RAPID coupéom, pokretanim pouzdanim SV četvorocilindričnim motorom, zapremine 1,4 litra, uspešno su prošli kontrolne punktove. Međutim, dvojac iz Mlade Boleslava završio je na četvrtom mjestu u ukupnom poretku umjesto na drugom zbog dva kaznena boda. Komesari su ih odbili nakon što su njihovi engleski rivali protestovali zbog toga što je retrovizor premali. Vanjske dimenzije ogledala bile su u skladu sa propisima, ali je reflektirajuća površina bez okvira bila mnogo manja. Pohl i Hausman su mogli zamijeniti ogledalo za veće prije službene inspekcije, ali to bi bilo protivno njihovom duhu fer igre. Po povratku u Prag, tadašnji menadžment proizvođača automobila takođe je javno priznao ovaj sportski duh.

ŠKODA – Kralj ‘trinaest stotina’: OCTAVIA & 130 RS & FAVORIT
Politička i ekonomska kretanja nakon Drugog svjetskog rata dovela su do toga da je proizvođač automobila zbog ‘gvozdene zavjese’ odsječen od mnogih svojih tradicionalnih tržišta i prestižnih sportskih događaja . Kao rezultat toga, samo privatni timovi mogli su se takmičiti na Monte Carlo reliju od 1949. nadalje, a radnički tim se vratio u Monte Carlo tek u januaru 1956. I tako su strani vlasnici ŠKODA vozila iskoristili priliku; najbolje rezultate u zimskim uslovima postigle su ekipe iz Skandinavije – među svojim uspjesima je i hat-trick na do 1.300 ccm klase sa ŠKODA OCTAVIA TOURING SPORT. Na MCR-u 1961. pobijedili su Finci Esko Keinänen/Rainer Eklund i istovremeno zauzeli veličanstveno šesto mjesto u ukupnom poretku. I 1962. godine dominirali su u razredu ‘Hiljadutristo’. U januaru 1963. godine, Norvežani Edward Gjolberg i Carl Karlan nastavili su ove uspjehe sa OCTAVIA TS 1200.

U narednim godinama, Monte Carlo Rally je postao sve više usmjeren na profesionalce sa sve manje privatnih vozača koji su učestvovali. Godine 1973. tradicionalna januarska manifestacija je tada postala trka otvaranja novonajavljenog Svjetskog prvenstva u reliju. ŠKODA vozila s tradicionalnim konceptom pogona i centralnim cijevnim okvirom slijedili su modeli sa stražnjim motorima i samonosivom karoserijom. Posebno se ističu uspjesi dva ŠKODA 130 RS kupea. Godine 1977., kada su samo 43 od 198 vozila stigla do cilja na ‘Monte’, ŠKODA je dominirala u kategoriji do 1.300 ccm; pobjednički duo Václav Blahna/Lubislav Hlávka pratili su kolege iz fabričkog tima Milan Zapadlo i Jiří Motal na drugom mjestu. U ukupnom plasmanu završili su na 12. odnosno 15. mjestu.

Era prednjih motora: od FAVORIT-a do FABIA R5 Rally2 evo
prije 60 godina, sportski ​​modeli porodice ŠKODA OCTAVIA dominirali su u ‘Thirteen Hundreds’ na reliju Monte Carlo, a prije 30 godina, ŠKODA FAVORIT 136 L hatchback model nastavio je reli uspjehe. Četvorocilindrični aluminijski motor iznad prednje pogonske osovine imao je zapreminu od 1.289 ccm  i odveo je dvojac Pavel Sibera/Petr Gross do brojnih pobjeda u klasi A (ispod 1.300 ccm). Od 1991. do 1994. godine ostvarili su četiri pobjede u nizu. FAVORIT je bio izvanredno vozilo u svoje vrijeme, o čemu svjedoči i četvrto mjesto na ‘Monteu’ iz 1993. godine u odnosu na mnogo snažnija vozila u klasi do 2.000 ccm sa jednom pogonskom osovinom.  ŠKODA je potom predstavila FELICIA Kit Car. Na reliju Monte Carlo 1999. godine, nova era je počela sa ulaskom OCTAVIA WRC u top kategoriju za vozila sa pogonom na sva četiri točka. Tim fabričkih  vozača Armin Schwarz/Manfred Hiemer zauzeo je odlično 4. mjesto u ukupnom plasmanu sa njim 2001. godine. Kraća i znatno lakša FABIA WRC je homologirana 2003. Četvorocilindrični motor s turbopunjačem isporučivao je snagu od 221 kW (300 KS) i obrtni moment od 600 Nm iz zapremine od dva litra. Hidraulički upravljana ručna kočnica koja pomaže u skretanju; kočio je zadnje točkove, dok je istovremeno isključivao međuosovinski diferencijal pogona na sve točkove. ŠKODA FABIA SUPER 2000 predstavljala je dalji korak u njenoj evoluciji 2009. godine kada je završila na četvrtom mjestu Monte Carlo relija, koji je u to vrijeme bio u kalendaru Intercontinental Rally Challenge (IRC). U 2010. i 2011. godini, SUPER 2000 je završio na drugom mjestu prije nego što je odnio pobjedu 2013. U januaru 2011. u Monaku je predstavljen specijalni model FABIA MONTE CARLO – omaž stogodišnjici Monte Carlo relija.

Nakon niza uspjeha u kategoriji WRC2, koje su uglavnom postigli privatni timovi, nova FABIA R5 otvorila je još jedno izuzetno uspješno poglavlje za ŠKODA FABIA; tvornički tim je zauzeo prvo i drugo mjesto na MCR-u 2017. Sljedeće godine Jan Kopecký/Pavel Dresler je osvojio RC2 klasu pored kategorije WRC2. Na reliju Monte Carlo 2022, Toksport WRT tim, uz podršku ŠKODA Motorsport, cilja na pobjedu; Norvežanin Andereas Mikkelsen ima za cilj da odbrani svoju prošlogodišnju pobedu u FABIA Rally2 evo zajedno sa Torsteinom Eriksenom (NOR).