Dva bh. šampiona, dvije zlatne kacige, NIhad Alikadić, prvak u klasi H do 1.400 ccm i Ivica Malić, osvajač titule u autoslalomu, za AutoDane govore o počecima karijera, protekloj sezoni, katastrofalnoj organizaciji utrka, savezima, te odricanjima zbog auto-moto sporta
AutoDani: Gospodine Alikadiću, u šampionatu bivše Jugoslavije u tzv ispitima spretnosti, na popularnoj Sutjesci, vi ste jedini Bosanac koji je odnio pobjedu na tom rallyju. Može te li se sjetiti početaka vaše karijere.
ALIKADIĆ: Tačno. Jedini sam vozač u bivšoj SFRJ koji je osvojio pet uzastonih relija na Sutjcsci, tri puta u klasi do 850 ccm, a dva puta sam postavio apsolutne rekorde. Posebno mi je drago što sam Niku Pulića pobijedio tri puta. Mislim da mi to nikada neće oprostiti, iako smo jako dobri prijatelji… On je tada bio izuzetno talentiran vozač, što je kasnije i dokazao. Potom je došao rat, i vozači u BiH više nisu bili u mogućnosti dalje se natjecati. Vrlo brzo nakon rata, ponovo smo se počeli utrkivati u autoslalomu. Kolege iz Konjica i Jajca su prve to pokrenule. Počeli su pristzati i kolege iz Omiša, Zagreba, Samobora, Rijeke, Slavonskpog Broda, pa su se uključili i vozači iz Trebinja a bilo je nešto i Crnogoraca… Bilo je jako dobro takmičenje, nivo takmičenja se počeo dizati, i onda je stalo. Zašto ne znam?
AutoDani:A onda ste preši na brdo.
Adnan Alikadić: Tako je. Na prvoj trci nisam učestvovao iako sam bio spremio automo-bil, nisam nastupio, i to mi je žao. Počeo sam sa Fićom sa kojim sam vozio i slalom. Dvije godine sam vozio Fiću koji objektivno nije konkurentan u klasi do 1.150 ccm, pa sam zatim napravio jednog Yugu kojeg vozim i danas. Već 2001. sam postao šampion, pa godinu kasnije bio sam vicesampion, potom 2003, 2004. i ove 2005. šampion u klasi koja se u ovoj sezoni izmijenila, povećala do 1.400 ccm. To je inače klasa H, što znači dozvoljene sve preprave osim izmjene motora koji mora bili licenciran od prozvođača.
AutoDANI: Gospodine Malić, Vi ste takođe ove godine osvojili zalnu kacigu, i to u autoslaomu gdje je Nihad Alikadić vladao godinama.
MALIĆ: Niho je za mene bio jedan od idola u Jajcu. Sa svojim stričevima, koji su u bivšoj Jugoslaviji bili poznati vozači, često sam išao po relijima. Inače, Jajce ima tradiciju u ovom sportu. U 18-toj godini sam krenuo sa autoslalomom, vozio sam pozajmljenog Yuga od strica. Nabavio sam vlastitog Fiću 1986. Četiri godine kasnije, zauzeo sam treće mjesto u klasi do 850 ccm. Ljubav prema ovom sportu nije zaustavio ni rat, i čim su krenule posljeratne trke uključio sam se. Baš mi je drago što su prve utrke inicirane u Jajcu. Početak je bio sjajan. S ponosom mogu reći da sam uspješno naslijedio Nihu. On je bio pet puta prvak prije rata na Sutjesci, ja sam to ostvario nakon rata. Znači, od prve do zadnje utrke postao sam šampion, s tim da sam pretprošlu sezonu preskočio. Mogu reći da je brdski šampionat kraljica našeg autosporta. Žao mi je što je u kartingu zakazalo, jer bez omladine ovaj sport nema budućnost.
AutoDANI: Ovaj sport je naravno društveno koristan, Zbog čega u autosportu opet ima više politike nego sporta?
MALIĆ: Imamo tri auto moto saveza. Tamo, nažalost, sjede neki ljudi koji nemaju veze s ovim sportom. Oni jednostavno ne razumiju kako je vozačima teško, jer su izdvajanja velika. Mislim da su oni u savezima samo zbog njihove lične koristi. Sport treba prepustiti sportašima.
ALIKADIĆ: Drago mi je što su vozači već na prvoj poslijeratnoj trci pružili jedan drugom ruku, za razliku od saveza. Za sve godine nije bio nijedan incident medu vozačima. To pokazuje ko voli ovaj sport. Jako mi je žao sto u u rukovodećim kadrovima nije bilo tako. Tu sjede ljudi zbog svojeg ekonomskog zbrinjavanja, a ne zbog sporta. Siguran sam da je naš nastup u SiCG na Tari oduševio sve ljubitelje utrka. Odlično je što su prošle godine u Cazin došli vozači iz Slovenije i Hrvatske. Ove godine na Igmanu SiCG je imala svoj Šampionat, i svi su otišli presretni. Ali ne zbog organizacije, ona je bila očajna. Otišli su zadovoljni zbog utrka i prijateljstava.
AutoDani: Šta treba promjeniti da bi vozačima bilo bolje?
ALIKADIĆ: Meni je bitno, a vjerujem i ostalim takmičarima, da organizuje takmičenje onaj ko to stvarno hoće i može. Mnogo svog novca od svoje familije a neko mi stalno podmeće nogu. Ako BIHAMK hoće da organizuje trke neka to učini. Ako neće neka kaže, mi vozači će mo to učinit. Kad već dajemo 100 KM startarine, dat će mo još 200 – pa će mo sami sebi organizirat utrke.
AutoDani: Ne bih se složio s tom postavkom, onda ovaj sport nema baš takvu svrhu, on obuhvata malo šire, ima jednu snagu, društvenu dimenziju. Nelogični mi je to izdvajanje iz saveza i samostalno organiziranje utrka.
ALIKADIĆ: Smatram da je jedino ispravno da se trke voze pod jednim bh savezom. BIHAMK ima jedini FIA licencu. Ali bi se trebao taj isti BIHAMK izvući iz anonimnosti: sazvati medije, napraviti TV prijenose utrka. U Sarajevu je došlo 20 000 ljudi na jednu street race utrku, jer je to bilo najavljeno na jumbo plakatima, medijima. A na jednuvrhunsku utrku Centralnoevropske zone došlo je 7.000 jer se niko nije udostojio na najavi bar na nekoj radio stanici.
Nihad AlikadićAutoDani: Jedan od ključnih problema na brdskim trkama jeste kalendar takmičenja, trke su olako otkazivanu, nisu održane. Jeli tako i u autoslalomu?
MALIĆ: Da, ima klubova koji žele trku iskoristiti samo zbog svoje koristi, ali većina ih je tu zbog ljubavi prema ovom sportu. Imamo tri saveza BIHAMK, AMS, AMS RS. Mislim da je sada BIHAMK najstručnije tijelo, da imaju i najstručnije ljude, ali i u toj instituciji treba još poraditi. Naprimjer, trebalo bi uključiti ljude poput Gorana Bilana, koji je veliki poznavalac i ljubitelj ovog sporta. Šteta što je on isključen iz auto sporta.
Auto Dani: Vi ste član Vrhovnog Komitete auto moto sporta u BiH (VKS). Šta u suštini može uraditi krovna organizacija.
MALIĆ: Za autosport bi bilo dobro kad bi krovna kuća, recimo, sa Optimom iz Modriče pokrila sve utrke.
AutoDani: To znači da bi BIHAMK morao puno bolje koordinirati sa svojim klubovima, članicama, dati im zadatke.
MALIĆ: Svakako u BIHAMK-u se mora puno više uraditi. U sva tri saveza ima puno ljudi koji sjede na svojim stolicama, a malo idu po terenu.
MALIĆ: BIHAMK-ova ideja biranja ljudi u VKS je dobra, ali je realizacija, pokazalo se strašno loša. Dakle, predstavnici klubova trebaju biti članovi klubova Vrhovnog viježa. Međutim, kordinacija između BIHAMK-a i klubova, te BIHAMK-a i članova VKS je jako loša. Nemamo nikakav pravilnik: Zašto’ Kako že mo imati pravilnik kad ove sezone ni u jednoj klasi ne znamo preve rezultate. Ako se u BiH ne može zakazati sedam brdskih trka, sedam slaloma, sedam karting trka, onda ništa. A i to je malo trka.BIHAMK je ove godine organizovao jednu trku u SiCG, a niko od bh vozača nije najavljen na granici, iako smo mi uredno poslali svu dokumenraciju. To su neoprostive greške, a BIHAMK je kriv za to.
Nihad Alikadić gornji ugao, Ivica Malić donji ugaoSPONZORI I KALENDAR –
MALIĆ: Autoslalom je jeftiniji od brdskih utrka. Dosta nam pomaže pomoć između vozača. Ali i mi imamo mnogo problema, do sponzora je teško doći. Termini se ne znaju. Kad bi se sva tri saveza ujedinila mislim da bi organizacija bila bolja. Mene i HAK posmatraju kao bijelu vranu. Ali ja volim ovaj sport i ne znam zašto bi me neko trebao odvojiti od Nihe.BIHAMK mora pruzeti inicijativu i odgovornost. Takmičari ovdje traže takmičenja i nije ih briga gdje se održavaju.
ALIKADIĆ: Mi imamo more klubova gdje su se skrasili takmičari. Bukvalno da bi opstali. BIH ima 700 000 automobila, i ako se ne mogu animirati gumari i uljari onda je neko nesposoban.BIHAMK do sredine Decembra mora izbaciti kalendar, fiksne datume za slijedeću sezonu.