Za otprilike pet mjeseci, novi IAA TRANSPORTATION počinje u Hanoveru – sa mnogo inovacija, ne samo od strane izlagača, već i u pogledu sadržaja. Jedna od tema sajma bit će svakako i dilema čime u kamionskom transportu zamjeniti dizel gorivo.

Glavni cilj: Vodonik umjesto dizela?  Sve više kamiona i drugih teških vozila kreće se našim putevima. Rigorozniji ekološki zahtjevi i rastuće cijene goriva zahtijevaju preispitivanje načina na koji se pogone. Električna vozila na baterije mogu biti dio rješenja, ali postoje prepreke koje treba prevazići: iako su održiva u manjim kamionima s radnim opterećenjem do 2,8 tona, koristeći baterije u teškim ili dugolinijskim vozilima, ili u građevinskim vozilima ili čistačima cesta , predstavlja veliki izazov, dijelom zbog dodatne težine baterija i većih troškova. Iz tog razloga, vodonik bi mogao igrati ključnu ulogu u budućnosti. Bezbojan je, bez mirisa, zapaljiv, najčešći je hemijski element u svemiru, sa najnižom gustinom od bilo koje supstance. Može se proizvesti relativno lako od obične vode, a prije svega može se lako skladištiti i transportirati. Afirmisani proizvođači i novopridošlice sada su uključeni u trku ko može da na tržište izbaci najefikasnije i najnaprednije vozilo sa najvećim dometom. Mnoge kompanije žele da koriste kamione sa vodonikom u svojoj logistici, ili to već rade. Ali iz ekološke perspektive, pogoni na vodik imaju smisla samo ako gorivo potječe iz obnovljivih izvora. U tom kontekstu, stručnjaci govore o zelenom vodoniku: ovdje se voda dijeli na vodonik i kisik, koristeći zelenu struju. Sveobuhvatna mreža benzinskih stanica također je ključni zahtjev koji omogućava H2 da proslavi svoj proboj u logistici.

Ovi proizvođači trenutno rade na vodiku kao gorivu

Poznati proizvođači i novopridošlice u utrci su da odrede ko će na tržište izbaciti najefikasnije, naprednije vozilo sa širokim pokrivanjem. Sve ovo je praćeno mnogim nacionalnim programima finansiranja koji promovišu klimatski prihvatljiva vozila. Na primjer, njemačko savezno ministarstvo za digitalni promet i transport izdvojilo je ukupno 1,6 milijardi eura za finansiranje nabavke komercijalnih vozila prihvatljivih za klimu do 2024. godine i oko 5 milijardi eura za uspostavljanje infrastrukture za punjenje i punjenje.

  • Daimler Truck i Volvo zajedno rade na razvoju sistema gorivnih ćelija za kamione, čija serijska proizvodnja planira da počne u drugoj polovini decenije. Renault je takođe uključen.
  • Sam Daimler Truck ima prototip teškog teretnog vozila GenH2 sa dvije gorivne ćelije, dvije e-mašine i dva rezervoara od nehrđajućeg čelika za 80 kg tekućeg vodonika, uskladištenog na -253°C. Gustina energije je veća i zahtjevi za prostorom su manji, ali ukapljivanje vodonika troši mnogo energije. Kamioni su dobili odobrenje za vožnju u oktobru 2021., trenutno su podvrgnuti intenzivnom testiranju, a očekuje se da će ući u serijsku proizvodnju od 2025. Tehnologija omogućava putovanja do 1000 kilometara.
  • MAN razvija motore sa sagorijevanjem na vodik, kao i motore na gorive ćelije. MAN-ova matična korporacija Traton također radi sa japanskim proizvođačem kamiona Hino, podružnicom Toyote, na motorima na gorive ćelije.
  • Toyota i Hino od ove godine žele da sprovedu praktična testiranja na kamionima sa gorivnim ćelijama ukupne težine 25 tona. U Kini, Toyota radi sa pet kineskih kompanija u “United Fuel Cell Systems R&D” na razvoju kamiona sa gorivnim ćelijama.
  • Američka kompanija Nikola i Iveco iz Italije proizvodit će model Nikola Tre u Ulmu. Kamion će biti dizajniran kao električna verzija na baterije, a od 2023. i kao verzija sa motorom na gorive ćelije i rezervoarom za vodonik pod pritiskom. Bosch, između ostalog, isporučuje gorivne ćelije i centralne računare.
  • Prema Hyundaiju, serijski proizvodi prvi teški kamion sa električnim motorom na gorive ćelije – Xcient Fuel Cell. Prve jedinice se, između ostalog, koriste za transport u Švicarskoj, kao i za lance trgovina Coop i Migros. Hyundai tamo želi da koristi 1600 ovih kamiona sa vodonikom do 2025.
  • Američka kompanija Hyzon Motors osnovala je svoje evropsko sjedište prošlog ljeta u Groningenu, gdje će biti napravljeni njeni prvi kamioni na gorive ćelije na bazi traktorske prikolice proizvođača DAF.
Hyundai-hdc-6-neptune-hydrogen