MAHLE Powertrain predvodi inovativni projekat za razvoj tehnologija za zamjenu dizela amonijakom u teškim motorima s unutarnjim izgaranjem. Finansirana kroz Net Zero Innovation Portfolio Vlade Velike Britanije kao dio projekta Red Diesel Replacement, kompanija i njeni partneri imaju za cilj razviti nulta i niskougljična goriva za upotrebu u sektorima van autoputa kao što su rudarstvo, vađenje kamena i građevinarstvo. Razvijajući rješenja koja se također mogu ugraditi u mašine koje su već u upotrebi, kompanija je pionirska nastojanja da dekarbonizira ove kritične industrije. „Industrije van autoputeva kao što su rudarstvo, vađenje kamena i građevinarstvo ostaju značajan izazov u tranziciji ka održivijem transportnom sektoru,“ kaže Jonathan Hall, MAHLE Powertrain šef istraživanja i naprednih inženjerskih projekata. „Ovi sektori imaju zahtjevne zahtjeve za energijom i korištenjem i često su u opasnim okruženjima daleko od priključka na električnu mrežu, što ih otežava elektrificirati. Istraživanje drugih izvora energije kao što je amonijak ima značajan potencijal, posebno zato što postoji mogućnost dekarbonizacije velikog broja vozila i opreme koji su već u pogonu i koriste dizel.”
U Ujedinjenom Kraljevstvu, dizel ili dizel sa smanjenom potrošnjom goriva čini 15% ukupne potrošnje dizela, a 56% od toga koristi samo građevinska industrija. Nedavne promjene u zakonodavstvu nastoje ukinuti pravo na korištenje crvenog dizela u sektorima koji nisu poljoprivreda, željeznica i grijanje u domaćinstvima, kako bi se pomoglo Velikoj Britaniji da ispuni svoje ciljeve klimatskih promjena. Iako se o tome često ne raspravlja, infrastruktura za proizvodnju i transport amonijaka je dobro razvijena i glavni kandidat za dekarbonizaciju korištenjem obnovljive energije. To ga čini lako dostupnim gorivom bez ugljika za sektore koji se teško dekarboniziraju i koji imaju energetske zahtjeve koje će pristup čistoj električnoj energiji teško ispuniti.
Istraživanje se fokusira na dva pristupa. Prvi je kratkoročni, retro-fit, sistem sa dvostrukim gorivom koji se testira na šestocilindričnom turbodizel motoru. Dodatni injektori koji se dodaju na usis zraka uvode amonijak kao glavni izvor energije. Drugi pristup se razvija korištenjem MAHLE-ovog vlastitog jednocilindričnog motora i koristi MAHLE Jet Ignition® ( MJI ) – visoko inovativni oblik paljenja predkomora. MAHLE-ova Jet Ignition tehnologija sastoji se od male komore u glavi cilindra koja, kada se jednom zapali, tjera nastali vrući plin kroz male otvore u glavnu komoru za sagorijevanje kao niz mlaznica koji brzo i ravnomjerno zapale preostalu smjesu. Tehnologija osigurava super-čisto, efikasno sagorijevanje u cijeloj komori sa malo ili bez stvaranja zagađivača kao što su dušikovi oksidi. Projekt ima za cilj utvrditi izvodljivost korištenja amonijaka za ubrzanje prelaska na goriva bez ugljika u ovim industrijama koje je teško elektrificirati, a svoja otkrića će donijeti početkom 2023.