Jedan automobil je uzbudljiv Audi Sport GmbH i svjetsku bazu obožavatelja kao nijedan drugi već 20 godina: kroz četiri generacije, Audi RS 6 je postavio ton karavana visokih performansi sa impresivnim performansama i izvanrednom svakodnevnom upotrebljivost. Uspeh svog osnovnog koncepta iz 2002. duguje motoru sa dvostrukim punjenjem i pogonu na sve točkove. Osnovni koncept je isti u svim generacijama RS 6.

2002. nijedan drugi Audi nije imao više snage
Cilj je bio da se osnovnom dizajnu modela A8, serije D2, doda osmocilindar. Motor je već radio u S6, dajući mu 340 KS bez punjenja. Ipak, bilo je potrebno dosta detaljnog rada: snažan motor koji je od tada imao dvostruko turbo punjenje i imao je 4,2 litara zapremine u početku nije stao u karoseriju A6. Kao rezultat toga, quattro GmbH je proširio prednji kraj i dao V8 četiri centimetra (1,6 in) više prostora za ugradnju. Motor koji je pokretao prvi RS 6 nije fino podešen u Ingolstadtu ili Neckarsulmu, već u Engleskoj. Zajedno sa quattro GmbH, britanski proizvođač motora Cosworth, koji je bio podružnica AUDI AG do 2004. godine, također je bio odgovoran za impresivnih 450 KS i 560 Nm obrtnog momenta. To ga je stavilo na vrh segmenta. V8 u RS 6 poslao je pravu poruku konkurenciji. Era ručnog menjača je završena. Po prvi put, mjenjač sa pretvaračem obrtnog momenta omogućio je RS modelu kraće vrijeme promjene brzina. Pet režima vožnje omogućilo je ubrzanje do 100 km/h (62 mph) za 4,7 sekundi. Sva prva generacija vozila RS 6 (C5) rađena su i na proizvodnoj traci i ručno. Može se voziti, ali daleko od kompletnog. Na primjer, nedostajali su punjeni ovjes, komponente specifične za RS i pojedinačni elementi dekoracije u unutrašnjosti. Zato su iz fabrike u Nekarsulmu otišli u susednu halu. Tamo su radnici quattro GmbH finalizirali svaki automobil pojedinačno tokom oko 15 sati na hidrauličnom liftu. Do danas, C5 je jedini RS 6 koji je ujedno i trkački automobil od samog početka. RS 6 Competition, koje Champion Racing koristi, nadmašio je svoje konkurente sa jednakim pomakom u 2003 SPEED GT World Challenge-u sa Randyjem Pobstom za volanom. V8 biturbo nudio je 475 KS, imao je ručnu promjenu i pobijedio je u prvom pokušaju. Na kraju serije, quattro GmbH je dodao još jednu snagu i povećao ime sa “plus” jer je porastao sa 450 na 480 KS dok je obrtni moment ostao na 560 Nm. Sada je moguća najveća brzina od 280 km/h (174 mph), a ne 250 km/h (155 mph). Ranije je opciona oprema postala standardna.

C6: istorija krunskog dostignuća u konstrukciji motora se nastavlja
2008. godine, šest godina nakon prvog RS 6, uslijedila je druga generacija. Audi je povećao ne samo snagu i zapreminu, već i broj cilindara za ukupno deset. I dalje su bila dva turbopunjača, a sada pet litara zapremine. Sve u svemu, to je značilo 580 KS i 650 Nm obrtnog momenta, dostupnog od 1.500 o/min. U to vrijeme, te brojke su čak premašile R8, koji je imao maksimalnih 560 KS u R8 GT. Audi je tri godine proizvodio najveći RS motor ikada. V10 je sila prirode. Bio je težak 278 kg (613 lbs). Kao što je već bio slučaj sa C5, desetocilindričnom motoru je takođe bio potreban mjenjač koji bi mogao podnijeti snagu. Automatik sa šest brzina koji je koristio je značajno prerađen kako bi zadovoljio tu potrebu. Hlađenje, brzina prebacivanja, distribucija snage – sve je to poboljšano. Sa ovom kombinacijom motora i menjača, Audi je postigao maksimalnu brzinu od preko 300 km/h (186 mph) – 303 km/h (188 mph), tačnije – po prvi put sa RS 6 plus. Ubrzanje kod standardnog RS 6 dostiglo je maksimum od 250 km/h (155 mph) sa 280 km/h (174 mph) dostupnim kao opcija uz doplatu. Teško da bi bilo koji drugi automobil u seriji mogao odmah dodirnuti C6. Limuzini je trebalo 4,5 sekunde da dostigne 100 km/h (62 mph); Avant je trajao 4,6 sekundi. C6 je takođe otišao sa proizvodne linije direktno u susednu halu quattro GmbH radi opsežnog usavršavanja. Tamo su radnici finalizirali automobil kao i njegov prethodni model. Za kraj, C6 je završio kao RS 6 plus Sport ili RS 6 plus Audi Exclusive. Ukupno je 500 ograničenih vozila izašlo iz fabrike u Neckarsulmu. Dolazio je sa numeriranom značkom u unutrašnjosti, specijalnim alu felnama sa petokrakim dizajnom, kožom na instrument tabli i patosnicama sa logom RS 6.

 

C7: napraviti više od manje
Manje cilindara? To ne može biti tačno! To je jedna kritika koju nisu samo kupci iznijeli kada se Audi 2013. udaljio od desetocilindričnog biturbo motora i vratio na osmocilindrični sa dvostrukim turbo punjačem sa četiri litra radne zapremine – najmanji motor u istoriji RS 6. Osim toga, klasična limuzina je ukinuta bez zamjene; Audi RS 7 Sportback preuzeo je u SAD. Ipak, kritičari su ubrzo utihnuli. Audi je sastavio paket koji je ostavio prethodne modele RS 6 daleko iza sebe u smislu dinamike vožnje i efikasnosti. Sa 700 Nm obrtnog momenta i novim tiptronikom sa 8 brzina, C7 je trebalo samo 3,9 sekundi da dostigne 100 km/h (62 mph), pola sekunde manje od svog prethodnika. Njegova instrument tabla je pokazivala maksimalnu brzinu od 305 km/h (190 mph). Istovremeno, činjenica da je imao čak 30 posto manju potrošnju goriva u odnosu na prethodnika bila je rezultat ne samo smanjene težine, već i deaktivacije cilindra koja pretvara RS 6 u četverocilindraš kada ima malo opterećenje. .

Jedna novina za treću generaciju RS 6: kupci su željeli malo više udobnosti, pa je zračno ogibljenje po prvi put postalo standardna karakteristika. Sada 20 milimetara (0,79 in) niže i sa sportskijim podešavanjem, prilagodljivo zračno ogibljenje povećalo je svakodnevno uživanje u vožnji. Još jedna pogodnost za brzi transport stvari bila je, po prvi put, kuka za prikolicu kao opcija. S druge strane, suspenzija DRC-a je bila dobro uspostavljena. Mišljenja su bila nedvosmislena: RS 6 C7 se izdvajao od svojih prethodnika u svim oblastima, bilo da se radi o pogonskom sistemu, ovjesu, udobnosti ili efikasnosti. Ono što mu je zajedničko sa drugim generacijama je da je, kao i njegovi prethodnici, C7 takođe menjao hale tokom montaže u Nekarsulmu. Uprkos početnim kritikama o smanjenoj snazi ​​i manjem broju cilindara u C7, upravo je ova generacija RS 6 postala bestseler i tržišni lider u segmentu karavana visokih performansi. Bila je to najviša pozicija koju njegov nasljednik i danas drži. RS 6 C7 Avant odjeknuo je širom svijeta. Jedno tržište koje je tradicionalno favoriziralo limuzine, a to su Sjedinjene Američke Države, pritiskalo je to na svom domaćem tržištu, ali bi to moralo još malo pričekati.

C8: najbolji do sada, ali posao nikada nije završen
C8: najbolji do sada, ali posao nikada nije gotov. U 2019., tri godine prije svog 20. rođendana, predstavljena je četvrta generacija RS 6 (C8) zastupnicima i ostao vjeran svom naslijeđu. Zapremina od četiri litre, biturbo, 600 KS, a sada 800 Nm obrtnog momenta. Po prvi put u svojoj istoriji, ovaj automobil podržava blagi hibridni sistem od 48 volti, što dodatno poboljšava efikasnost. Iako je malo teži, RS 6 Avant* juri do 100 km/h (62 mph) za brzih 3,6 sekundi; potrebno mu je samo dvanaest sekundi da dostigne 200 km/h (124 mph). Odmah, C8 ne ostavlja nikakvu sumnju. Takođe postavlja novi standard za sebe u pogledu bočnog ubrzanja i skretanja.

Novo upravljanje na svim točkovima poboljšava stabilnost pri velikim brzinama, s obzirom da se zadnji točkovi sada okreću u istom smeru kao i prednji točkovi u tim situacijama. Prilikom manevriranja pri malim brzinama, oni se okreću u suprotnom smjeru od prednjih kotača kako bi smanjili radijus okretanja i olakšali parkiranje. 

A dizajn? Tamo gdje su se generacije C5, C6 i C7 RS 6 isticale samo kao karavan na drugi pogled, C8 stvara drugačiji utisak: čak i laici će odmah prepoznati da to nije normalan A6. Krov, prednja vrata i vrata prtljažnika jedine su stvari koje RS 6 Avant dijeli sa osnovnim modelom A6 Avant. Ostale komponente su izmijenjene posebno za RS, a karoserija je proširena za primjetnih osam centimetara (3,15 inča). Vrlo malo ljudi zna da najbrži od svih A6 modela po prvi put ima i nezavisnu haubu i da sve ove izmjene znače da može imati matrix LED farove sa laserskim svjetlima iz RS 7. Točkovi i gume se također ističu kao širi i viši. Prečnici od 21” (275/35) su standardna oprema za seriju; 22” (285/30) prvi put su dostupni kao opcija. Za razliku od svojih prethodnika, C8 se ne proizvodi u zasebnim halama – koje su od tada preimenovane u Audi Sport GmbH – već radije silazi s proizvodne trake u Neckarsulmu spreman za izložbeni prostor. To je pokazatelj koliko su ove proizvodne lokacije fleksibilne. I, kao odgovor na veliku potražnju, C8 je prvi put dostupan u SAD-u kao RS 6 Avant. RS 6* C8 definitivno evoluira iz nišnog automobila u priču o uspjehu koja je tražena širom svijeta.