Priča je o Bugattijevom 8,0-litarskom W16 motoru koji je proizvodio do 1.825 konjskih snaga. Proteklih nekoliko godina vodila se neka debata o tome da li će moćni agregat biti ukinut ili ne još 2018. Tada se činilo kao da će dobiti odgodu do 2020. zahvaljujući komentarima Bugattijevog predsjednika Stephana Winkelmanna. Međutim, kao što možete vidjeti u naslovu gornjeg videa, objavljenom na YouTube kanalu kompanije 29. jula ove godine, čini se da se klatno zamahnulo kao dželatova sjekira, pripremajući se da stane na kraj neverovatnom inženjerskom podvigu, što jest bio je i zauvjek će biti W16 motor.

W16 od 7.993 ccm postigao je svoju zapreminu kroz dva niza od osam raspoređenih cilindara (sami raspoređeni u V od 15 stepeni) raspoređenih u V od 90 stepeni (kao da su dva VR8 motora spojena pod uglom od 90 stepeni). W16 je kvadratnog dizajna motora, s jednakim 86,0 mm (3,386 inča) provrtom i hodom, što čini uvijek popularnu zapreminu od 500 cc po cilindru. Blok od kovanog aluminijuma bio je opremljen osmostepenim sistemom za podmazivanje sa suvim karterom, kovanom radilicom i titanijumskim šipkama. Gore, par dvostrukih bregastih osovina iznad glave kontrolira 32 ventila po nizu, za ukupno 64 ventila. Usisni otvori su  prinudno napajani sa četiri turbo punjača kroz par gornje montiranih međuhladnjaka vazduh-voda. Motori originalnog koncepta “samo” su proizvodili između 632 i 710 konjskih snaga, ovisno o primjeni vozila. Srećom, to su bili samo tizer motori. Jednom puštena u proizvodnju, konfiguracija najniže snage koja je ikada korištena imala je 987 konjskih snaga, dok su varijante dostigle 1.578 konjskih snaga. Tada je otkriven konačni koncept motora sa zapanjujućih 1.825 konjskih snaga sa „110 oktanskim trkačkim gorivom“. Još začuđujuće je bilo to što je hiper motor zapravo dospio u proizvodnju, ubačen u ograničenu seriju “Bolida” vozila orijentisanog na stazu. To je 228 konjskih snaga po litru zapremine, za one od vas koji vole ovakve metrike. To ga stavlja na vrlo rijetku teritoriju za automobilski motor, dok ima opciju da pokreće 98 RON (ekvivalentno 93-oktanskom R+M/2 u SAD-u) i još uvijek ima cifru od 1.578 konjskih snaga.

Međutim, s rasprodanom posljednjom serijom Chirona i Bolidea, izgleda da su dani W16 odbrojani. Ako je interpretacija Bugattijevog naslova videa tačna, kada se proizvodnja završi, to je sve što je napisala za W16. Ili u suprotnom Bugatti samo želi sve nas trolovati i uzburkati naše emocije. Iako je vjerovatnije da će prvo biti slučaj, uvijek se možemo nadati da je ovo uvod u nešto još snažnije od zloglasnog W16.

Preuzeto s enginelabs