Hondin kultni Civic ove godine slavi dvije godišnjice: 50 godina neprekidne proizvodnje i 25 godina varijante Type R , automobila visokih performansi, izvedenog iz trka, koja je promijenila pravila o tome šta bi hot hatch trebao biti. Uprkos tome što su rođene kao pristupačniji Type R, Civic varijante maksimalno utjelovljuju filozofiju Type R zahvaljujući izvrsnom inženjeringu i privlačnoj dinamici. Preko šest generacija, formula je evoluirala kako bi kupcima isporučila vrhunski prednji motor, hečbek s pogonom na prednje kotače. Onaj koji može udobno podnijeti svakodnevna putovanja od ponedjeljka do petka, prije nego što krene na stazu vikendom.
EK9 (1997-2000): pristupačan, pristupačan Type R za sve
Tipska pločica Type R može se pratiti od Honde NSX Type R iz 1992. godine, koja je podigla ljestvicu performansi i dinamičkih sposobnosti, ali je bila dostupna samo u izuzetno ograničenom broju. Primjena Type R filozofije na Civic slijedila je sličnu inženjersku etiku kao Integra i NSX kako bi se ponudila privlačna, nagrađivana vožnja. EK9 je bio ponuđen samo japanskom tržištu i imao je vrhunske specifikacije; uključujući 1,6-litarski DOHC VTEC motor sa ručnim prijenosom koji je proizveo vrlo impresivnih 116 KS po litri, laganu školjku zavarenu šavom koja je doprinijela ukupnoj težini vozila od samo 1050 kg, uparen sa spiralnim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem (LSD), i jedinstvene komponente ovjesa koje u potpunosti transformiraju iskustvo vožnje. Lansiran po izvanrednim recenzijama, EK9 je pokrenuo potragu za vrhunskim prednjim motorom,
EP3 (2001 – 2005) Evropski pristup Type R
Kao rezultat ogromnog uspeha prve generacije automobila, druga generacija je ponuđena širom Evrope; zahvaljujući, dijelom, što se sada proizvodi u Ujedinjenom Kraljevstvu. Novi automobil je predstavio potpuno novi, a sada kultni 2,0-litarski DOHC i-VTEC ‘K’ motor koji je redefinirao ono što može raditi dvolitarski motor sa normalnim usisavanjem. Također je imao poboljšane kočnice, precizan šestobrzinski mjenjač u bliskom omjeru i školjku koja je u velikoj mjeri koristila čelik visoke čvrstoće kako bi povećala torzionu statičku krutost za 80% u odnosu na EK9. Suspenzija držača za kontrolu prstiju sprijeda i ovjesa s dvostrukim polugama pozadi u kombinaciji s novim električnim servo upravljačem (EPS) i promjenjivim omjerom prijenosa (VGR) za visoko nagrađivan osjećaj upravljanja i povratne informacije.
FN2/ FD2 (2007-2011) Tip R – dva načina
Treća generacija Civic Type R bila je jedinstvena po tome što su se evropski i japanski modeli dramatično razlikovali. Evropa je dobila hečbek zasnovan na FN2, koji je zadržao provereni 2,0-litarski motor, ali je uvela novu šasiju koja je pomerila rezervoar za gorivo ispod prednjih sedišta kako bi poboljšala unutrašnji prostor i fleksibilnost. Japanskim kupcima je umjesto toga ponuđena limuzina FD2, koja je ponudila još fokusiranije iskustvo vožnje zahvaljujući dodatnim stavkama kao što su snažniji K20A motor, spiralni LSD i moćne Brembo kočnice. Povećana težina limuzine bila je suprotstavljena opsežnom upotrebom strukturalnih ljepila umjesto zavarivanja, te aluminija u šasiji i panelima.
FK2 (2015-2017) Predstavljanje VTEC TurboA
Kako su se tržišna i regulatorna očekivanja promijenila, pomak ka turbo punjenju bio je neizbježan. Hondini inženjeri su pažljivo radili na razvoju K20C1 turbo motora od 2,0 litara koji je nudio eksplozivne performanse zahvaljujući snazi od 310 KS. Kako bi bolje kontrolisala to značajno povećanje snage, Honda je predstavila svoj ovjes s dvostrukom osovinom uparen sa diferencijalom s ograničenim proklizavanjem kako bi se suprotstavio okretnom momentu koji se javlja u automobilima s prednjim pogonom s velikom snagom. Civic Type-R iz 2015. je ubrzao od 0-100 km/h za samo 5,7 sekundi i bio je opremljen prednjim diskovima velikog prečnika (351 mm) koji su činili deo Brembo kočionog sistema visokih performansi. FK2 se pokazao kao sjajna baza za takmičarski automobil, osvojivši nekoliko naslova TCR Touring Car širom svijeta.
FK8 (2017-2022) Ultimate Sports hatchback
Stigavši 2017. godine, FK8 je bio ultimativna evolucija Civic Type R. Značajna evolucija FK2, novi automobil je dobio mnoštvo novih mehaničkih karakteristika kao što su adaptivni amortizeri, i dalje revizije motora K20C1 za povećanje snage na 320 KS. Model je takođe uveo silu pritiska u jednačinu za još intenzivniju vožnju; vanjski aerodinamički paket radio je u skladu s naprednim, gotovo ravnim podom, da aktivno doprinosi negativnom podizanju. Model je takođe debitovao u Sjedinjenim Državama, gde je region vodeći u globalnoj prodaji automobila.
FL5 (2022-) Ultimate Sports 2.0
Lansiranjem kasnije ove godine, potpuno nova generacija automobila dalje evoluira, sazrijeva i usavršava tehnologije koje su se razvijale tokom nekoliko generacija. Dok su nove tehnologije i prefinjena aerodinamika pomogli da se ponovo postavi više, jasna linija se može pratiti sve do FD2 generacije sa postepenim revizijama koje su rezultirale najbržim, najisplativijim i zaraznim Civic Type R ikada napravljenim. Već rekorder staze na Suzuki, Civic Type R 2022 je prikladan način da se proslavi 30 godina natpisne pločice Type R.