Bavarski premijer dr. Markus Söder, bavarski državni ministar za ekonomska pitanja, regionalni razvoj i energetiku Hubert Aiwanger, predsjednik Upravnog odbora BMW AG Oliver Zipse i Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG za razvoj, započeće proizvodnja sistema gorivnih ćelija 31. avgusta u internom centru za vodonik u Minhenu u pogonu. Povod je mala serija BMW-a iX5 Hydrogen, koji će se od kraja ove godine koristiti širom svijeta u testne i demonstracijske svrhe.
dr Markus Söder, bavarski premijer: „Bavarska je automobilska zemlja. Međutim, budući uspjeh leži u inovacijama i otvorenosti za tehnologiju. Vodik i tehnologija gorivnih ćelija su pokretači tempa. Vodik ima budućnost, a Bavarska je lider u elektromobilnosti. Osim toga, sada postoje sintetička goriva i vodonik. Ulažemo skoro 500 miliona eura u tehnologiju vodonika sa istraživačkim centrom i stanicama za punjenje vodonika. Ali saveznoj vladi su također hitno potrebne vodoničke mreže na jugu.” Frank Weber , član upravnog odbora BMW AG, razvoj, dodaje: „Kroz naš dugogodišnji istraživački i razvojni rad, sveobuhvatno smo razvili tehnologiju vodonika. Sa drugom generacijom gorivne ćelije u BMW-u iX5 Hydrogen, više smo nego udvostručili kontinuiranu snagu gorivne ćelije, dok su težina i veličina znatno smanjeni.”
Tehnologija je jedna od ključnih komponenti u BMW-u iX5 Hydrogen i ima konstantno visok nivo performansiod 125 kW/170 KS. U kombinaciji sa električnim motorom iz pete generacije BMW eDrive tehnologije i baterijom za performanse posebno razvijenom za ovo vozilo, pogonski sklop vozila daje 275 kW/374 KS na put. Za malu seriju, razvojni tim je integrisao snažan pogonski sistem, koji se sastoji od dva rezervoara za vodonik, gorivne ćelije i električnog motora, u postojeću arhitekturu BMW-a X5.
Proizvodnja sistema gorivih ćelija u Minhenu
Hemijska reakcija između vodonika iz rezervoara i kiseonika iz okolnog vazduha odvija se u gorivoj ćeliji. Ravnomjerno snabdijevanje membrane gorivne ćelije sa dva medija je ključno za visoku efikasnost pogona. BMW Grupa dobija pojedinačne gorivne ćelije potrebne za proizvodnju BMW-a iX5 Hydrogen od Toyota Motor Corporation. Obje kompanije mogu se osvrnuti na dugogodišnju saradnju od povjerenja i zajedno rade na pogonima na gorive ćelije od 2013. godine. Sistemi gorivih ćelija se proizvode u dva glavna koraka. Prvo, pojedinačne gorivne ćelije se slažu kako bi se formirao takozvani snop gorivnih ćelija . U sljedećem koraku, sve ostale komponente se sklapaju kako bi formirale kompletan sistem gorivnih ćelija. Takozvano “slaganje”, odnosno slaganje gorivih ćelija, je potpuno automatizovan proces. Nakon provjere pojedinačnih komponenti na oštećenje, skup ćelija se mehanički pritiska sa pet tona sile i stavlja kućište. Pored testa napona, konačni sklop gorivih ćelija uključuje sveobuhvatne testove hemijske reakcije unutar ćelija. Konačno, sve komponente u zoni montaže se kombinuju da formiraju sveukupni sistem. Tokom montaže sistema, sastavljaju se dodatne komponente kao što su kompresor, anoda i katoda, visokonaponska pumpa rashladne tečnosti i kablovski snop.