U martu 2022. Audi RS Q e-tron pobijedio je na svom prvom pustinjskom reliju u Abu Dabiju, a sada je spremna sljedeća evolucija. Inovativni prototip predstavlja se značajno poboljšanim za reli Maroko 2022. i reli Dakar 2023. Karoserija je potpuno nova i ima značajno poboljšanu aerodinamiku. Pomaže u smanjenju težine prototipa i centra gravitacije. Nove operativne strategije dodatno poboljšavaju efikasnost električnog pogona. U unutrašnjosti i prilikom mijenjanja kotača, vozač i suvozač imaju koristi od lakšeg upravljanja. Nakon ovih evolucija, RS Q e-tron sada nosi skraćenicu E2. Podsjeća na legendarni Audi Sport quattro u svojoj završnoj fazi razvoja za Grupu B reli 1980-ih.

Druga faza razvojnog programa 
“Uspjeli smo dobar debi na Dakaru s Audijem RS Q e-tron, pa čak i naše prve pobjede u disciplini motosporta koja je nova za nas,” kaže Rolf Michl, generalni direktor Audija Sport GmbH i odgovoran za moto sport u Audiju. “Cijeli tim odlično radi zajedno i ide u istom smjeru. Kao što je uobičajeno u tako ranoj fazi, vozači, suvozači i tehničari brzo su se dogovorili oko sljedećih razvojnih ciljeva. Rezultat smo sažeti u novi paket za evoluciju – RS Q e-tron E2.” Ovo označava početak druge faze razvojnog programa. U oktobru će se tim Audi Sport pripremati za reli Dakar 2023. sa novim prototipom u Maroku.

Nježno u vazduhu, lagano u pesku: novo tijelo 
„Audi RS Q e-tron E2 ne preuzima nijedan dio karoserije od svog prethodnika,“ kaže Axel Löffler, glavni dizajner RS ​​Q e-tron. Kako bi se zadovoljile propisane unutrašnje dimenzije, kokpit, koji je ranije bio usko uvučen prema krovu, sada je znatno širi. Prednji i zadnji poklopac motora su takođe redizajnirani. “Sada uklanjamo donji dio zadnje haube lijevo i desno od B-stubova. U kombinaciji s modificiranim rasporedom, odnosno optimiziranim slojevima tkanine kompozitnih materijala, ovo rješenje smanjuje težinu,” kaže Löffler. Prototipovi T1U će u budućnosti morati težiti 2.100 umjesto 2.000 kilograma. S obzirom da je prva generacija RS Q e-trona imala višak kilograma, ipak je bilo potrebno uštedjeti nekoliko desetina kilograma.

Aerodinamički koncept u području karoserije ispod haube je potpuno nov. Ovaj dio gotovo podsjeća na oblik trupa čamca: njegova najšira tačka je u visini kokpita, dok se tijelo znatno sužava prema naprijed i nazad. Audi se sada odrekao dijela blatobrana koji je bio iza prednjih točkova i formirao prijelaz do vrata. Interno, ova struktura je nazvana “slonova noga”. Kao rezultat toga, dizajneri su uštedjeli veću težinu i optimizirali protok zraka. „Aerodinamički aspekt ne treba potcenjivati ​​ni u pustinjskom reliju“, kaže Löffler. Doduše, nove dimenzije kokpita znače da karoserija ima veći pa samim tim i nepovoljniji poprečni presjek. Ipak, bilo je moguće smanjiti ukupni aerodinamički otpor za oko 15 posto, tj proizvod vrijednosti CD-a i frontalnog područja (A). Ovo ne mijenja najveću brzinu. Propisima je i dalje ograničena na 170 km/h. Ipak, poboljšani protok zraka nudi jednu veliku prednost. „To dodatno smanjuje energetske potrebe automobila na električni pogon“.

Još ekološki prihvatljiviji: optimizirano upravljanje energijom 
Električni pogon Audija RS Q e-tron E2 sastoji se od pretvarača energije koji se sastoji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i generatora, kao i od visokonaponske baterije i dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini. Upravljanje energijom ovdje igra ključnu ulogu. Elektronski sistem upravljanja složenim električnim pogonom pokazao je svoju vrijednost na prvim reli događajima. Izazovi su se javljali samo u ekstremnim slučajevima. Na reliju Dakar, na primjer, Audi je primijetio kratkoročne viškove snage u situacijama kada su točkovi manje dodirivali tlo pri skakanju ili na neravnom terenu. Službenici FIA-e, svjetske automobilske federacije, intervenišu na pragu od 2 kilodžula viška energije i izriču sportske kazne.  Dva pojedinačna ograničenja – po jedno za svaki motor – sada se ponovo izračunavaju od strane softvera unutar milisekundi. Kao rezultat, radi precizno duž dozvoljene granice.

Takozvani pomoćni potrošači također imaju koristi od optimizirane kontrole. Servo pumpa, pumpa za hlađenje klima uređaja i ventilatori imaju mjerljiv utjecaj na energetski bilans. U toku debitantske sezone 2022. Audi i Q Motorsport reli tim je stekao dragocjeno iskustvo koje omogućava bolju procjenu. Uzmite, na primjer, sistem klimatizacije: radi toliko agresivno da može uzrokovati zamrzavanje rashladne tekućine kada stalno radi na svom maksimalnom učinku. U budućnosti, sistem će raditi u povremenom režimu. Ovo štedi energiju, ali unutrašnje temperature samo neznatno variraju, čak i tokom dužih perioda.

Pojednostavljeno rukovanje: Jednostavna upotreba u kokpitu i pri promjeni točkova 
Vozači Audija Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger i Carlos Sainz/Lucas Cruz mogu se radovati svojim novim radnim mjestima. Displeji su i dalje u vidnom polju vozača i smješteni na centralnoj konzoli u uobičajenom stilu, a zadržana je i centralna prekidačka tabla sa svoja 24 polja. Međutim, inženjeri su restrukturirali displeje i kontrole, pa sada po prvi put, vozač i suvozač sada mogu birati između četiri sistemske oblasti pomoću okretnog prekidača.” Tema “Stage” sadrži sve funkcije koje su važne za takmičarsku vožnju – kao što je ograničavač brzine u dionicama s ograničenjima brzine ili zračna dizalica. Dio “Put” sadrži, na primjer, pokazivače smjera i stražnju kameru, funkcije koje su često tražene na etapama veze. Opcija “Greška” se koristi za otkrivanje, kategorizaciju i katalogiziranje grešaka. Odjeljak „Postavke“ uključuje sve što je korisno za inženjerski tim tokom testiranja ili nakon što automobil stigne na bivak, na primjer, detaljne temperature pojedinih sistema.

Nakon početnog testiranja koje je vodio Arnau Niubó Bosch, šef test inženjeringa, Audi Sport je predstavio RS Q e-tron E2 u Neuburg an der Donau 1. septembra. Od 1. do 6. oktobra, nova tehnologija će se morati dokazati u konkurenciji za prvi put na Rally du Maroc. Sva tri para vozača Audija će se tada takmičiti na pustinjskom reliju koji počinje i završava u Agadiru, na jugozapadu te sjevernoafričke zemlje.