Piše: Enes Cviko
Kada se, prije desetak godina, pristupalo formiranju Sportskog auto-moto Saveza Federacije Bosne i Hercegovine i Sportskog auto-moto Saveza Bosne i Hercegovine, bio sam slobodan sugerisat da bi za održivost SAMS FBiH (a pri tom i SAMS BiH), ali i za Udruženje Građana BIHAMK najbolje riješenjene bilo kada bi se objekat “poligona” u Butmiru zajedničkim dogovorom i saradnjom stavio u funkciju koju i nosi njegovo ime – u saobaćajno edukativni centar. Ovih dana, nakon sunovrata auto i karting sporta u državi BiH, na tragu smo reafirmacije Sportskog auto-moto i karting Saveza Federacije Bosne i Hercegovine, pa kao mogući način funkcionisanja SAKS FBiH ponovo tu ideju predstavio i postavio na razmatranje.
Vrijedan saobraćajni objekt, kojeg je Udruženje građana BIHAMK preuzeo u svoje okrilje nakon gašenja Auto Moto Društva IGMAN- Ilidža, jedno vrijeme imao je i saobraćajno edukativnu i sportsku namjenu, i da je bilo imalo i vizije i htijenja da se unaprijeđuje saobraćajno tehnička kultura, taj prostor trebao je postati kartodrom i autodrom, a u prostoru tog objekta (samo jeftinim zemljanim radovima) uspostaviti i motokros i off road staza. Za postojanje takvog centra izlišno je obrazlagati kako njegovu potrebu, tako i ulogu koju bi pružio u obuci mladih putem najučinkovitije saobraćajne preventive. Naravno da se za realizaciju takvog projekta trebala animirati te uključiti i Opština Ilidža i Kanton Sarajevo, no u udruženjeu građana, koje u svojim programskim opredjeljenjima proklamuje i saobraćajno tehničko i sportsko obrazovanje i kulturu niti je bilo sluha niti inicijative. Objekat prepušten zubu vremena dobrano je propao a da bi taj prostor morao biti saobraćajno edukativni centar podsjeća još samo tabla na ulaznoj kapiji. Nakon skoro trideset godina, koncem prošle godine uslijedila je i promjena Sekretara Udruženja građana BIHAMK-a. Može li za taj objekt postojat bolja vizija upotrebe i može li biti priveden svojoj izvornoj namjeni ili će ostati skladišni prostor najvjerovatnije bi mogli saznati uskoro. I taj će odgovor itekako pojasnit treba li u državi BiH “sistemski podržavati” saobraćajno tehničku kulturu i auto moto i katring sport.