Četvrtak, 19 Septembra, 2024

Legalan za ulice – hiperautomobil Praga Bohema.

Istorijska automobilska kompanija Praga, trenutno globalni igrač u raznim trkačkim disciplinama na i van staze širom svijeta, otkrila je svoj potpuno novi legalni hiperautomobil u predproizvodnom obliku prototipa. Nova Praga Bohema je dvosjed sa srednjim motorom težine ispod 1.000 kilograma koji je, u pravim rukama, sposoban za ekstremno visoke performanse na stazi a ipak, takođe je udoban i praktičan za putovanja. Sa svojim monocoqueom od karbonskih vlakana i potpuno podesivim ovjesom orijentiranim na trku, izuzetno je lagan, ciljajući samo 982 kg (mokro bez goriva), dok njegov moćni šestocilindrični twin-turbo motor izveden iz Nissana GT-R osigurava pouzdanost, lakoću servisiranja i potencijal za dalje podešavanje performansi. Dok će Bohemin poluautomatski mjenjač koji je izveden za trku podržati jedinstveno iskustvo na cesti s performansama usmjerenim na stazu. Cilj je da je Bohema jedinstveno stiliziran, rijedak i ekskluzivan automobil koji zaista možete voziti do staze, navući kacigu pa odvoziti se po stazi velikom brzinom na njegovim gumama Pirelli Trofeo R, a zatim se ponovo odvesti se kući.

Bohema je potpuno novi dizajn, razvijen od strane Praginog malog, ali talentovanog tima inženjera i dizajnera, i usavršen u aerotunelu F1 tima. Koristi trkački monokok od karbonskih vlakana, sa ekstenzivnom aerodinamikom koja pruža preko 900 kg potisne sile pri 250 km/h. Najveća brzina je nešto više od 300 km/h: najveća brzina koja se može postići na gotovo svakoj trkačkoj stazi. Za razliku od mnogih performansnih automobila Bohemina domišljata ergonomija unutrašnjosti pruža uski, aerodinamički izoštren kokpit, ali u njega ulaze dva odrasla lica visoka dva metra s potpuno podesivim sjedištem vozača, volanom i pedalama, izdašnim prtljažnim prostorom, klima uređajem i korisnom vidljivošću pozadi. Proizvodnja hiperautomobila od 1,28 miliona eura / 1,1 miliona funti (+ porezi) bi trebalo da počne u Češkoj u drugoj polovini 2023. godine, sa samo 10 automobila koji je prvobitno planiran za proizvodnju 2023. godine. Otprilike 20 automobila godišnje će se ručno proizvoditi u naredne četiri godine, osiguravajući ekskluzivnost za vlasnike.

 

Praga je najveća i najstarija marka automobila za koju možda niste čuli, ali je ponosna na svoju bogatu istoriju. Datira iz kasnih 1800-ih kao teški industrijski proizvođač svega, od mostova do parnih vozova, i bio je značajno prisutan u srednjoj Evropi tokom prve polovine 20. veka. U proizvodnju vozila krenula je početkom 1900-ih, napravivši svoj prvi automobil 1907. godine, postajući glavni proizvođač automobila, motocikala, komercijalnih vozila i aviona. Kompanija je takođe razvila širok spektar putničkih automobila i motocikala, posebno tokom 1930-ih. Među njima su bili zadivljujući motocikl BD500 i sportski automobil Praga Alfa, koji je herojski pobijedio na važnoj cestovnoj utrci 1933. 1000 milja Čehoslovačke prije 89 godina.

Proizvodnja automobila je opala nakon Drugog svjetskog rata kada je nova komunistička vlada diktirala da se Praga koncentriše na proizvodnju kamiona i mjenjača, a ne na cestovne automobile. Umjesto toga, Škoda je bila favorizirana kao proizvođač automobila u zemlji, a Tatra je dobila instrukcije da proizvodi luksuzne automobile i kamione. Sa padom komunizma u Čehoslovačkoj 1989. godine, Praga – koja je još uvijek bila velika prisutnost u centralnoj Evropi – mogla je ponovo postaviti vlastitu agendu kao kompanija u privatnom vlasništvu. Sredinom 1990-ih, dok je još uvijek proizvodila kamione i mjenjače velikih jedinica, Praga je predstavila niz motocikala; uslijedio je početkom 2000-ih sa specijalizovanim go-bilo kamionima koji su nedavno postigli snažne rezultate na relijima Dakar. Također radi u vazduhoplovstvu. Inovativni avion STOL Praga uskoro će poletjeti u nebo iz odjeljenja Praga Avia kompanije.

Godine 2012. Praga je ponovo ušla na tržište trkaćih automobila lansiranjem R4S, zatim R1 trkaćih automobila koji danas pobjeđuju u serijama utrka jednostrukih, mješovitih prototipiva i mješovitih utrka izdržljivosti u Australiji, Dubaiju, UK i SAD-u. Bohema ne dijeli niti jedan dio s R1, ali trkaći automobil inspirirao je jednokratni prototip R1R koji je legalan za ulice – sam po sebi pruža katalizator za luksuzniji hiperautomobil viših performansi i vizualno dramatičnijeg dvosjeda: putnu legalnu stazu- fokusirana Praga Bohema.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno