Sa facebook stranice Predsjednika SAKS FBiH u cijelosti prenosimo obajvjestenje za takmicare i javnost
Sampionat BiH 2023
Postovani kolege, pratioci, zainteresovani..
Slijedi besto duzi tekst i onima kojima je stalo do auto sporta preporucujem da ga procitaju. Ostali slobodno mogu ignorisati ovaj post.
Odmah na pocetku da naglasim da sljedece misljenje i tekst odrazava moj licni stav, stajaliste i pojmanje cjelokupne situacije, koje eto zbog chelokupnih okolnosti zelim podijeliti sa vama kako bi lakse razumjeli i siru sliku ali i moje zakljucke pri kraju.. u iznesenom maksimalno cu se truditi biti krajnje objektivan i baziran samo na cinjenicama i dogovorima za koje postoje i svjedoci i dokumenti..
Ovaj tekst moram podijeliti na nekoliko poglavlja kako bi bio razumljiviji, a zo su:
1. Uvod (zasto i kako uopste se doslo do ovoga)
2. Stanje u savezima sada (trenutna situacija)
3. BIHAMK i odnosi sa istim
4. Rjesenja za Sampionat BiH 2023
5. Moji licni zakljucci
Molim sve koje interesuje da citaju redom, jer inace necete shvatiti cijelu sliku..
1. Uvod
Kao sto znate Sampionat 2022 za sve discipline osim moje izvorne (a10-trke ubrzanja) nije vozen. Nasi vozaci i klubovi ni krivi ni duzni nasli su se u situaciji da nakon iscekivanja cijele zime i proljeca dobiju informaciju da se Sampionat ne moze raspisati. Istini na volju nije bila to volja saveza vec splet okolnosti, ali u tom trenutku jednostavno je tako bilo. Nasi vozaci tako su u zadnji cas trazili licence po okolnim savezima, neki HR, neki SRB, neki CG ali bez obzira na to gdje su vozili (ili nisu nikako vozili) svi ili vecina su pretepjeli gubitke u ionako teskoj situaciji i sa sponzorima ali i sa ostalim preuzetim obavezama. Sredinom godine rjesavajuci status svoje discipline (402) desio se prvi u nizu sastanaka sa Bihamk-om, po meni jedinim izlazom u datoj situaciji buduci da je i dan danas Bihamk nosioc FIA licence za Bosnu i Hercegovinu bez obzira i na drzavni savez i sve istalo. Uspjeli smo postici dogovor i zahvaljujem se Bihamk-u sto je tu izasao u susret i uvazio cinjenicno stanje da barem u mojoj disciplini nisu postojale prepreke kao u ostalim disciplinama te se moglo tako reagivati. Na tom sastanku dogovoren je i sastanak u 9-om mjesecu koji je trebao posluziti kao prvi korak u rjesavanju nastale situacije te odrednica smjera daljih aktivnosti kako se 2022 ne bi ponovila. Dogovoreno je ozivljavanje saks FBiH, njegova preregistracija (iz SAMS u SAKS) i niz drugih aktivnosti. Ovdje vec napominjem da je kako na ljetnom, tako i na tom jesenjem sastanku jedna od kljucnih tema biko i pitanje sekretara kako bi savez nesmetano mogao da profunkcionise.. kasnije vise o tome..
skupstina saks fbih odrzana, neophodne izmjene usvojene, od tada u proceduri preregistracije..
2. Stanje u savezima
– SAKS FBiH
Vec sam naveo da je proces preregistracije u toku. Dokumentacija je jos uvijek na relaciji Federalno Ministarstvo Pravde i ostalih ministarstava ukljucenih.. kako smo drzava cudnih i komplikovanih pricedura, tako i na ovome primjeru vidimo da jednom data saglasnost ne znaci puno.. naime nas predmet se oduzio zbog upotrebe naziva Federacija BiH u nazivu saveza. Iako je bivsi SAMS (sportski auto moto savez) FBiH vec imao odobrenje (koje jeste neophodno, da se razumijemo) za koristenje naziva Federacija BiH sada prilikom izmjene imena iz naziva je izbaceno moto a dodato karting – SAKS (sportski auto i karting savez) FBiH. Nas predmet na zalost tretira se od nule i neophodno je opet dobiti sve dozvole za koristenje imena FBiH a prije dozvola i neophodna misljenja raznih strucnih sluzbi..
dobro je da je taj proces pri kraju, a lose sto vec tri mjeseca cekamo taj papir i potvrdu upisa izmjena u registar kako bi i zvanicno mogli pokrenuti dalje aktivnosti. Teoretski nama nijo ne brani da vec djelujemo, ali poucen iskustvom kolega iz RS i nastalog spora posle/pretprosle godine, ja kao izabrani novi predjsednik donio sam odluku da aktivnosti saks fbih krecu onoga momenta kada dobijemo taj papir, ne prije, kako bi cijeli proces ostao cist i siguran do kraja.
Dakle, pri kraju jeste ali gotovo nije..
– SAKS RS
Prosle sedmice dobio sam radosnu vijest da je spor koji se vodio unutar SAKS RS okoncan i da je sud donio odluku te da su obije strane prihvatile sudsku odluku, cime je rad SAKS RS odblokiran, a time i stvorene pretpostavke da se na nivou BiH konacno krene u preregistraciju SAMS biH u SAKS BiH . U utorak sam bio u Banja Luci na sastanku sa rukovodstvom SAKS RS gdje smo diskutovali o mogucim rjesenjima vezano za Sampionat BiH 2023, o cemu ce biti vise rijeci u nastavku…
– SAMS BiH
drzavni savez (trenutno SAMS BiH) zbog situacije u SAMS/SAKS RS i nepostojanja delegiranih predstavnika u upravnom odboru i tijelima saveza nije bio u funkciji evo skoro godinu i pol.. sada, rjesenjem situacije u SAKS RS stvorile su se pretpostavke za ponovno pokretanje aktivnosti. Nakon dobijanja dokumentacije u SAKS FBiH moci ce biti pokrenut proces delegiranja novih delegata u skupstinu sams bih iz Federacije i iz Republije Srpske, prema statutu. Ta nova skupstina izabrat ce novo rukovodstvo SAMS BiH i bit ce pokrenut proces preregistracije i drzavnog saveza iz SAMS BiH u SAKS BiH kako bi se okoncala i posljednja faza preregistracije saveza i kako bi moto i zvanicno bio izbrisan iz svih imena saveza vezanih za automobilizam u BiH. Ocekivabja su da ce taj cijeli proces trajati sigurno 5-6 mjeseci te da nekada sredinom 2023 mozemo ocekivati aktivno pocinjanje rada novoga SAKS BiH u najboljem slucaju. Samo po sebi namece se da u takvim okolnostima nije moguce na vrijeme raspisati Sampionat BiH od strane SAMS/SAKS BiH i tu dolazimo do Bihamka…
3. BIHAMK i odnos sa istim
Kako nam je drzava slozena tako je i situacija u auto sportu preslikana slika.. dva entitetska saveza osnivaci su drzavnog saveza, prema zakonu o sportu. Drzavni savez trebao bi biti titular i vrhovno tijelo auto sporta u drzavi, ali nije. Vrhovni autoritet za auto sport u BiH je prema medjunarodnoj FIA licenci BIHAMK. Bihamk djelimicno jeste ukljucen u desavanja u auto sportu ali ne sistemaki i ne po bilo kojoj formalnoj osnovi vec vise sporadicno i prema vlastitoj procjeni i nahodjenju, sto je stvorilo poprilican animozitet takmicara iz svih krajeva BiH prema Bihanku. Ipak, da ne bi bilo da ja nesto kudim Bihamk ja cu iznijeti ovdje svoja iskustva, i pozitivna i negativna.. sami procijenite i napravite sebi sliku..
Auto sport krenuo je silaznom putanjom kada je Bihamk odlucio odgurnuti ga od sebe, a ne dajuci mu slobodu. Ovim mislim na ucestvovanje u formira ju drzavnog saveza ali ne podrzavajuci aktivno rad tog saveza i be davajuci mu mogucnost da stane na svoje noge i preuzme u potpunosti odgovornost za auto sport u BiH.
Naime, bez obzira na razna tijela, komisije, prepusteno de facto upravljanje Sampionatom BiH, i dan danas predstavnik na svim medjunarodnim sastancima pri FIA-i iz domena sporta ide i dalje iz Bihamk-a a ne saveza. Ok, jasno je i meni da savez nije bio u stanju ni platiti FIA licencu a kamoli sta drugo, ali krivica za takvo stanje je mnogo dublja od cinjenice da savez nije napredovao vec je drzao taj neki status quo koji je izgleda odgovarao svima, osim auto sportu kao takvom, gdje se iz godine u godinu sve vise osjecao taj teret nemogucnosti napredovanja. Sav napredak koji je ucinjen, odgovorno tvrdim, ucinjen je na ledjima pojedinaca entuzijasta, volontera, bez ikakve sistemske podrske, rjesenja ili plana .
Neraspisivanje Sampionata 2022 bila je po meni i sansa za jedan opsti reset, okretanje novog lista i pokusavanje iznalaska sistemskog rjesenja za auto sport. Uz to Bihamk je bio neophodan i za raspisivanje Sampionata za 2023 jer jedini je imao mogucnost da to uradi na osnovu FIA licence. U tom smjeru tejao je nas sastanak ljetos kada smo rijesili pitanje Sampionata za disciplinu 402. Jednako i na septembarskom sastanku kada smo krenuli u ozivljavanje SAKS FBIH. I jednako na posljednjem sastanku u ponedjeljak ove sedmice. Pozitivna stvar je svakako sto je Bihamk izrazio spremnost da izadje u susret po pitanju raspisivanja Sampionata. Ipak samo raspisivanje rjesava jedan problem ali otvara niz drugih pitanja.. Ko ce se brinuti o Sampionatu 2023, kakva radna tijela su neophodna, kako paralelno uz odrzavanje Sampionata raditi na ozivljavanju drzavnog saveza i kako u konacnici rijesitii taj odnos i nadleznosti i prava predstavljanja sporta u BiH izmedju Bihamka i drzavnog saveza.
Set od 10-ak tacaka poslan je Bihamku i nasli smo zajednicki jezik u velikoj vecini pitanja. U utorak sam bio u Banja Luci sa predstavnicma rukovodstva SAKS RS i sa njima sam takodjer razgovarao na istu temu i postigli smo i tu visok stepen saglasnosti o nacinu djelovanja.
Svima je jasno biko da za 2023 trebamo takmicarima obezbijediti Sampionat u svim disciplinama i taj prioritetni cilj je manje vise dogovoren i nacelno usaglasen. Reklo bi se med i mlijeko.. idemo…
A L I
Kroz sve razgovore sa Bihamk-om od ljeta preko jeseni pa sve do posljednjeg sastanka u ponedjeljak svi zahtjevi i nacini djelovanja su prihvacani osim jednog glavnog za mene, bez kojeg ja nisam spreman ulaziti u dalju pricu.. taj uslov bio je konacno definisanje statusa sekretara saveza (u ovom slucaju Sase, iako je svejedno da li on ili neko drugi). Da bi se provodile aktivnosti i da bi se krenulo naprijed savez mora i ati sekretara u punom radnom vremenu. Iako na papiru imenovan, Sasa zbog drugih obaveza koje radi u Bihamku nije ni imao slobodu ni vrijeme da samo radi sport, sto je nebrojeno puta u proslosti dovelo do nezeljenih situacija, kasnjenja, itd.. svi su upoznati s ovom problematikom. Na skupstini saks FBiH javno sam pred gospodinom Bajramovicrm kao predstavnikom Bihanka u skupstini iznio taj zahtjev. Jednako vise puta i pred gospodinom Kadicem na nasim sastancima ove godine. Na posljednjem u ponedjeljak jasno je rekao da Sasa dodje na konacni dogovor u utorak (kada sam ja bio u Banja Luci). Na zalost opet se svelo na obecanje ludom radovanje. Na moj upit kod sekretarice Lejle zasto nije pozvan po dogovoru na sastanak opet sam morao slusati razna objasnjenja ali ne i konkretan odgovor. Sekretarica Lejla je inace jedan bedem u Bihamku koji je nemoguce proci i doci do generalnog sekretara.. Nekome ko zavisi od tiga to je mozda ok da po X puta zove, ali meni koji sam predsjednik sportskog saveza i inace nemam nikakve veze s Bihankom (a uz to i volonter, bez ikakvih primanja za svoj rad u savezu) moram priznati da je ispod nivoa da se ja sa sekretaricom nekom raspravljam o takvim stvarima, uz duzno postovanje …
Kao sto vidite, moj odnos s Bihankom i nije bas najbolji. Ipak, ono sto im priznajem, uz brojne druge zamjerke koje imam, jeste sto su u ovoj situacihi spremni uskociti i napraviti taj korak da se raspise Sampionat kako bi se moglo voziti..
Za to respekt, bez obzira na moje licno razocarenje odnosom prema sportu i funkcionerima iz sporta
4. Rjesenje za Sampionat BiH 2023
Ja sam sa svoje strane uz veliko licno zalaganje i preduzimanje inicijative stvorio pretpostavke da je moguce raspisati Sampionat BiH u auto sportovima 2023 preko Bihamk-a. Odmah da kazem da u tom procesu dalje od ovoga ja vise necu ucestvovati, obrazlozenje kasnije u nastavku…
Dakle, zainteresovani klubovi, predstavnici saveza itd mogu stupiti u kontakt s Bihamkom i finalizirati ovu situaciju za 2023. Nadjite zajednicki jezik i nacin kako mislite da mozete iznijeti Sampionat 2023. Sve osnovne pretpostavke, ideje, moguca rjesenja poznata su kako Sasi (sekretaru), predstavnicma SAKS RS i Bihamku.. stvar je sada samo dogovora ko ce voditi taj proces i na koji nacin. Ja na zalost nisam u mogucnosti biti taj, buduci da sam oduvijek bio i istat cu covjek za kojeg je pruzena ruka i data rijec svetinja, te polovicne dogovore i biranje po sistemu svedskog stola nisu opcije sa kojim ja mogu se pomiriti te zbog toga i ne zelim sebi praviti taj dodatni stres znajuci da dogovor nije ispostovan u potpunosti, ali isto tako ne zelim da omalovazim postignuti dogovor i miniram moguce raspisivanje Sampionata te sam zato i odlucio da je najjednostavnije skloniti se i prepustiti nekome drugome da nacini taj zadnji korak, nekome ko nije opterecen svim razgovorima i dogovorima koja sam vodio ove godine za opste dobro auto sporta i bez licnih ambicija i koristi.
Servirano je na gotovo, iskoristite priliku da ne bude sve uzalud..
5. Moji licni zakljucci
Iznad je vec naveden prvi i u ovom trenutku najvazniji. Moj angazman i dogovori s Bihankom u smislu predstavnika ispred svih nasih klubova, takmicara i funkcionera auto sporta prestaje sada.. sretno im dalje i nadam se da ce do kraja dovesti ovaj proces i zbog mog povlacenja nema razloga da se ne raspise Sampionat BiH.
Predjwdnik SAKS FBiH ostajem do trenutka dok Skupstina SAKS FBiH ne odluci da me smijeni ili do isteka mandata.
Da se razumijemo, ako smatrate da nisam u pravu moj mandat je na raspolaganju i odmah sam spreman da odstupim i postovat cu savku odluku skupstine.
Svoj rad u SAKS FBiH bazirat cu na osposobljavanju savza da samostalno funcionise, bez ikakvog oslanjanja na Bihamk, te se nadam da ceno nekada u buducnosti doci u situaciju da kroz drzavni savez pokrenemo pitanje FIA licence i njenog preuzimanja od strane saveza. Za to moraju postojati temelji cvrsti i finansijska stabilnist, a niti jedno ni drugo trebutno nemamo, tako da je to prica za buducnost a ne sadasnji trenutak.. ali da cu na tome raditi, hocu.. pa trajalo koliko bude trajalo..
402 Sampionat 2023..
Moji vozaci.. iz prilozenig vidite da je situacija jos uvijek neizvjesna. Ukoliko Bihamk raspise Sampionat 2023 imat cemo ga i uredno cemo se licencirati i voziti, a ukoliko ne, onda necemo.
Mislim da ce sve u naredne 2-3 sedmice biti jasno pa cemo se toliko strpiti a u skucaju neraspisivanja Sampionata ja vec pripremam plan B za nas, kako ne bi izvisili kao kolege iz ostalih disciplina prosle godine. O tim koracima bit cete blagovremeno obavijesteni..
Na samom kraju, ima jako puno stvari koje sam jos gtio i napisati i iznijeti, ali jednostavno mislim da je i ovo vise nego dovoljno za sad, da uvidite sliku i stanje u kojem se nazalost nalazi nas sport, auto sport..
preko 10 godina sam aktivan u savezu, raznim tijelima, voditelj sam discipline koja jedina nije zabiljezila pad u BiH nego jonstantno raste i unapredjuje se iz godine u godinu.. nikada ni po kom osnovu bisam od aaveza (ili Bihamka) dobio ni podrsku materijalnu, ni naknadu za rad, cak sam se i dnevnica i troskova goriva odricao u vise navrata prije 6/7 god.. Sasa to moze potvrditi.. moja bamjera bila je krajnje casna i plemenita, da dam svoj doprinos da se spasi auto sport u ovom trenutku. Donekle smatram da jesam uspio, neke barijere uklonio, ukazao na moguci put.. to me cini donekle sretnim..
Ono sto me rastuzuje je propustena prilika da se krene sa novim elanom u jednu novu fazu i opste bolje sutra za auto sport u BiH.. ko sada ne razumije ovo sto pisem razumjet ce uskoro..
Zelim vam svima srecu u sezoni 2023, na sta god ona izasla i gdje god vozili! Nadam se da ce to biti u Sampionatu BiH !
Nemojte zamjeriti ako ima gresaka u pisanju.. text je dug a tipkam na mob.. ne mogu sad sve prolaziti ponovo i provjeravati greske..
Sportski pozdrav
Sead Agic