Koje su razlike i sličnosti između generacija dizajnera?
Jo Stenuit: „Očigledno je da smo oboje dizajnirali za različite generacije kupaca, ali u principu, dizajn automobila je ostao vrlo sličan. Oboje smo strastveni prema automobilima i želimo da stvaramo automobile koji pokreću ljude. Moderni automobili su mnogo složeniji i zahtijevaju holističkiji pristup dizajnu. Vrlo velika promjena je i internacionalizacija dizajna automobila. Imati tim Evropljana, Rusa, Kineza i Indijaca zajedno je omogućeno zbog povezanog svijeta, što ga čini i mnogo konkurentnijim nego prije.”
Za Toma Matana, postoje razlike na osnovu njihovih starosnih grupa zbog njihovog iskustva u različitim fazama života. „Zajedno s novim tehnologijama, postoje novi materijali i proizvodni procesi koji se kontinuirano razvijaju i utječu na ishod dizajna. Drugi faktori su regulatorne promjene koje utiču na fundamentalne promjene arhitekture, kao što su sigurnosna pravila ili potrošnja goriva koja zahtijevaju mnogo veću aerodinamičku efikasnost i manju težinu. Ili nula emisija/nulti ugljični otisak pokreti održivosti.”
Koji je vaš lični moto i možete li ga detaljnije objasniti?
Jo Stenuit: „Moj lični moto je kreirati dizajnerske ideje na papiru i izgraditi ih što je prije moguće, po mogućnosti fizički. Testirajte ih sami i pokažite drugima. Koristite povratne informacije za učenje i poboljšanje. Dizajn je sve u isprobavanju, komunikaciji i konačno donošenju (pravih) odluka.”
Tom Matano: „Uvijek dizajniram stvari istinito prema onome što rade i što je jednostavnije moguće, na osnovu proporcija, stava, svjetla i sjene kako bih stvorio dinamično kretanje uz pažljivo podešenu vizualnu raspodjelu težine. Postajete objekt koji dizajnirate i razmišljate o dizajnu iz ‘unutar kutije’ umjesto da ga samo gledate iz ‘spolja’. Ja to nazivam ‘metodom empatičnog dizajna’.”

‘Jinba Ittai’ je bila filozofija iza MX-5 od prvog dana. Japanski izraz opisuje harmoniju između strijelca na konju i njegovog konja. Za Mazdu, to predstavlja vezu koju vozač stvara s automobilom koji se intuitivno ponaša onako kako vozač namjerava. Tom Matano i njegov tim počeli su sa snom o novoj vrsti pristupačnog sportskog automobila napravljenog za ljubitelje vožnje. Ali šta je učinilo MX-5 tako uspješnim širom svijeta u svim tim godinama?
Jo Stenuit: „Uspjeh je u činjenici da je od samog početka postojala jasna slika: napravite pristupačan, mali, okretan automobil koji ljudi vole da voze, čak i pri maloj brzini. Auto koji zrači pozitivnošću, uključujući i ljude koji vide auto kako prolazi. Ostao je uspješan i relevantan jer smo se već držali osnovnog koncepta automobila više od 30 godina, što je rezultiralo bazom obožavatelja koja stalno raste.”
Tom Matano: „To je takođe jednostavna i jasna poruka ‘zabavne vožnje’, kroz dizajn – i eksterijer i unutrašnjost – izvanredno jednostavan, ali efikasan pogonski zupčanik i dobro izveden osjećaj za automobil.”
Za Matana je imao sreće što je bio na pravom mjestu u pravo vrijeme i mogao je raditi sa pravim ljudima. „Svo svoje znanje i životno iskustvo sam mogao da iskoristim radeći u Sjedinjenim Državama, Evropi i Japanu i sarađujući sa vrhunskim svetskim talentima. Na primjer, Mazdin dizajner Ikuo Maeda. On je bio ključni igrač tokom moje karijere i bio je moj štićenik u Sjedinjenim Državama kada smo počeli da razvijamo našu viziju dizajna i filozofiju kasnih 1990-ih. Ikuo Maeda je postao pravi globalni lider u dizajnu.”
Jo Stenuit dodaje: „I ja sam imao sreće. Sreća da radim za kompaniju koja dozvoljava i očekuje od vas da imate svoje mišljenje i način rada, koja vam omogućava da utičete na ono što se dešava u centrali u Hirošimi, i koja je snažno fokusirana. Zauvijek ću pamtiti svoju dvogodišnju razmjenu u Japan kao jedan od vrhunaca mog života i rada jer je uronjenost u japansku kulturu vrlo jedinstveno iskustvo koje grije srce.”