Prošlog oktobra, FIA World Motor Sport Council odobrio je uvođenje Međunarodne karting rang liste od 2023. godine.
IKR je kompjuterizovani sistem rangiranja otvoren za sve vozače koji imaju licencu izdatu od strane Nacionalne sportske uprave koju priznaje FIA i koji učestvuju u takmičarskom karting događaju. Rezultati IKR-a daju ukupnu ljestvicu vozača, kao i podrangiranje zasnovano na modelu sličnom ATP teniskoj rang listi. Njegova svrha je promoviranje standardizacije karting utrka u cijelom svijetu.

Ovo rangiranje će dati pregled performansi vozača bez obzira na kategoriju u kojoj se takmiče, sve dok koriste opremu homologiranu ili priznatu CIK-FIA. To je dodatna prilika da se vozači nagrađuju kroz ukupni plasman i da im se dodijele posebna priznanja ili na primjer počasna titula „vozač godine“. Višestruke mogućnosti klasifikacije prema različitim kriterijumima (dobna grupa, nacionalnost, vrsta događaja, itd.) biće omogućeno postavljenim sistemom, koji će vremenom postajati sve zanimljiviji.
IKR je važan pokazatelj u sezoni vozača. Osim njihovog suštinskog učinka tokom događaja, to će omogućiti analizu njihovog napretka i njegove/njene konzistentnosti tokom trkačke sezone. Mogao bi istaći vozače koji postižu vrlo dobre rezultate na velikim događajima osim isključivo na FIA kartingu.
Implementacija IKR-a ispunjava nekoliko ciljeva.
– Ujediniti, urediti i standardizirati praksu takmičarskog kartinga uzimajući u obzir sve učesnike koji koriste homologiranu ili priznatu takmičarsku opremu za karting.
– Racionalizirati trkačke aktivnosti (uzimajući u obzir osam najboljih rezultata/vozač/sezona).
– Istaknuti najzaslužnije vozače prema broju bodova u odnosu na broj trka na kojima su učestvovali.
– Kontrolisati nivo iskustva vozača radi sigurnosti svih. Ovisno o broju bodova, CIK-FIA može odrediti da li vozač ima dovoljan nivo iskustva da pređe na sljedeći nivo ili ne (npr. Mini > OK-J International).
– Ograničavanje nepriznatih takmičenja
Obračun bodova
Bodovi se automatski izračunavaju iz logaritamskog pravila. Rangiranje uzima u obzir vrstu događaja kroz različite ocjene, poziciju vozača ili ekipe (izdržljivost) u konačnom poretku takmičenja, kao i broj vozača prijavljenih u kategoriju. U izračunu se koriste dva ponderska koeficijenta prema opremi koja se koristi i formatu događaja.
Ocjene događaja
Bodovna skala koja prikazuje događaje se smanjuje od vrha. FIA svjetsko prvenstvo u kartingu prirodno se dodjeljuje maksimalnim brojem bodova. Pored toga, nacionalne serije koje su regulisane propisima Nacionalne sportske uprave mogu se takođe uzeti u obzir sa nižom skalom bodova.
Ponderi koeficijenti
Prvi težinski koeficijent vezan je za vrstu opreme koja se koristi, navedene u tri kategorije.
Kategorija 1
Svi kartingi koji odgovaraju Grupi 1 i 2 CIK-FIA tehničkih propisa (KZ, KZ2, OK, OK-N, OK-J) opremljeni gumama odobrenim od strane CIK-FIA imaju koeficijent od 0,50.
Kategorija 2
Sve šasije u Grupi 2 CIK-FIA homologacije opremljene motorima priznatim od strane CIK-FIA (Rotax Max, X30, …) i CIK-FIA homologiranim gumama imaju koeficijent od 0,45.
Kategorija 3
Svi kartingi koji odgovaraju Grupi 3 CIK-FIA homologacije (Mini) i opremljeni CIK-FIA homologiranim gumama imaju koeficijent od 0,50.
Drugi koeficijent je vezan za format događaja
Smatraju se pravednijim, događaji organizirani po konceptu „dođi i odvezi“ i koji učesnicima nude kompletnu opremu izvučenu nasumično, imaju koeficijent od 0,50. Klasične sprinterske discipline imaju koeficijent 0,45 i izdržljivost 0,40.
IKR će se ažurirati sedmično svake srijede u 18:00 CET.
Pronađite listu događaja uzetih u obzir u IKR-u tako što ćete posjetiti namjensku stranicu.
https://www.fiakarting.com/…/international-karting…