Faktor performansi, ili Pf, nova metodologija klasifikacije za Hill Climb automobile nastavlja da raste u svojoj primjeni u nacionalnim prvenstvima. Ranije ograničen na “proizvodne” automobile, “Pf” će uskoro biti proširen na prototipove i jednosjede. U početku 2023. godine, Pf će se probno primjenjivati na kategoriju 2 na Evropskom prvenstvu na brdu, prije pune integracije u propise 2024. godine.
“Faktor performansi” je metoda korištenja lako mjerljivih tehničkih karakteristika automobila kako bi im se dala vrijednost “Pf”, koja se koristi za klasifikaciju automobila u različite grupe. Konkurenti unose podatke o svom automobilu koji predstavljaju faktore koji utiču na performanse automobila. Ova kalkulacija koristi ove faktore, trkačku masu, motor, aerodinamiku, mjenjač i parametre šasije, da stvori vrijednost “Pf”.
Pored Evropskog prvenstva u usponu na brdo, Pf se koristi na desetak nacionalnih prvenstava u Evropi i na Bliskom istoku, a posljednji su usvojili Austrija, Luksemburg i Njemačka. Pf otvara novu eru za definiranje klasa ili grupa u motosportu i njegovi principi se mogu koristiti u drugim disciplinama; zapravo neki organizatori slaloma to već koriste.
Pf u kategoriji 1 je sada dobro uspostavljen, nakon tri godine eksperimentiranja i dvije pune sezone korištenja na Evropskom prvenstvu. Nova verzija Pf-a za 2023. za kategoriju 1 bit će dostupna na mreži u roku od dvije sedmice putem www.fiaperformancefactor.com . Ova nova verzija će zahtijevati od svih vozača da pribave tehnički list za svoj automobil, prepoznatljiv po kodu “Y4” koji će biti povezan sa Pf ID brojem.
Za 2023. izračun minimalne težine za svaki automobil kategorije 1 je glavna promjena. Ovo zamjenjuje stepenastu skalu minimalne težine koristeći samo kapacitet motora. Novi sistem se zasniva na vrednosti faktora Pf motora, “Pfe”, koristeći stepenastu skalu težine. Biće uvedene dve vage za težinu, u zavisnosti od nivoa bezbednosne opreme koja se koristi u automobilu. Niža skala minimalne težine zahtijevat će da sigurnosni kavez (kavez) bude homologiran od strane FIA-e ili certificiran od strane ASN-a, sjedište je u skladu s najnovijim FIA standardima (FIA 8855-2021 ili FIA 8862-2009) i FIA rezervoar za gorivo nalazi se unutar definisanog perimetra sigurnosne konstrukcije. Minimalna vrijednost težine prikazana je na izračunu web stranice i na jedinstvenom Pf tehničkom listu svakog automobila. Ovo je dodatni rezultat za takmičare deklarirane minimalne ‘trkačke težine’.
Pf simulacije koje se provode online ostaće besplatne; međutim, sada će se za izdavanje Pf tehničkih listova naplaćivati naknada od 85 €, koja se može platiti sa web stranice kreditnom karticom. Ova naknada će važiti za izlaz prva tri tehnička lista po vozaču tokom godine. Svaki dodatni tehnički list, osim prva tri za istog vozača, može se dobiti uz plaćanje naknade od 5€.
Disciplina Hill Climb sada ima posebne tehničke propise, član 258 u Dodatku J Međunarodnom sportskom kodeksu. Automobili kategorije 1 koriste član 258-1 (primjenjiv od 1.1.2023.), a član 258-2 je posvećen automobilima kategorije 2 (primjenjiv od 1.1.2024.).
2023. godine, na Evropskom prvenstvu i Međunarodnom kupu u brdskim usponima, automobili kategorije 2 će morati da budu u skladu sa tehničkim dodatkom relevantnim sportskim propisima, koji detaljno opisuje zahteve za, između ostalog, ograničenja broja obrtaja za atmosferske motore, 42,25 mm ograničavač za motore s turbopunjačem, korištenje sistema za prikupljanje podataka koji je odobrila FIA, nova skala minimalne težine i minimalni razmak od tla od 45 mm. Kompletna pravila mogu se naći na https://www.fia.com/regulation/category/738
Predsjednik Komisije za uspon na brdo Dušan Koblišek rekao je: „ Metodologija faktora performansi postaje okosnica brdskog sporta. Uspostavljene su dvije tehničke radne grupe koje pomažu u praćenju njegove primjene za zatvorene automobile i pokretanja za automobile kategorije 2. Pf nesumnjivo pomaže regionalnom, nacionalnom i međunarodnom razvoju Hill Climb-a i daje disciplini dosljedan i usklađen tehnički pristup, sa inkluzivnim vrlinama. ”