Ko ne zna stari dobri Junkers Ju 52, legendarni tromotorni komercijalni i transportni avion iz 1930-ih. Konkretno, širom svijeta postao je poznat Ju 52 sa registracijskim brojem aviona D-AQUI u sivo-crnoj shemi Lufthansa iz 1936. Tokom svog boravka u SAD-u od 1970. do 1984. pod američkim registarskim brojem N52JU, njegov vlasnik u vrijeme, Martin Caidin, kratko ga je nazvao “IRON ANNIE”.
Upravo je ova letjelica inspirisala kupca BMW partnera VTR Motorrad AG & VTR Customs u Schmerikonu, Švajcarska, da stvori veoma posebnu prilagođenu verziju BMW-a R 18 – R 18 “IRON ANNIE”. Godinama ranije, arhitekta je dao izgraditi individualni R nineT u VTR Carini prema njegovim zamislima, a i ovoga puta ponovo je trebalo koristiti elemente avio-stila iz konstrukcije aviona. Na primjer, brojčanik brzinomjera integriran u rezervoar, koji je namijenjen da podsjeća na stare instrumente u pilotskoj kabini, ili pristupne ploče sa brzim zatvaračima, kao što su oni koji se nalaze na mnogim avionima. I, naravno, trebalo je uzeti pozajmice od karakteristične aluminijske valovite ploče za Ju 52. Istovremeno, sjedište je trebalo da podseća na sedlo za jahanje, a kada je reč o farbanju, opcija je bila samo „IRON ANNIE” boja u sivoj i crnoj boji.
BMW R 18 First Edition poslužio je kao početna tačka za projekat prilagođavanja. Stoga je motor prvo uklonjen i obojen u crno. Svi hromirani dijelovi su također bili crni, a cijevi viljuške su također dobile crni premaz u obliku DLC premaza (Diamond Like Carbon).
Oklop kokpita povučen je što je više moguće uži i ravniji kako bi se naglasio aerodinamičan oblik. Nisku, zgrčenu liniju podupiru viljuška koja je skraćena za 7 cm i Wilbers amortizer podesiv po visini. Kao dodatna tehnička poslastica, brojčanik brzinomjera je dobio pokazivač koji je posebno izradio časovničar Zeitzone Zürich.
“Jedan od najvećih izazova sa R 18 IRON ANNIE bila su modelirana rashladna rebra u području stražnjeg prigušivača. Bilo je potrebno nekoliko pokušaja da se ovi dijelovi oblikuju u paralelne, lijepe radijuse i da se u isto vrijeme harmonično pričvrste,” kaže Daniel Weidmann o radu aluminijskog spenglera. To je trošilo nebrojene sate rada, jer su rezervoar za gorivo, rep sa impliciranim perajem aviona, bočne ploče i nadstrešnica kokpita vešto ručno izrađeni od aluminijumskog lima. Brojne pan-head zakovice također pružaju podsjećanje na tradicionalne metalne konstrukcije aviona.
Karakteristike BMW R 18 IRON ANNIE by VTR Customs:
- Osnova: BMW R 18 prvo izdanje.
- Limeni delovi: rezervoar, rep, bočni paneli, kokpit, blatobran, aluminijum ručni rad VTR Carina.
- Vilica: skraćeni i DLC obloženi nosači.
- Amortizer: Wilbers podesiv po visini.
- Točkovi: Kineo prednji 3,5 x 21”, stražnji 6 x18”.
- Gume: Avon Cobra, 120/70-21 i 200/55-18.
- Upravljač: ABM Vario Clip.
- Brzinomjer: Prilagođen vremenskoj zoni Ciriha.
- Pumpa kočnice/kvačila: Magura HC3.
- Sedlo: VTR Customs & Yves Knobel sedlarski proizvodi.
- Izduvni sistem: valjaonica.
- Vlasnik registarske tablice: Berham Carina.
- Pokazivači pravca i zadnja svetla: Kellermann Atto.
- Prednje svjetlo: HIGHSIDER.
- Slikarstvo: VTR Customs & Freuler AG, Benken.