Subota, 26 Aprila, 2025

Stvoren s namjerom da bude ‘najbolji automobil na svijetu i na cesti i na stazi’

McLaren ove sedmice slavi 10 godina od otkrivanja proizvodne verzije McLarena P1. Predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2013., ovaj izvanredan hiperautomobil prepoznat je kao orijentir kako za McLaren, tako i za razvoj hibridnih vozila visokih performansi – nedavno predstavljen potpuno novim McLaren Artura.

Stvoren s namjerom da bude ‘najbolji vozački automobil na svijetu i na cesti i na stazi’, dizajn i tehničke specifikacije McLarena P1 pružile su idealnu osnovu za ostvarenje ove ambicije. 3,8-litarski motor M838TQ V8 s dva turbo punjača koji razvija 737 KS (727 KS) u kombinaciji s laganim električnim motorom koji proizvodi 179 KS (176 KS) dajući ukupno 916 KS (903 KS). Ovo je dalo nivoe performansi koji su bili – i zaista ostaju – zapanjujući: ubrzanje od 0-100 km/h (62mph) za 2,8 sekundi; 0-200km/h (124mph) za 6,8 sekundi i 0-300km/h (186mph) za 16,5 sekundi – punih pet sekundi brže od legendarnog McLarena F1. Maksimalna brzina od 350 km/h (217 milja na sat) dodala je privlačnosti i reputaciji McLarena P1, ali trenutna reakcija gasa i punjenje obrtnog momenta su konačno dokazali da elektrifikacija zaista može poboljšati moderne pogonske sklopove s turbo punjenjem.

McLaren P1, i Artura

Pored standardnog hibridnog, benzinsko-električnog pogona, Ultimate hiperautomobil je poduprt dvjema McLarenovim zaštitnim znakovima – mala težina vozila i aerodinamička izvrsnost. MonoCage monokok od karbonskih vlakana sa krovom u jezgri McLarena P1 bio je ključ za optimizaciju mase u vozilu sa najmanjom suvom težinom od samo 1.395 kg. DIN težina je bila 1.490 kg. Neumorna težnja za laganom težinom ostaje prioritet za McLaren i 2023. nova Artura – također hibrid visokih performansi, ali izdašno opremljen superautomobil za serijsku proizvodnju, a ne ekstremni hiperautomobil ograničene serije – ima DIN težinu od 1.498 kg. McLaren P1 nije imao podni tepih – smatralo se da je nepotrebno težak – i prigušujezvuk. Staklo je rekonstruisano kako bi se smanjila težina – super lagano krovno staklo je hemijski ojačano i debljine samo 2,4 mm. Vjetrobran je debeo samo 3,2 mm, uključujući plastični međusloj.

Izuzetno ekskluzivan i vrlo poželjan od trenutka kada je otkriven, McLaren P1 je rasprodan u roku od samo nekoliko mjeseci, a do novembra je dodijeljeno svih 375 automobila. Izrada prvog od 375 McLaren P1 proizvodnih modela – završena u Ice Silver farbi – završena u septembru 2013. – do kada je postao ikona performansi. Konačni automobil po narudžbi kupaca završen je u decembru 2015.

Deset godina nakon pojavljivanja na sajmu automobila u Ženevi – i u godini u kojoj McLaren slavi i 60 godina od osnivanja kompanije Bruce McLaren – McLaren P1 ostaje nevjerovatno uzbudljiv i dinamičn i na cesti i na stazi.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno