Utorak, 20 Maja, 2025

Tehnički uvjeti za mjerne službe.

 

Pravilnik o sucima i volonterima auto sportova HAKS-a propisuje za 2023.g, između ostalog i Tehničke uvjete za mjerne službe. Ovaj pravilnik je usklađen sa FIA CEZ propisima, te je donji minimum na takmičenjima koja se boduju za FIA CEZ prvrnstva, a trebao bi biti uvažavan i na takmičenjima nacionalog ranga.

44.1. Mjerenje vremena na natjecanjima može se obavljati pomoću:
• elektronskih mjernih uređaja koji djeluju po sustavu dnevnog vremena, a prolazak
registriraju sustavom foto ćelija te imaju kontrolni display i ispis vremena na traci. Obvezni
su imati najmanje dva neovisna sustava napajanja,
• transpondera,
• zapornog sata (ručne štoperice).
Članak 45.
45.1. Maksimalno dozvoljene tolerancije u odstupanjima mjernih uređaja od točnog vremena za sve
uređaje iznose +/- 0,5 sek / 24 sata.
Specifične obveze po disciplinama auto sporta:
Članak 46.

46.1. Za Auto utrke na kružnim stazama, Autocross i Kronometar vožnje potrebno je posjedovati:
• dva neovisna mjerna uređaja na poziciji start/cilj koji bilježe vrijeme kada vozilo prijeđe
startnu/ciljnu liniju. Svaki mjerni uređaj (glavno i pomoćno mjerenje) treba imati svog
mjeritelja, koji moraju biti najmanje suci klupskog ranga sa ispitom za mjeritelja vremena,
• traku sa zapisom s oba mjerna uređaja obvezno je, na zahtjev, dostaviti žiriju na uvid,
• ukoliko se ne koriste transponderi obvezano je ručno vođenje prolaska po krugovima
sustavom „zmija“, koje se na zahtjev, dostavlja žiriju na uvid,
• u slučaju korištenja opreme s transponderima, obvezno je koristiti jedan neovisni mjerni
uređaj na poziciji start/cilj.

Start-dvije-celije

46.2. Za Auto utrke na brdskim stazama, Autoslalom, Auto utrke ubrzanja, „Formulu driver“ potrebno je posjedovati:
• dva neovisna mjerna uređaja na poziciji start/cilj koji bilježe vrijeme kada vozilo prijeđe
startnu/ciljnu liniju. Na poziciji starta: Jedan sudac klupskog ranga s ispitom za mjeritelja
vremena može raditi s jednim mjernim uređajem i obavljati kontrolu rada drugog mjernog
uređaja, Na poziciji cilja: Svaki mjerni uređaj (glavno i pomoćno mjerenje) treba imati svog
mjeritelja, koji moraju biti najmanje suci klupskog ranga s ispitom za mjeritelja vremena,
• glavni mjerni uređaj mora imati mogućnost na traci označiti ručno okidanje mjernog
uređaja,
• traku sa zapisom s oba uređaja obvezno je, na zahtjev, dostaviti žiriju na uvid,
• u slučaju korištenja opreme s transponderima, obvezno je koristiti jedan neovisni mjerni
uređaj na poziciji start/cilj.
46.3. Za Auto rally i Crosscountry potrebno je posjedovati:
Pravilnik o sucima i volonterima auto sportova HAKS-a 2023.g.
18 od 19
• na svakoj vremenskoj kontroli ručni zaporni sat,
• na vremenskoj kontroli prije starta brzinskog ispita preporuča se semafor s displeyom koji
pokazuje dnevno vrijeme u satima, minutama i sekundama i vidljiv je danju i noću s
udaljenosti od najmanje 25 metara,
• startni semafor na startu brzinskog ispita sa elektronskim sustavom odbrojavanja po
sekundama, koji mora biti povezan sa mjernim uređajem na startu brzinskog ispita,
• na startu brzinskog ispita jedan mjerni uređaj s trakom sa zapisom koji bilježi vrijeme kada vozilo prijeđe startnu liniju,
• na cilju brzinskog ispita jedan mjerni uređaj s trakom sa zapisom koji bilježi vrijeme kada
vozilo prijeđe ciljnu liniju,
• ručni zaporni sat kao pričuva na startu i cilju brzinskog ispita.
46.4. U disciplini auto rally i crosscountry na kontrolnim i mjernim mjestima moraju biti sljedeći suci:
• na vremenskoj kontroli, prolaznoj kontroli, upisu vremena brzinskog ispita – najmanje jedan
sudac klupskog ranga,
• na startu brzinskog ispita – najmanje jedan sudac klupskog ranga-starter i jedan sudac
klupskog ranga s ispitom za mjeritelja vremena,
• na cilju brzinskog ispita – najmanje dva suca klupskog ranga s ispitom za mjeritelja
vremena.
46.5. Za Ocjensko spretnosne vožnje potrebno je posjedovati:
• za svaki posebni ispit/ispit spretnosti mjerni uređaj s trakom sa zapisom na startu i cilju, te ručni zaporni sat kao pričuva,
• na vremenskoj kontroli ručni zaporni sat.
46.6. U disciplini Ocjensko spretnosne vožnje na kontrolnim i mjernim mjestima moraju biti
sljedeći suci:
• na vremenskoj kontroli, prolaznoj kontroli, upisu vremena brzinskog ispita – najmanje jedan
sudac klupskog ranga,
• na startu i/ili cilju posebnog – najmanje jedan sudac klupskog ranga sa ispitom za mjeritelja
vremena.
Članak 47.
47.1. U svim disciplinama auto sportova služba za obradu podataka obvezna je:
• iskazivati rezultate u vremenskim jedinicama (satima, minutama, sekundama i/ili
desetinkama i/ili stotinkama i/ili tisućinkama. U navedenim vremenskim jedinicama
obvezna je iskazivati i penalizaciju na natjecanjima,
• na temelju ovjerenog Konačnog ukupnog rezultata natjecanja od strane žirija natjecanja (žiri natjecanja potpisuje i ovjerava samo listu Konačnog ukupnog rezultata natjecanja),
pripremiti sve konačne rezultate natjecanja prema Dodatku pojedine disicpline i Posebnom
pravilniku natjecanja.

 

 

 

ink kompletnogn Pravilnika o sucima i volonterima auto sportova HAKS-a 2023.g 

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno