Petak, 24 Januara, 2025

Zašto je ograničenje od 30 km/h u gradu opasnije i štetnije od 50 km/h

Mnogi društveni aktivisti širom svijeta pozivaju na smanjenje brzine u gradovima. Sada u većini zemalja vozačima je dozvoljeno da voze brzinom ne većom od 50 – 60 km/h, ali postoji mišljenje da je to prebrzo. Prema nekim mišljenjima, međutim,  dodatno smanjenje brzine donosi više štete nego koristi.

Gradonačelnik Londona – Sadiq Khan, jedan je od onih koji insistiraju na postepenom širenju zona uz minimalnu brzinu kretanja. Godine 2020. ograničenje u glavnom gradu Engleske u jednom od područja, Londonskom Sitiju, smanjeno je sa standardnih 30 mph (48 km/h) na 20 mph (32 km/h). Westminster i Croydon pridružili su se 2021., a 2023. ovo ograničenje već se primjenjuje u 14 novih opština.

Međutim, poznati britanski advokat Nick Freeman, čiji su klijenti Dejvid Bekam, Frenk Lampard i Džeremi Klarkson, uporan je da smanjenje brzine neće učiniti puteve bezbednijim, već pogoršati situaciju. Prema njegovim riječima, karakteristike modernih automobila vožnju pri maloj brzini čine još opasnijom.

Freeman ističe da su mnogi automobili opremljeni automatskim mjenjačem, što otežava brzinu od 30 km/h. Vozač mora pažljivo kontrolirati papučicu gasa, stalno gledati u brzinomjer,  povremeno pritiskajući kočnicu. Kao rezultat toga, odgovoran vozač obraća više pažnje na održavanje ispravne brzine nego na situaciju na putu.

Nepažljivi vozač, s druge strane, češće dozvoljava da mu pažnju skrene pametni telefon jer se automobil, kako mu se čini, kreće presporo. U oba slučaja, brzina od 30 km/h je opasnija od 50 km/h.

Kao dokaz, advokat je naveo studiju Kraljevskog univerziteta u Belfastu, čiji su rezultati objavljeni u novembru 2022. Stručnjaci su tri godine analizirali bezbjednost saobraćaja u zonama sa ograničenjem do 30 km/h i nisu našli značajna poboljšanja. u broju nezgoda.

Osim toga, prema Freemanu, zone brzine od 30 km/h predstavljaju prijetnju okolišu. Konstantno kočenje povećava emisiju čestica zbog trošenja guma i kočnica, što ima ogroman utjecaj na naš ugljični otisak.

Preuzeto iz Automedia

 

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno