Subota, 5 Oktobra, 2024

2 CV SLAVI 75. ROĐENDAN

Citroën slavi 75. rođendan najpoznatijeg modela: 2 CV. Dizajniran u Citroënovom dizajnerskom uredu na Rue du Théâtre u Parizu i fino podešen u test centru La Ferté-Vidame u regiji Eure-et-Loir, predstavljen je javnosti na Salonu automobila u Parizu 7. oktobra 1948. godine. CV je imao izuzetnu karijeru: proizvedeno je ukupno 5.114.969 jedinica, uključujući 1.246.335 2 CV kombija. Posljednja 2 CV-a napustila su tvornicu Mangualde u Portugalu 42 godine nakon lansiranja u 16 sati 27. jula 1990. godine.

1939

PORIJEKLO 2 CV: PROJEKAT “TPV”.

Projekat „TPV“ („Toute Petite Voiture ili vrlo mali automobil)“ nastao je sredinom tridesetih, 1936. godine. Cilj mu je bio da ljudima sa niskim primanjima pruži ekonomičan, svestran automobil. Godine 1937. svjetlo dana ugledao je prvi prototip TPV projekta koji je bio spreman za vožnju, težak samo 370 kg i sa samo jednim farom (zakonodavstvo u to vrijeme nije zahtijevalo dva). Vozilo je moglo prevoziti do četiri osobe i 50 kg prtljaga pri maksimalnoj brzini od 50 km/h i bilo je izuzetno udobno. Na Salonu automobila u Parizu 1939. godine trebalo je biti predstavljeno 250 pretprodukcijskih modela. Ali izbijanje rata je platilo tome. Modeli koji su bili napravljeni su stoga uništeni – svi osim četiri koja su tajno čuvana u Citroën test centru u La Ferté-Vidame.

LEGENDARNI AUTO KOJI JE POSTAO IKONA SVIJETA AUTOMOBILA

Kada je ušao u proizvodnju u julu 1949. godine, 2 CV je bio mali automobil sa 9 KS, 375 ccm, vazdušnim hlađenjem, pljosnatim motorom koji je mogao da postigne najveću brzinu od 50 km/h. Citroën je napravio revoluciju u automobilskoj industriji ekonomičnim i svestranim vozilom.  Njegov jedinstveni oblik i privlačnost brzo su osvojili veliki dio populacije. No, njegov ogroman uspjeh može se zahvaliti i njegovom beskonačnom rasponu upotrebe, kao i njegovim uklonjivim klupama, njegovoj lakoći, okretnosti i udobnosti. Da ne spominjemo činjenicu da je bio ultra ekonomičan za vožnju, što ga čini najpopularnijim automobilom. Do 1950. godine, narudžbe su se širile, pomjerajući rokove isporuke do 6 godina.

Njegov avangardni duh, sa svojim genijalnim tehnologijama za to vrijeme, osigurao je da ostane dio automobilske scene dugi niz godina. 2 CV je bezvremenski model koji je postao pravi društveni fenomen koji privlači kolekcionare iz cijelog svijeta. I još uvijek se često viđa na našim putevima. 2 CV je također poznat širom svijeta na mnogo različitih načina, a zbog njegove reputacije stekao je niz nadimaka. Neki od najpoznatijih su “Deuche”, “Deudeuche” i “Ružno pače”, da spomenemo samo neke. Ova široka paleta nadimaka pokazuje koliko je ovaj istorijski i kultni model bio popularan.

2 CV 4 x 4 “Sahara”, sa pogonom na sva četiri točka i dva motora koji mu omogućavaju da savlada nagibe od preko 40 posto u pijesku.

NEKOLIKO VERZIJA I EPA NA SVJETSKIM PUTEVAMA

Ukupno je bilo deset specijalnih izdanja 2 CV-a, lansiranih u Francuskoj i nizu drugih evropskih zemalja. Oni su uključivali Spot, Charleston i Cocorico. 2 CV je također doživio niz promjena, uključujući lansiranje kombija 2 CV (poznatog kao 2 CV AU) 1951. godine, a zatim 2 CV AZ 1954. godine, opremljenog motorom od 12 KS i poznatim centrifugalnim kvačilom. Štaviše, 2 CV je morao da se vozi po putevima širom sveta zahvaljujući raznim ralijima – kao što je Pariz-Kabul-Pariz 1970. godine od 16.500 km, Pariz-Persépolis od 13.500 km 1971. i 8.000 km Afričke ture te i Abidžana u Tunisu 1973. godine, sva tri u organizaciji Citroëna.

 

PROSLAVA GODIŠNJICE 7. OKTOBRA U KONZERVATORU

7. oktobra, na pomolu je nezaobilazni automobilski događaj: proslava 75. godišnjice legendarnog Citroëna 2 CV na Konzervatoriju Citroën. Kako bi obilježili ovu nezaboravnu godišnjicu, sedamdeset pet 2 CV-a restaurirana i strastveno održavana od strane privatnih kolekcionara, registrovana su i bit će okupljena u Konzervatoriju Citroën u Aulnay-sous-Bois. Od 10 sati posjetioci će imati priliku da otkriju ove dragulje automobilske istorije i razgovaraju sa njihovim vlasnicima.  Događaj je otvoren za javnost i biće nezaboravan dan za ljubitelje Citroëna, entuzijaste klasičnih automobila i znatiželjnike. Posetioci će takođe imati priliku da posete Konzervatoriju u kojoj se nalazi oko 250 kultnih modela brenda sa duplim ševronima, pružajući fascinantan uvid u bogatu istoriju Citroëna.

1950

OSAM ICONIC 2 CVS FOTOGRAFIJOVANO ZA TU PRILIKU

Povodom ove godišnjice, osam kultnih 2 CV-a sa Citroën konzervatorijuma fotografisano je iz posebno umjetničkog ugla:

  • 2 CV 6 od Hermesa, kojeg je Hermès obukao iznutra i izvana, prikazan je na Salonu automobila u Parizu 2008. godine povodom obilježavanja 60. rođendana 2 CV-a.
  • 2 CV 6 Spécial, jedan od posljednja 2 CV-a proizvedena u tvornici Levallois 1988.
  • 2 CV Spot, Citroënovo prvo specijalno izdanje, od kojih je 1.800 napravljeno sa dvobojnim presvlakama i karoserijom prema dizajnu stiliste Sergea Gevina.
  • 2 CV A, jedan od 250 prototipova proizvedenih 1939. za Sajam automobila, koji je na kraju otkazan zbog Drugog svjetskog rata. Jedno od četiri preostala vozila na Citroën konzervatorijumu.
  • 2 CV A Berline (1950), identičan onom koji je predstavio Pierre Boulanger na otvaranju Pariskog salona automobila 1948.
  • Desni volan 2 CV A, proizveden u Sloughu (UK) od 1953. Imao je limeni prtljažnik i stražnja stakla koja su se otvarala. Do danas je to najstariji britanski 2 CV u Evropi.
  • 2 CV AZU, kombi sa 2 CV proizveden od 1954. do marta 1978. godine, ima veliku nosivost i zadnja vrata „ormana“ za lakši utovar.
  • 2 CV 4 x 4 “Sahara”, sa pogonom na sva četiri točka i dva motora koji mu omogućavaju da savlada nagibe od preko 40 posto u pijesku.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno