Subota, 2 Novembra, 2024

PROSLAVA 20 GODINA MAZDE 3

Mazda3, također poznata pod imenom Axela u nekim regijama tijekom prve tri generacije, bila je popularan izbor u segmentu kompaktnih automobila od svog predstavljanja 2003. godine. 

 Početak: Godine 1999. Mazda je započela projekt zamjene starih modela Familia/323/Protegé novim dizajnom hatchbacka i limuzine. Ovaj projekt vodio je glavni dizajner Hideki Suzuki, a uključivao je suradnju između Mazdinih dizajnerskih centara u SAD-u, Njemačkoj i Japanu. Godine 2001. odabran je dizajn Hasipa Girgena, koji je proveo šest mjeseci usavršavajući ga u Hirošimi prije odobrenja za proizvodnju. Konačni proizvod otkriven je 2003. godine na 60. salonu automobila IAA Cars Frankfurt Motor Show, a prva generacija Mazde3 predstavljena je u Japanu mjesec dana kasnije. Brzo je stekla popularnost jer je bila automobil koji je pristupačan, zabavan za vožnju i kvalitetno izrađen.

Godine 2006. Mazda je na Ženevskom sajmu automobila predstavila Mazdu3 MPS (Mazdina serija Performance) s naglaskom na performanse. Bila je opremljena diferencijalom s ograničenjem proklizavanja i snažnim 2,3-litrenim motorom s turbopunjačem, istim onim koji se koristi u Mazdi6 MPS. Automobil je dobio pozitivne recenzije i od medija i od kupaca.

 

Evolucija i inovacija: Druga generacija Mazde3 predstavljena je 2008. godine i premijerno prikazana na salonima automobila u Los Angelesu i Bologni. Iako je još uvijek koristila arhitekturu ‘C1’ koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo, ovaj je model bio ažuriran tijekom svog životnog vijeka i uveo je tehnologiju Skyactiv i razne verzije performansi u liniju Mazde3. Model performansi MPS vratio se u drugoj generaciji i to s poboljšanjima poput podešavanja ECU-a, podešavanja omjera prijenosa, poboljšanih kočnica, poboljšanja ovjesa, poboljšanja klipova, poboljšanja sustava upravljanja i nekih kozmetičkih promjena. Još jednom MPS je postao popularan izbor i za medije i klijente.

Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3 s potpunijim skupom tehnologija Skyactiv i odmakom od zajedničke platforme ‘C1’. Te nove tehnologije sada su bile smještene na novo razvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju koje Mazda3 dijeli s prvom generacijom CX-5. Mazda3 također je prva usvojila dizajnerski jezik Kodo i uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv mjenjača i motora. Simbolizirajući Mazdinu predanost održivom Zoom Zoomu i pristupu s više rješenja, treća generacija Mazde3 bila je osnova za koncept ‘Skyactiv-CNG’ koji se pokreće na komprimirani prirodni plin i demonstrira svestranost Skyactiv-G motora. Pogonski sklop ‘Skyacitv-Hybrid’, koji je dijelio tehnologiju s Toyota Hybrid Synergy Drive sustavom, također se proizvodio i prodavao kupcima u Japanu, pokazujući Mazdinu predanost elektrifikaciji svoje linije modela.

Koristeći konceptni automobil Kai kao temelj dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde3 predstavljena je u studenom 2018. godine na sajmu automobila u Los Angelesu i bila je prvo Mazdino vozilo koje predstavlja ambiciju ‘puta prema premiumu’. Ova generacija također je bila prva Mazda3 koja uvodi značajnu vizualnu razliku između hatchback i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji – uključujući za najbolji dizajn godine na sajmu Svjetskog automobilskog dizajna 2020. godine – kao i novo predstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) s kompresijskim paljenjem kontroliranom svjećicom (sada ažuriran na e-Skyactiv X), koji u kombinaciji s novim 24-voltnim blagim hibridnim sustavom nudi poželjnu mješavinu karakteristika performansi dizela i benzinca. Četvrta generacija Mazde3 ima ugrađeno više čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu, što je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tijekom međunarodnih regulatornih testiranja. Također je predstavila GVC Plus, poboljšanje u odnosu na GVC sustav u trećoj generaciji.

Posebno izdanje povodom 100. obljetnice: Prigodom proslave 100. obljetnice Mazde Motor Corporation 2020. godine izdano je posebno izdanje Mazde3. Ovo izdanje temeljilo se na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirirane Mazdinim prvim osobnim automobilom, R360 Coupe. Sa svojom sedefastom bojom Snowflake White, bogatom bordo unutrašnjošću i prigodnom oznakom, ovaj se model ograničene serije doista izdvajao iz gomile.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno