Mazda Motor Corporation objavila je da je ukupan obim proizvodnje Mazdinih vozila s rotacijskim motorom premašio dva miliona jedinica.
Rotacioni motor je motor sa jedinstvenom strukturom koji koristi rotaciono kretanje trokutastih rotora za proizvodnju energije. Prvo vozilo Mazda opremljeno motorom a rotirajućim klipom bilo je Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), predstavljeno 1967. godine. Odatle je Mazda nastavila usavršavati performanse svojih rotacijskih motora poboljšavajući snagu, ekonomičnost goriva i izdržljivost i zadržavajući svoju poziciju kao jedini proizvođač automobila koji se već godinama bavi masovnom proizvodnjom rotacionih motora.
U junu ove godine, Mazda je nastavila proizvodnju vozila sa rotacionim motorom po prvi put u jedanaest godina nakon što je 2012. godine okončala proizvodnju Mazde RX-8. Kompanija će početi prodaju svog dvanaestog vozila sa rotacionim motorom, Mazdu MX-30 e- Skyactiv R-EV u narednim danima. Prodaja u Evropi će početi u jesen 2023. u zavisnosti od tržišta.

Takeshi Mukai, direktor i viši izvršni direktor u Mazdi, dao je sljedeću izjavu kao odgovor na dostizanje dva miliona ukupnih proizvodnih jedinica.
“Rotacijski motor je poseban dio povijesti Mazde i predstavlja naš ‘neprestani duh izazova’. Rotacioni motor veoma vole kupci širom sveta, i mi smo uzbuđeni što nastavljamo proizvodnju i vidimo kako se vraća. Koristim ovu priliku da se iskreno zahvalim svima koji su nas podržali na ovom putu – posebno brojnim kupcima koji su kupili vozila sa rotacionim motorima, i svim našim poslovnim partnerima koji su bili uključeni u razvoj i proizvodnju. Idući naprijed, nastavit ćemo prenositi ovaj ‘neprestani izazovni duh’, nudeći atraktivna vozila koja našim kupcima pružaju uzbudljivo iskustvo vožnje čak i u doba elektrifikacije.”
Mazda će nastaviti slijediti ‘Radost vožnje’ u okviru svoje osnovne vrijednosti, ‘Usredsređenosti na čovjeka’, i ima za cilj da isporuči ‘Radost življenja’ stvarajući pokretna iskustva u svakodnevnom životu kupaca.
Vremenska linija Mazdinog rotacionog motora
jula 1961 | Tehničko povezivanje sa NSU i Feliksom Vankelom. |
maja 1967 | Najavljen završetak rotacionog motora. i lansiranje Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S). |
jula 1968 | Lansira Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe). |
oktobra 1969 | Lansira Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe). |
maja 1970 | Pokreće se serija Mazda Capella Rotary (Mazda RX-2). |
septembra 1971 | Pokreće se Mazda Savanna (Mazda RX-3). |
novembra 1972 | Pokreće se 2. generacija Mazda Luce Rotary serije (Mazda RX-4). |
juna 1973 | Ukupna proizvodnja vozila sa rotacionim motorom dostiže 500.000. |
februar 1974 | Pokreće se 2. generacija Mazde Capella (Mazda RX-2). |
aprila 1974 | Mazda Rotary Pickup (REPU) lansirana u Sjevernoj Americi. |
jula 1974 | Lansira Mazda Parkway Rotary 26. |
aprila 1975 | Pokreće se Mazda Roadpacer AP. |
Oktobar 1975 | Lansira druga generacija Mazde Cosmo AP (Mazda RX-5). |
Oktobar 1977 | Pokreće se treća generacija Mazde Luce (Mazda 929L). |
marta 1978 | Pokreće se prva generacija Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7). |
novembra 1978 | Ukupan obim proizvodnje vozila sa rotacionim motorom dostiže 1 milion. |
novembra 1981 | Pokrenuta 3. generacija Mazde Cosmo i 4. generacije Luce Rotary serije (Mazda 929). |
Oktobar 1985 | Pokreće se 2. generacija Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7). |
April 1986 | Ukupna proizvodnja vozila sa rotacionim motorom dostiže 1,5 miliona. |
septembra 1986 | Pokreće se 5. generacija Mazde Luce (Mazda 929). |
aprila 1990 | Lansira se četvrta generacija Mazda Cosmo (Eunos Cosmo), opremljena rotacionim motorom sa tri rotora. |
juna 1991 | Mazda 787B pobjeđuje na 59. 24 sata Le Mansa. |
decembra 1991 | Pokreće se treća generacija Mazde RX-7 (ɛ̃fini RX-7). |
april 2002 | Posljednji Mazda RX-7 ograničeno izdanje, serija Spirit R, lansira se. |
april 2003 | Lansirana Mazda RX-8. |
novembar 2011 | Posljednje specijalno izdanje Mazda RX-8, Spirit R, lansirano. |
juna 2012 | Završava se proizvodnja Mazde RX-8. |
juna 2023 | Počinje proizvodnja Mazde MX-30 e-Skyactiv R-EV. |
oktobar 2023 | Ukupna proizvodnja vozila sa rotacionim motorom dostiže 2 miliona. |