Mazda je poznata po izradi automobila koji su pristupačni, pouzdani i koje je užitak voziti. Međutim, samo nekoliko ljudi zna za partnerstvo između japanskog proizvođača automobila i njemačke slastičarske tvrtke Haribo – globalno poznate po svojim gumenim medvjedićima – koje je rezultiralo razvojem Mazde 121 “Goldy tijekom ranih 90-ih godina.
Limitirano izdanje: “Goldy” Ograničena serija Mazde 121 “Goldy”, kreirana u suradnji s tvrtkom Haribo, bila je posebna serija od samo 1000 primjeraka, ekskluzivno dizajnirana za njemačko, austrijsko i švicarsko tržište. Tema automobila temeljila se na poznatim bombonima Haribo Gold Bears, pa su bili obojeni u svijetlu “zlatno žutu” boju. Kreiran od strane Hofele Designa – tvrtke poznate po nadograđivanju (tuning) luksuznih njemačkih automobila, “Goldy” je imao posebnu opremu uključujući Momo upravljač sa zlatnim Haribo medvjedićem na glavčini, sjenilo stražnjeg stakla sa šarenim dizajnom gumenog medvjedića i set poklopaca kotača s Haribo medvjedićem. Međutim, to nije bilo sve jer je svaki “Goldy” dolazio s nevjerojatnih 100 vrećica slatkiša Haribo Gold Bears i velikim plišanim medvjedom. U okviru promidžbe Mazda 121 “Goldy” predstavljena je kao nagrada na lutriji koju je organizirao Haribo kao dio natjecanja održanog pod temom “Osvoji zlato s Haribom: Mazda 121. Zlatni medvjed Haribo se odlučio za Mazdu 121 “.
Mazda 121: Auto mjehurić Izdanje “Goldy” bio je model s mekim krovom, koji je vozačima omogućavao sunčanje u toplim danima. Osnovno izdanje Mazde 121 također je bilo dostupno s tvrdim krovom. Model je predstavljen 1991. godine, a na matičnom tržištu Japana bio je poznat kao Autozam Revue. Sa svojim malim i neobičnim dizajnom, brzo je dobio vrlo pozitivne kritike i postao hit. Model je dobivao ljupke nadimke, a jedan od najčešćih bio je “auto mjehurić”. Sa svojim zaobljenim i kompaktnim dizajnom, Mazda 121 je nudila jedinstveni osjećaj prostranosti zahvaljujući kupolastom krovu koji je naglašavao ionako prozračan ambijent u automobilu. Ovo iskustvo dodatno je poboljšano u kombinaciji s opcijskim sklopivim krovnim otvorom koji je pružio dodatnu dimenziju otvorenosti za sva 4 putnika. Naime, platneni gornji dio – sa ili bez otisnute slike gumenog medvjedića – mogao se koristiti u više konfiguracija, omogućujući otvaranje sprijeda prema natrag, straga prema naprijed i istovremeno otvaranje u oba smjera.
“Goldy” i njegova braća i sestre sa standardnom opremom bili su opremljeni 1,3-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom, koji je generirao 53 kW/72 KS, postizao najveću brzinu od 155 km/h i ubrzavao od 0 do 100 km/h za 11,4 sekunde.
Iako Mazda 121 “Goldy” možda nije prvi automobil koji vam pada na pamet kada razmišljamo o povijesnim Mazdama, to je važan automobil u Mazdinoj povijesti. Danas Mazda čuva jedan od automobila “Goldy” u muzeju klasičnih Mazdinih automobila Frey u Augsburgu u Njemačkoj. Godine 2022. njemački par iz Sjeverne Rajne-Vestfalije donirao je taj automobil koji su osvojili na posebnoj lutriji koju je organizirao Haribo. Dakle, ovu slatku suradnju između Mazde i svijeta gumenih medvjedića pamtit će i buduće generacije.