Petak, 24 Januara, 2025

Dakar Rally 2024: Tim Audi Sport pred velikim izazovom

Audi je bio prvi proizvođač koji je razvio model T1U za reli Dakar. Cilj:je bio dokazati da prototip na električni pogon  s niskim emisijama može savladati jedan od najtežih motosporskih događaja i biti konkurentno u isto vrijeme. 

Dakar reli sa ukupnom stazom od cca. 7.900 kilometara
Vozači, suvozači i menadžment tima Audi Sport se slažu: Pred svim učesnicima je posebno izazovno izdanje Dakar relija. Dvanaest specijalnih etapa tokom 14 dana u Saudijskoj Arabiji pokrivaju 4.727 kilometara. Uključujući sve etape veze, ruta rezultira ukupnom razdaljinom od 7.891 kilometar. Timovi često moraju da pređu više od 400 kilometara dnevno na brzim etapama. „Zato je važno da ne izgubite izdržljivost tokom relija,“ naglašava Stéphane Peterhansel. “Dosta sam trenirao na biciklu. Moramo biti u mogućnosti da se dobro odmorimo tokom noći, a pazimo i na ishranu.” Jedan od posebnih izazova ove godine je 48-satna pozornica. Održava se 11. i 12. januara i čini zajedničku etapu – šestu od dvanaest. Organizatori su za mjesto održavanja odabrali Prazan kvart sa naizgled beskrajnim morem dina. Kako su motocikli i quadovi na različitim rutama, vodeće posade u automobilima i trkaćim kamionima ova dva dana neće imati tragove u pijesku. Pored toga, učesnici moraju da rade bez redovnog servisa ekipe i dozvoljeno im je samo da pomažu jedni drugima. Te noći, međutim, raspoređeni su po više bivaka. Takođe nisu u stanju da sagledaju i procene učinak svojih protivnika. “
Detaljni razvojni rad na Audiju RS Q e-tron
Razvojni tim predvođen dr. Leonardom Pascalijem poboljšao je RS Q e-tron u mnogim oblastima. Električni pogon RS Q e-tron sa visokonaponskom baterijom crpi energiju iz energetskog pretvarača. Propisi ograničavaju snagu električnog pogona na 286 kW u januaru 2024., raspoređenih između prednje i zadnje osovine. Mnogi drugi novi detalji skraćuju vrijeme održavanja za tim i čine prototip sigurnijim, pouzdanijim i udobnijim.

Tim Audi Sport dio je jakog polja učesnika
343 učesnika su se prijavili za 46. izdanje Dakar relija. Počeće sa 72 automobila u klasi T1 i T2, 42 dodatna modela u klasi T3, 36 manjih SSV vozila, 46 kamiona, kao i 137 motocikala i 10 quadova. Carlos Sainz prepoznaje jaku konkurenciju: „Među njima su definitivno pobjednik Dakara Nasser Al-Attiyah i svjetski prvak u reliju Sébastien Loeb u Prodrive Huntersu. Toyota također ima bivšeg pobjednika u Giniel de Villiersu i niz dobrih mlađih vozača u svojoj postavi. I sigurno nećemo potcijeniti našeg novog protivnika, Forda, sa bivšim pobjednikom Nanijem Romom.” Treću godinu zaredom, tim Audi Sport ulazi u događaj sa nepromijenjenom postavom vozača. Kao DTM šampion, svetski šampion u reli krosu, pobednik u 24-satnim trkama i šampion u seriji električnih turing automobila, Mattias Ekström verovatno donosi najrazličitije iskustvo i uspeh na tabeli. „Naučio sam mnogo otkako sam se prvi put takmičio kao početnik 2020. godine,“ kaže Ekström. “Naši rivali su iskusni i brzi. Trenirao sam i takmičio se što je više moguće kako bih bio spreman. Moj suvozač i ja smo nastavili da povećavamo brzinu i razumijevanje sporta.” Njegov navigator je Šveđanin Emil Bergkvist, koji se brzo prilagodio reliju Dakar. „Već se radujem sledećem izdanju, jer naša kriva učenja nastavlja da ide prema gore“, kaže suvozač, koji je prešao sa vozačevog na suvozačevo sedište od kada je radio sa Mattiasom Ekströmom.
Kao 14-struki pobjednik, Francuz Stéphane Peterhansel jedini je rekorder na reliju Dakar. Oslanja se na vodstvo svog sunarodnika Edouarda Boulangera, koji ga je već ispratio do pobjede. Dvostruki svjetski prvak u reliju Carlos Sainz je gigant svog sporta. Prvi put je vozio sa Lucasom Cruzom kao suvozačem 2009. godine, a dvojica Španaca su do danas tri puta zajedno osvojili reli Dakar. Oni su najdugovječnija kombinacija vozača i suvozača u Audiju. 

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno