- Škoda Auto je globalno povećala isporuke za 18,5% na godišnjoj razini
- Češki proizvođač automobila bilježi rast na ključnim tržištima uprkos izazovnom okruženju
- Potpuno električna Enyaq porodica postiže najveći rast u isporukama među svim modelima (+52,1%)
- Octavia je i dalje najprodavanija, a slijede je Kamiq i Kodiaq SUV
- Škoda Auto unapređuje strategiju internacionalizacije tokom 2023. godine, šireći se na Vijetnam i Kazahstan
Škoda Auto je u 2023. godini ostvario značajan porast u isporuci vozila, dostigavši ukupno 866.800 automobila, što predstavlja značajan rast (+18,5%) u odnosu na prethodnu godinu. Njemačka i dalje ostaje najveće pojedinačno tržište brenda, sa 157.800 isporučenih vozila (+17,6%). Pored toga, Škoda Auto je ostvarila snažan rezultat na češkom domaćem tržištu, sa 87.800 isporuka (+23,4%). Najveći rast zabilježen je u Njemačkoj, Češkoj i Velikoj Britaniji – koje su ostvarile rekordan tržišni udio od 3,7% i 43% obimnog rasta*. Potpuno električna serija Enyaq, koja je među najprodavanijim električnim vozilima na mnogim evropskim tržištima, postavila je novi rekord od svog lansiranja, sa 81.700 prodatih vozila (+52,1%). Štaviše, ulaskom na tržišta Vijetnama i Kazahstana u drugoj polovini 2023. godine, Škoda Auto unapređuje svoju međunarodnu strategiju rasta.
Isporuke marke Škoda Auto kupcima u 2023.
(u jedinicama, zaokruženo, po modelu; +/- u postocima u odnosu na 2022.):
Škoda Octavia | 191.900; +36,0% |
Škoda Kamiq | 116.500; +21,0% |
Škoda Kodiaq | 105.900; +12,1% |
Škoda Karoq | 100.100; +14,1% |
Škoda Fabia | 94.400; +1,9% |
Škoda Enyaq | 81.700; +52,1% |
Škoda Superb | 67.400; +10,9% |
Škoda Scala | 59.200; +49,8% |
Škoda Kushaq | 26.600; -0,6% |
Škoda Slavia | 19.900; -4,9% |
Škoda Rapid | 3.300; -81,0% |