“Čestitamo timu Audi Sport na pobjedi na reliju Dakar,” rekao je Gernot Döllner, predsjednik Upravnog odbora AUDI AG. “Audi je još jednom postavio prekretnicu u motosportu. Pobjeda na najtežem pustinjskom reliju na svijetu sa elektrificiranom vožnjom je vidljiva ‘Vorsprung durch Technik’ i ukazuje na put u našu električnu budućnost.” Audi RS Q e-tron ima električni pogon na sve točkove. Opskrba energijom je osigurana visokonaponskom baterijom i energetskim pretvaračem, čime se štedi 60 posto emisije CO 2 u usporedbi s konvencionalnim gorivima.
“S našim revolucionarnim elektrificiranim pogonom, nakon samo tri godine prevladali smo jedan od najvećih izazova u motosportu. Time nastavljamo dugu seriju pionirskih dostignuća koja su uvijek karakterizirala Audi u četiri decenije moto sporta. Želio bih da se zahvalim cijelom timu na ovom izvanrednom nastupu u posebno teškom izdanju relija Dakar,” kaže Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora AUDI AG, tehnički razvoj. Na Dakar reliju, Audi je bio protiv dva brenda Toyote i Forda, kao i iskusnih protivnika iz Prodrivea, koji su se pokazali kao teški izazivači.
Carlos Sainz/Lucas Cruz osigurali su svoje veliko vodstvo nakon što su bili u vodstvu bez prekida od šeste etape. Za dvojicu Španaca, koji su 2010., 2018. i 2020. završili na prvom mjestu, ovo je četvrti uspjeh s drugim brendom, uključujući i drugi iz Volkswagen grupe. Međutim, dvostruki svjetski prvak u reliju Sainz i njegov iskusni suvozač nisu mogli biti sigurni do pred sam kraj. Sa Sébastienom Loebom/Fabianom Lurquinom iz tima BRX, imali su jake progonitelje koji su nastavili smanjivati jaz sve dok njihov automobil nije pretrpio štetu pretposljednjeg dana. „To je bila izvanredna timska izvedba,“ rekao je šef Audija Motorsport Rolf Michl. “Svi su se okupili kako bi Audiju omogućili ovaj historijski rezultat. Veliko hvala ovom divnom timu. Danas smo napisali novo poglavlje za Audi, ali i u historiji Dakar relija.”
Dnevne etape od često više od 400 kilometara, dvije maratonske etape s ograničenim servisom ili čak bez ikakvog servisa, kao i 4.600 tempiranih kilometara i ukupno 7.883 kilometra karakterizirali su reli Dakar 2024. Oštri obluci i šljunkoviti putevi, ali i visoki lanci dina u Praznoj 2/3 četvrti Arapskog poluostrva zahtijevali su sve od ekipa. Carlos Sainz, koji se u 61. godini osvrće na reli karijeru dugu oko četiri decenije, zabilježio je ukupno osam dana u vodstvu sa Lucasom Cruzom na dvanaest etapa.
Dvije druge Audijeve posade su takođe pokazale jake performanse na početku. Šveđani Mattias Ekström/Emil Bergkvist pobijedili su u prologu na početku i do kraja dana nakon šest etapa napredovali na drugo mjesto iza Sainza/Cruza. Međutim, kvar na zadnjoj osovini na sedmoj etapi koštao ih je svih šansi. Stéphane Peterhansel, rekorder sa 14 pobjeda u Dakaru, bio je na šestom mjestu malo prije polovine nakon svoje 50. etapne pobjede u bolidima i 83. ukupno. Kvar na hidrauličnom sistemu njega i njegovog francuskog sunarodnika Eduarda Bulanžea vratio je na 22. mesto u šestoj etapi.
Oba tima su se tada stavili u službu Audi Sport tima. Šef Audi Motorsport-a Rolf Michl i Sven Quandt, šef tima ulaznog partnera Q Motorsport-a, implementirali su savršenu strategiju u zahtjevnom 46. izdanju relija. Bilo da se taktički povlačilo prije druge etape maratona kako bi se izbjeglo otvaranje rute ili podržalo lidere Carlosa Sainza/Lucasa Cruza, uprava je bila u mogućnosti da se osloni na svoje snažne vozačke posade u svakom trenutku. Osoblje tima je također radilo neumorno i pouzdano tokom fizički zahtjevnog, dugog i napornog relija. Ekström/Bergkvist je završio događaj među 50 najboljih.
Audi Sport je omogućio da visoko efikasan Audi RS Q e-tron sazri tako da može pobijediti u roku od samo tri godine. Pod tehničkim vodstvom dr. Leonarda Pascalija, Audi Sport je postavio sljedeću istorijsku prekretnicu inovativnom vožnjom: nakon što je quattro pogon na sva četiri točka zauvijek promijenio reli 1980-ih i nakon toga osvojio pobjede i titule u izobilju na stazi, Audi je pokazao sjajnu inovativnost snage u Le Mansu. Efikasan TFSI pogon, elektrificirani e-tron quattro pogon na sve kotače i pojedinačne tehnologije kao što su LED matrix svjetlo i Audi lasersko svjetlo predstavljaju visok nivo inovativne snage i „Vorsprung durch Technik“. Audijev prvi potpuno električni trkaći automobil tada je debitirao u Formuli E, prije nego što je brend preuzeo ekstremne izazove relija Dakar i uspješno ga završio kao prvi proizvođač s električnim pogonom.