Subota, 14 Septembra, 2024

Dacia predstavlja Sandrider: Avanturistički brend kreće u Dakar!

Nastavljajući svoju potragu za redefiniranjem osnovnih stvari, Dacia, marka s duhom će da učestvuje u reliju Dakar i Svjetskom prvenstvu u reliju (W2RC) od 2025. godine.

Inspirisan konceptnim automobilom Manifesto, Daciinom laboratorijom za nove ideje predstavljenom 2022. godine, Sandrider je potpuno novo vozilo dizajnirano posebno za reli. Oslanja se na sportsku ekspertizu Renault Grupe i Prodrivea, britanske kompanije specijalizirane za moto-sport.

U skladu sa čuvenim Daciinim pristupom, Sandrider je dizajniran da se fokusira na osnove motosporta, a to su performanse i pobjede. Ovaj inovativni prototip pametno iskorištava sve mogućnosti koje nude propisi u kategoriji Ultimate T1+, fokusirajući se prvenstveno na agilnost i težinu.

ESENCIJALAN
Dizajniran od strane Daciinih internih dizajnera, besprekoran eksterijer Sandridera ide direktno do osnovnih stvari. Vozilo je opremljeno karoserijskim panelima koji se smatraju apsolutno neophodnim. Nema ukrasnih ili suvišnih dijelova i naravno, poseban naglasak je stavljen na aerodinamiku.

Za kabinu, Daciini dizajneri i inženjeri su stavili poseban naglasak na potrebe, navike i ograničenja vozača i suvozača. Sandrider-ova modularna kontrolna tabla omogućava svakom članu posade da prilagodi ergonomiju i raspored određenih karakteristika sopstvenim zahtevima.

ROBUSAN DIZAJN I SPOLJNI DIZAJN
Dakar i drugi reli reli su neki od najtežih svjetskih motosporta. Iz tog razloga, Sandrideru je bio potreban pristup koji Daciin robusni koncept na otvorenom dovede do krajnosti.

Ovo je uključivalo jačanje vozila , sa konsolidovanim podokvirom i odbojnicima, karoserijom od karbona, ogibljenjem sa dvostrukim držačima i 4×4 mjenjačem napravljenim za iscrpljujuće zahteve reli-raid događaja. Inovativni električni sistem održava optimalnu snagu za svu dodatnu opremu u vozilu, čak iu najtežim uslovima.

Sandrider je opremljen gumama nove generacije BF Goodrich koje pružaju optimalno prianjanje na svim vrstama terena, uz maksimalnu otpornost na udarce i bušenje.

EKO-PAMETNI PRISTUP
Dacia je odlučna da bude lider u pristupačnoj dekarbonizaciji i u potpunosti je uključena u obavezu organizatora Dakara i drugih reli-raida da motosport učine održivijim.

Dacia Sandrider – Interior

Inženjeri su se posebno potrudili da automobil učine lakšim i da smanje potrošnju goriva. Ukupna težina Sandridera smanjena je za oko 15 kg u odnosu na uporedive prototipove. Ovaj rezultat je postignut korištenjem lakšeg cijevastog podvozja, otklanjanjem svih suvišnih ploča karoserije i korištenjem karbona. Dizajneri su također uklonili sve dekorativne elemente, a inženjeri su se odlučili za kompaktniji i lakši motor. Kako bi se optimizirala vuča i dinamičke performanse, raspodjela težine između prednjeg i stražnjeg dijela je značajno povećana sprijeda. Sandriderov motor radi na sintetičkom gorivu koje isporučuje Aramco. To je jednostavno, pristupačno rješenje za smanjenje utjecaja na okoliš. Sintetička goriva koje je razvio Aramco kombinuju obnovljivi vodonik sa izdvojenim CO 2 , dajući gorivo sa niskim sadržajem ugljenika koje je kompatibilno sa današnjim motorima. Za Daciu, reli Dakar je idealno poligon za testiranje ove tehnologije.

DEBIT ZA MOTORSPORT ZAKAZAN ZA OKTOBAR
Predstavljen danas, Sandrider će sada započeti dugu seriju razvojnih testova u nekoliko zemalja. Njegov debi u motosportu održat će se na Rallye du Maroc 2024 , marokanskom dijelu Svjetskog prvenstva u reliju (W2RC) između 5. i 11. oktobra 2024. godine. Dacia Sandriders , službeni Daciin W2RC tim, takmičiće se u svom prvom Dakaru i ostalim dionicama Svjetskog prvenstva u reliju 2025. godine.

Dacia Sandriders okuplja tri posade koje kombinuju iskustvo, talenat i entuzijazam.

Francuski reli vozač Sébastien Loeb , 49, osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju devet puta zaredom između 2004. i 2012. On je najuspješniji vozač motosporta i često se smatra najboljim reli vozačem svih vremena. Sébastien Loeb učestvuje na Dakaru od 2016. godine. Partner će mu biti suvozač Fabian Lurquin.

Reli vozačica Cristina Gutierrez Herrero , 32, vodeće je ime u kros reliju. Već je učestvovala na osam Dakar relija između 2017. i 2024. Cristina je 2021. godine osvojila Svjetski kup u kros-country relijima, kategorija T3. U januaru 2024. postala je druga žena koja je pobijedila u kategoriji (Challenger) Dakar, nakon Jutte Kleinschmidt koja je bila prva u ukupnom poretku. Kristinin suvozač će biti Pablo Moreno Huete.

Nasser Al-Attiyah je petostruki pobjednik Svjetskog kupa u kros-country relijima i dvostruki pobjednik Svjetskog prvenstva u reliju. Prava legenda Dakara, osvojio je ovaj spektakularni događaj pet puta.

GLAVNE KARAKTERISTIKE SANDRIDER-a

  • FIA klasa: Ultimate T1+
  • Šasija: cjevasta
  • Telo: karbonska vlakna
  • Motor: V6, 3 litra, twin-turbo, direktno ubrizgavanje
  • Maksimalna snaga:  265 kW/360 KS pri 5.000 o/min
  • Maksimalni obrtni moment: 539 Nm pri 4.250 o/min
  • Menjač: 4X4
  • Mjenjač: 6-brzinski sekvencijalni
  • Prednje/stražnje ogibljenje: dvostruke poluge
  • Hod ovjesa: 350 mm
  • Točkovi: 17-inčni aluminijum
  • Gume: BF Goodrich, 37 inča
  • Dužina x širina x visina: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 3.000 mm
  • Prednji/stražnji prevjes: 590/550 mm

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno