Srijeda, 24 Jula, 2024

35 godina: Sretan rođendan, Mazda MX‑5

Svijet automobila je bio zadivljen, a ljubitelji pristupačnih roadstera bili su oduševljeni: 9. februara, prije 35 godina, Mazda MX-5 je debitovala na sajmu automobila u Čikagu.

Izgrađen kao klasični sportski automobil sa pogonom na stražnje kotače, ali sa revolucionarnim rasporedom motora sprijeda i sredine za optimalnu uzdužnu raspodjelu težine, japanski roadster je oživio tada gotovo izumrli segment automobila. Kompaktna i lagana Mazda MX-5 redefinirala je radost vožnje s otvorenim krovom. Mazdini inženjeri su to postigli pridržavajući se tradicionalne japanske filozofije Jinba-Ittai, koja konja i jahača posmatra kao jednu cjelinu. Primijenjeno na Mazdu MX-5, vozač i roadster čine blisku vezu, pružajući ravnotežu, agilnost i lakoću. MX-5 je tokom godina osvojio brojne nagrade i nagrade, koje nastavljaju da dokazuju njegovu izvrsnost.

Svijet se ne može zasititi Mazde MX-5: čisto zadovoljstvo u vožnji i kultni dizajn, Mazda MX-5 je doživjela kontinuirani razvoj kroz četiri generacije (“NA”, “NB”, “NC”, a sada i “ND “). Trenutna iteracija Mazde MX-5 nastavlja pružati radost entuzijastima vožnje na otvorenom od 2016. s RF verzijom koja sadrži uzbudljiv fastback dizajn i električni sklopivi krovni sistem s ‘tvrdim krovom’, uz mekani krov roadster model. Ukupna proizvodnja Mazde MX-5 u fabrici Ujina u Hirošimi upravo je dostigla rekordnih 1.256.745 jedinica. 533.301 (preko 40 posto) ukupne proizvodnje MX-5 prodato je u Sjevernoj Americi pod oznakom Mazda Miata, a zatim u Evropi, gdje je prodato 391 503 Mazda MX-5. Na japanskom domaćem tržištu registrovano je 225.510 jedinica ovog sportskog automobila, pod kultnim imenom modela Mazda Roadster (prvi poznat kao Eunos Roadster).

Danas, na svoj 35. rođendan, Mazda MX-5 je doživjela ažuriranja prednjih i stražnjih svjetala, novi infotainment za poboljšanu povezanost i još koncentrisanije iskustvo vožnje Jinba-Ittai. Novi ‘Track Mode’ poboljšava osećaj angažovanosti vozača u legendarnom sportskom automobilu i radi u kombinaciji sa softverski baziranim Kinematic Posture Control System (KPC), koji obezbeđuje dodatnu stabilnost u vožnji u krivinama. Asimetrični diferencijal sa ograničenim proklizavanjem sada dolazi kao standard na 2,0-litarskoj Skyactiv-G 2024 Mazdi MX-5 od 135 kW/184 KS. Ponuda motora također uključuje 1,5-litarski Skyactiv-G od 97 kW/132 KS koji ima WLTP potrošnju goriva od 6,3 l/100 km i WLTP emisiju CO₂ od 142 g/km.

Mazda MX-5 iz 2024. dostupna je kao roadster sa klasičnim mekim krovom ili kao RF, sa fiksnim sklopivim krovom i garantuje užitak u vožnji, jer ova lagana legenda može da se kreće kroz krivine agilno, udobno i sigurno.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno