Subota, 14 Septembra, 2024

Originalni Bulli, ali bez volana – verzija napravljena za šine

Stručnjaci iz odjela za klasična vozila Volkswagen komercijalnih vozila (VWNO) još jednom su otkrili povijesni Bulli dragulj. Nakon spektakularnog Half-Track Foxa, Bullija preuređenog za terensku upotrebu sa četiri osovine i lančanim gusjenicama pozadi, odjel je sada predstavio svoje najnovije jedinstveno otkriće: Bulli željeznički autobus iz 1955. – također poznat kao Klv -20. A kada kažemo šinski autobus, ne govorimo o autobuskoj službi za zamjenu šine. U stvari, ovo je VW autobus koji zapravo vozi po šinama – nevjerovatna mješavina voza i VW autobusa. VWNO će fanovima predstaviti ovo neobično vozilo na inauguracionom događaju Bulli & Coffee u Hanoveru 2. juna 2024., koji se održava povodom obilježavanja Međunarodnog dana VW autobusa.

Godina je bila 1954. Deutsche Bundesbahn (Nemačka savezna železnica) bila je suočena sa izazovom nabavke novih kompaktnih servisnih vozila za svoje železnice. Umjesto da razvijaju novo vozilo od nule, kombinovali su svestrani Volkswagen Transporter sa šinskom šasijom.

Za izradu ovog kompaktnog vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koje je dobilo oznaku Klv-20, angažovane su dve kompanije. U roku od godinu dana, kompanije Martin Beilhack (Rosenheim) i Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth konvertovale su po 15 jedinica za upotrebu u železnici. Vozilo koje se sada nalazi u kolekciji VWNO proizveo je Beilhack.

Ovi ‘željeznički Bullis’ su se uglavnom koristili u željezničkim i depoima za održavanje signala za inspekciju i popravku. A Klv-20 su ostali u službi dosta dugo: tek 1970-ih su uglavnom povučeni iz upotrebe. Danas je ostalo samo nekoliko ovih vozila koja su još uvijek u voznom stanju i koja su u tako dobrom stanju kao VWNO-ov Klv-20, koji ima broj vozila 20–5011.

Klv-20 se u suštini sastoji od tri komponente: karoserije T1 Kombi kombija, Volkswagen industrijskog motora od 21 kW/28 KS i šasije sa hidrauličnim mehanizmom za podizanje/okretanje. To je omogućilo da Klv-20 podigne, okrene i vrati na šine od strane jedne osobe, umjesto da se mora voziti natrag do početne točke u brzini za vožnju unazad. Kompaktno željezničko vozilo bi se stoga moglo koristiti vrlo fleksibilno.

Kako bi se osiguralo da ‘šinski Bulli’ bude u skladu sa propisima za pomoćna željeznička vozila, uklonjena su svjetla sprijeda i pozadi i ove površine su prekrivene metalnim pločama. Standardna svjetla predviđena za šinska vozila tada su postavljena na nove pozicije: dvije bijele sprijeda i jedna crvena pozadi.

VWNO-ov Klv-20 započeo je svoju karijeru u željezničkom depou u Plattlingu/Bavarska, a zatim je kasnije korišten u depou za održavanje signala Plattling. Nakon što je povučen iz upotrebe 1970-ih, željeznički autobus pronašao je novi dom u regiji Palatinate u jugozapadnoj Njemačkoj. Godine 1988. kupio ga je željeznički kolekcionar u pokrajini Hesse. ‘Bulli on rails’ sada je dio kolekcije klasičnih vozila Volkswagen komercijalnih vozila u Hanoveru.

Bulli na šinama može postići brzinu do 70 km/h

Zanimljivo je da je zapravo postojala prodajna brošura za ovaj neobični Bulli, koja opisuje vozilo na sljedeći način (izvod iz originalne brošure):„Vozilo na šinama za univerzalnu upotrebu Kao mali šinski autobus ili kombi sa atraktivnom, aerodinamičnom i prikladno opremljenom karoserijom VW Kombi kombija. Ova vozila, koja nazivamo Tip GBA 1, opremljena su oprobanim VW motorom, koji je četverocilindrični četverotaktni benzinski motor. Ručni mjenjač sa direktno prirubnicom ima četiri brzine i jednu brzinu za vožnju unazad. Snaga se prenosi sa mjenjača na pogonske kotače preko dvije bočne oscilirajuće osovine sa zglobnim tijelima.

Pogonska jedinica je montirana u okvir šasije zavaren od čvrstog čeličnog profila; okvir takođe drži set točkova, koji su dobro opruženi i vođeni.

Točkovi su izrađeni od čelika i imaju prečnik od 550 mm. Gumeni elementi su postavljeni između naplatka i jezgra točka prema sistemu ‘Bochumer Verein’, što rezultira veoma efikasnim prigušivanjem buke vozila. Međutim, vozila mogu biti opremljena i redovnim točkovima. Osovine rade u valjkastim ležajevima.

Sva četiri točka imaju unutrašnje papuče kočnice, koje se aktiviraju pedalom kočnice preko uljno-hidrauličnog sistema. Jedan par točkova se takođe može mehanički kočiti pomoću poluge ručne kočnice koja se može zaključati.

Tjelo je povezano sa ramom gumenim elementima. Ima tri dobro tapacirane klupe: jednu u vozačkom prostoru sa dva sjedišta, dvije u putničkom prostoru sa po tri sjedišta. Dvije klupe u putničkom prostoru se lako mogu ukloniti tako da se prostor koristi za prevoz robe. Vozački prostor ima dvoja vrata, dok suvozački ili tovarni prostor imaju jedna široka krilna vrata. Prednja svetla, zadnja svetla i unutrašnja svetla harmonično su integrisani u karoseriju. Vozilo je opremljeno hidrauličnim uređajem za podizanje i okretanje, sa okretnom pločom koja se čvrsto oslanja na glave šina. Pokreće ga ručna pumpa, što omogućava da se vozilo bez napora okrene u željenom smjeru vožnje.

Ovo je bio kratak opis neobičnog proizvoda koji je proizvela kompanija Beilhack. Posebno su odsutni u vozilu i retrovizor i volan – nešto što neće iznenaditi entuzijaste vozova, ali je potpuno nepoznat osjećaj za Bulli fanove. Putovanje prvih nekoliko metara je zaista nadrealno iskustvo. Ali brzo se naviknete na stalnu tutnjavu po stazama i počnete da uživate u pejzažu.

 

Osnova:VW Kombi (T1)
godina proizvodnje:1955
DB tip:200 -1A-bm 1
motor:Volkswagen industrijski motor, četverocilindrični bokser motor
Kapacitet:1.192 ccm
Izlaz:21 kW / 28 KS
Najveća brzina:70 km/h
br. sjedala:7 (uključujući vozača)
dužina:cca. 4.100 mm
širina:cca. 1.750 mm
Visina iznad šina:cca. 1.850 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.400 mm (isto kao i cestovna verzija)
Težina:cca. 1.550 kg
nosivost:670 kg
Ocjena bruto težine vozila:2.220 kg
širina staze:1.435 mm
Prečnik točka:550 mm

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno