Škoda Felicia je predstavljena u oktobru 1994. kao moderan hečbek sa petoro vrata nasljednik Favorita. Šest mjeseci kasnije uslijedila je praktična varijanta. Bio je to prvi automobil razvijen u saradnji sa Volkswagen grupom nakon udruživanja snaga sa Škodom 1991. godine. Između 1994. i 2001. proizvedeno je više od 1,4 miliona modela Felicia, a automobil je takođe postigao uspeh u motosportu.
Dana 26. oktobra 1994. godine, svjetska premijera Škode Felicia održana je na kultnom Karlovom mostu u Pragu. Proizvodnja novog modela je već počela u septembru u fabrici Vrchlabí, a tvornica Mladá Boleslav slijedila je primjer 17. oktobra 1994. Felicia je postala prvi automobil razvijen nakon što je Volkswagen grupa kupila udio u Škodi 1991., koristeći svoju tehnologiju i komponente. To je Škodi omogućilo pristup opremi i motorima Grupe, kao i modernim sigurnosnim i komfornim karakteristikama, što je doprinijelo izuzetnom komercijalnom uspjehu Felicije.
Zora nove ere
Paleta modela Felicia nastala je sveobuhvatnom modernizacijom prethodne Škode Favorit. Felicia je imala novi dizajn, pri čemu je hečbek sa petoro vrata bio 40 mm duži i 15 mm širi od Favorita, što je takođe povećalo kapacitet prtljažnika za 21 litar na ukupno 272 litra.
Osnovni motor je bio 1.289 cc benzinski četverocilindrični, dostupan u dvije izlazne snage (40 kW i 50 kW). 1995. godine predstavljeni su snažniji 1.6 MPI motor (55 kW) i atmosferski 1.9 D dizel motor (47 kW). Zahvaljujući bliskoj saradnji sa Volkswagen grupom, moderne karakteristike su uvedene u Felicia tokom njegove proizvodnje, uključujući ABS, do četiri vazdušna jastuka, servo upravljač, klima uređaj, kompjuter, grejanje prednjih sedišta i kožne presvlake. Škoda Felicia proglašena je automobilom godine u Češkoj 1994.
Varijante karoserije: Praktične i zabavne
U junu 1995. godine asortiman karoserije proširen je na praktični karavan, dužine 4.205 mm i nudi 447 litara prtljažnog prostora. U augustu 1995. tvornica Kvasiny počela je proizvoditi pomoćne verzije – Pickup i Vanplus. Osim toga, na osnovu Pickupa, proizvedeno je više od 4.000 primjeraka Škoda Felicia Fun za potrebe slobodnog vremena. Ovo jedinstveno vozilo, u svojoj prepoznatljivoj žutoj boji, ima nekonvencionalan raspored sedišta 2+2, sa klupom na rasklapanje na krevetu kamiona za putnike pozadi.
U februaru 1998. uveden je veliki facelift, koji je uskladio eksterijer automobila sa Škodinim dizajnerskim jezikom u to vrijeme, koji je uspostavljen od strane većeg modela Octavia (u proizvodnji od 1996.). Sa ovim ažuriranjem, dužina Felicije povećana je za 28 mm, odnosno 32 mm za karavan verziju, a predstavljene su i nove boje karoserije i dodatne opcije opreme.
Posebna izdanja i uspjeh u motosportu
Tokom svoje karijere, Škoda Felicia je bila u ponudi u raznim specijalnim verzijama i izdanjima. 1995. godine, vrhunska linija opreme Laurin & Klement predstavljena je po prvi put sa ovim modelom. Godinu dana kasnije objavljeno je specijalno izdanje Atlante u čast Ljetnih olimpijskih igara. Ostala zapažena izdanja uključivala su Sport Line, Color Line, Excellent, Magic, Family i Mystery, potonji sa motivom baziranim na Praškom astronomskom satu. Kada je konačna Škoda Felicia sišla s proizvodne trake u junu 2001. godine, ukupan broj proizvedenih jedinica dostigao je impresivnih 1.401.489 vozila.
Felicia je dokazala svoju robusnost, izdržljivost i svestranost iu motosportu, takmičeći se u Svjetskom reli prvenstvu između 1995. i 1997., gdje je redovno bila na vrhu ukupnog poretka. Škoda Felicia Kit Car pokretali su 1.3, 1.5, a kasnije i 1.6-litarski četverocilindrični motori, pri čemu je potonji podešen od strane Škoda Motorsport tima da isporučuje do 174 konjske snage. Tokom svoje reli karijere, Škoda Felicia Kit Car je stekao reputaciju pouzdanosti i odličnog upravljanja – slično kao i njegove standardne proizvodne kolege, koji i danas vjerno služe.