Tom Hartley Jnr Ltd, jedan od najcjenjenijih i ekskluzivnih svjetskih dilera klasičnih i povijesnih sportskih automobila i trkaćih automobila, izabran je od strane Bernieja Ecclestonea u pogledu prodaje njegove izvanredne kolekcije povijesnih Grand Prixa i bolida Formule 1.
Ecclestone, 94, decenijama je bio nosilac komercijalnih prava za Formulu 1, i stoga je bio čovjek koji je od nje napravio globalnu sportsku moć kakva je danas. Pošteno je reći da je njegova kolekcija od 69 historijskih automobila za Grand Prix i Formula 1 najbolja ikad sastavljena, a svakako je i najimpresivnija koja je ikada bila ponuđena na prodaju.
Svaki od 69 Ecclestoneovih automobila je jedinstven, jer je bio pohranjen daleko od pogleda javnosti, u nekim slučajevima više od pola stoljeća. Mnogi od automobila nikada nisu viđeni otkako ih je Ecclestone kupio. Najzanimljiviji su Ferrari koji su se takmičili na Grand Prix-u Formule 1 od strane legendarnih svjetskih prvaka kao što su Mike Hawthorn, Niki Lauda i Michael Schumacher, i Brabhams koji su se utrkivali na Grand Prix-u Formule 1 od strane asova kao što su Nelson Piquet, Carlos Pace i, opet, Niki Lauda, među njima i jednokratni Brabham-Alfa Romeo BT46B ‘automobil za obožavatelje’, koji trkao se samo jednom, pobjednički, da bi osvojio Veliku nagradu Švedske u Anderstorpu 1978. za više od pola minute.
Bernie Ecclestone je rekao :
„Skupljao sam ove automobile više od 50 godina i kupio sam samo najbolje od bilo kojeg primjerka. Dok su se mnogi drugi kolekcionari tokom godina opredjeljivali za sportske automobile, moja strast su uvijek bili Grand Prix i Formula 1 automobili.
„Velika nagrada, a posebno bolid Formule 1, mnogo je važniji od bilo kojeg drumskog automobila ili drugog oblika trkačkog automobila, jer je to vrhunac sporta, a svi automobili koje sam kupio godinama imaju fantastičnu istoriju trka i su rijetka umjetnička djela.
“Volim sve svoje automobile, ali došlo je vrijeme da počnem razmišljati o tome šta će biti s njima ako više ne budem ovdje, i zato sam odlučio da ih prodam. Nakon što sam ih toliko dugo sakupljao i posjedovao, želio bih znati gdje su otišli i ne bih ih ostavio svojoj ženi da se bavi ako me nema.
“Tom [Hartley Jnr] vodi prodaju umjesto mene jer poznaje automobile bolje od bilo koga drugog, njegov posao je u najboljem položaju da ih proda, a ja sam zagarantovana transparentnost što mi je važno.
“Nakon što sam prikupio najbolje i najoriginalnije automobile Formule 1 koji datiraju još od početka sporta, sada sam odlučio da ih preselim u nove domove koji će ih tretirati kao ja i brinuti o njima kao o dragocjenim umjetničkim djelima. ”
Tom Hartley Jnr je rekao :
„Ovo je jednostavno najvažnija kolekcija trkaćih automobila na svijetu. Nikada nije postojala i vjerovatno nikada više neće biti kolekcija kakva je bila ponuđena na prodaju. Kolekcija obuhvata 70 godina Grand Prix-a i utrka Formule 1, a najzanimljiviji su Mike Hawthorn, Niki Lauda i Michael Schumacher Ferrari koji su pobjednici Svjetskog prvenstva, sve Berniejeve [Ecclestone] Brabhame uključujući čuveni ‘automobil za obožavatelje’ i Vanwall VW10 , automobil u kojem je veliki Stirling Moss osvojio nekoliko Grand Prixa Formule 1 na putu do Vanwall osvaja prvi svjetski konstruktorski šampionat Formule 1 1958., plus još mnogo toga.
„Ali, za mene, vrhunac kolekcije mora biti Ferrari. Bernie je sastavio kolekciju Ferrari bolida Formule 1 koje bi danas bilo gotovo nemoguće ponoviti. Tu je čuveni Thin Wall Special, koji je bio prvi Ferrari koji je ikada pobijedio Alfa Romeo, Alberto Ascari koji je osvojio Veliku nagradu Italije 375 F1, Mike Hawthorn Dino koji je osvojio Svjetsko prvenstvo u kojem je Ferrari vodio kampanju tri sezone prije nego što je doniran. Muzej Henrija Forda, plus istorijski značajni automobili Niki Lauda i Mihaela Šumahera koji su osvajali svetsko prvenstvo.
„Budući da je Bernie zadržao vlasništvo nad Brabhamima otkad su bili novi, a mnogi od tih automobila nisu viđeni decenijama, ljudi mogu zaboraviti koliko je Brabham bio poseban tim. Brabham je postigao 22 pobjede u Formuli 1 Grand Prix, 24 Formula 1 Grand Prix pole positions, 25 Formula 1 Grand Prix najbržih krugova i dva Svjetska prvenstva u Formuli 1 pod Bernijevim mandatom. Tim je takođe bio veoma inovativan, postavljajući karbonske kočnice u svoje automobile 1970-ih, i bio je prvi koji je uveo dopunu goriva tokom trke. Bernie je također bio osoba koja je mladom južnoafričkom inženjeru po imenu Gordon Murray dala posao – a druga velika imena u motosportu kao što su Charlie Whiting i Herbie Blash bili su dio Brabham boysa.
“Svi automobili Formule 1 danas izgledaju isto. Ako biste im skinuli livreje, teško biste znali koji je Williams, a koji Ferrari. Ali kada pogledate neke od Grand Prix automobila od ranih 1960-ih do kasnih 1970-ih, oni bi bili kao kod kuće u Muzeju moderne umjetnosti.” “Ova kolekcija je istorija Formule 1.”