Petak, 24 Januara, 2025

Postignut dogovor: Volkswagen AG se pozicionira za budućnost

  • Volkswagen AG – sa svojim Volkswagen putničkim automobilima, Volkswagen komercijalnim vozilima i komponentama Grupe – i predstavnici zaposlenih zaključili su zajednički ugovor pod nazivom ‘Zukunft Volkswagen’ 
  • Dogovoreni cilj: osnovni brend, Volkswagen putnička vozila, treba da postane tehnološki vodeći svjetski proizvođač do 2030.
  • Volkswagnovi proizvodni kapaciteti u njemačkim fabrikama će biti konkurentno usklađeni i trajno smanjeni za 734.000 jedinica
  • Sporazum o društveno odgovornom smanjenju radne snage za više od 35.000 na Volkswagenovim njemačkim lokacijama do 2030. To uključuje novoformulisani plan sigurnosti posla do 2030.
  • Sporazum će omogućiti održivu uštedu troškova za Volkswagen AG od više od  15 milijardi eura godišnje u srednjem roku. Od toga, preko 4 milijarde eura godišnje dolazi od sadašnjih pregovora o troškovima rada, strukturnim i proizvodnim mjerama i korišćenju postrojenja
  • Samo efekti troškova rada iznose 1,5 milijardi eura godišnje

 Nakon intenzivnih pregovora između Volkswagen AG, IG Metall i Radničkog vijeća, zaključen je zajednički sporazum pod nazivom ‘Zukunft Volkswagen’ [Budući Volkswagen]. Kompanija i Radnički savjet time zajednički pozicioniraju Volkswagen AG za održiv uspjeh. U tu svrhu, kompanija preusmjerava proizvodne kapacitete na njemačkim lokacijama Volkswagen AG. Stvara se uslovi za smanjenje troškova rada od 1,5 milijardi eura godišnje na kolektivno ugovorenom nivou uz dogovor o obračunu plata kompanije do 2030. Kratkoročni efekti na troškove rada i dogovorene strukturne mere kroz smanjenje kapaciteta i smanjenje troškova razvoja dovešće do efekata troškova od preko 4 milijarde eura godišnje na srednji rok. Osim toga, planirano je smanjenje kapaciteta od 734.000 jedinica u njemačkim fabrikama. To će omogućiti Volkswagenu AG da postavi temelje za važne investicije u buduće proizvode do 2030. godine. Strukturno prestrojavanje kompanije na operativnom i kolektivnom nivou stvorit će uslove za postizanje cilja povrata od prodaje za marku Volkswagen putnička vozila na srednji rok.

‘Zukunft Volkswagen’ sporazum predviđa da se Volkswagen AG i predstavnici zaposlenih slažu oko vizije kompanije koja kombinuje sigurnost posla, finansijsku stabilnost i vodeću tehnološku poziciju u oblasti održive mobilnosti. Zajednički proglašeni cilj je da marka Volkswagen putničkih automobila, jezgro Volkswagen AG, postane tehnološki vodeći svjetski proizvođač do 2030. godine.

Sporazum na nivou kompanije

Na nivou kompanije, kompanija i predstavnici zaposlenih su se dogovorili da preusporede proizvodne kapacitete nemačkih Volkswagen fabrika sa novim strukturama i tehnologijama kako bi se obezbedila konkurentnost. U tom cilju, proizvodni kapacitet u Njemačkoj će biti smanjen za približno 734.000 jedinica. Kompanija na taj način odgovara na opadajuće automobilsko tržište u Evropi i sve žešću konkurenciju, dok u isto vrijeme stvara osnovne zahtjeve za nastavak komercijalno održive proizvodnje u svojoj matičnoj bazi u Njemačkoj.

Dogovoreno korištenje pogona predviđa sljedeća prestrojavanja za pogone marke Volkswagen putnička vozila:

Wolfsburg [Proizvodnja]:

  • U budućnosti će se u sjedištu proizvoditi modeli ID.3 i CUPRA Born.
  • Proizvodnja modela Golf i Golf Estate bit će preseljena u Pueblu u Meksiku od 2027.
  • Kao rezultat toga, proizvodnja će biti fokusirana na dvije montažne linije umjesto na četiri danas.
  • Budućnost fabrike će takođe biti osigurana krajem decenije uvođenjem električnog Golfa i još jednog modela zasnovanog na arhitekturi budućeg električnog automobila SSP.

Wolfsburg [Tehnički razvoj]

  • Kako bi se moglo više ulagati u inovacije, tehnički razvoj se reorganizira kako bi bio učinkovitiji. Korištenjem sinergije Grupe, održivo će se ojačati konkurentnost tehničkog razvoja.
  • U sklopu ovog prestrojavanja, oko 4.000 radnih mjesta bit će ugašeno do 2030. godine. Poslovi će biti prebačeni i na druge lokacije unutar mreže tehničkog razvoja.
  • U budućnosti će odjel za tehnički razvoj marke Volkswagen osobni automobili biti odgovoran za razvojnu mrežu osnovne grupe brendova.

Emden:

  • Fabrika u Emdenu će nastaviti da proizvodi ID.7 limuzinu, ID.7 Tourer i ID.4, čak i nakon facelifta.

Osnabruck:

  • T-Roc Cabrio će se proizvoditi u Osnabrücku do sredine 2027. godine. Trenutno se istražuju opcije za drugačije korištenje stranice.

Zwickau:

  • Zwickau će ostati proizvodna lokacija za Audi Q4 e-tron i Audi Q4 e-tron Sportback. Kao rezultat toga, proizvodnja vozila će se fokusirati na jednu liniju od 2027.
  • Pored toga, nova poslovna područja treba da se razvijaju u kontekstu cirkularne ekonomije.

Dresden:

  • Proizvodnja vozila u ‘Transparent Factory’ u Drezdenu biće obustavljena krajem 2025.
  • Volkswagen AG radi na alternativnim opcijama. To uključuje mogućnost da Volkswagen AG učestvuje u šemi treće strane.

Volkswagen komercijalna vozila
Glavna fabrika Volkswagen komercijalnih vozila u Hanoveru ostaće proizvodna lokacija za ID. Buzz i Multivan. Dogovorene su konkretne mjere za održivo smanjenje fabričkih troškova. To će omogućiti Volkswagen komercijalnim vozilima da stvori osnovu za ulaganje u buduće proizvode koristeći vlastita sredstva.

Komponente Volkswagen Grupe
Kako bi se osigurala konkurentnost komponenti Volkswagen Grupe, cilj je održivo povećanje efikasnosti do 3 milijarde eura kumulativno do 2030. godine. Fokus je na povećanju ekonomije obima sistematskim fokusiranjem portfelja proizvoda na strateške ključne komponente. Po tom osnovu troškovi rada biće smanjeni za oko 500 miliona evra godišnje. Lokacije Volkswagen Group Components u Kasselu, Braunschweigu, Salzgitteru, Hanoveru, Wolfsburgu i Chemnitzu će biti zadržane, a fabrički troškovi će se kontinuirano revidirati. Biće uvedeni novi modeli radnog vremena kako bi proizvodni kapaciteti bili fleksibilniji.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno