Subota, 19 Aprila, 2025

Koliko je plata njemačkom radniku danas potrebno da kupi ponos svoje zemlje, Golf?

Godine 1974. prosječan njemački radnik morao je izdvojiti četiri plate za novi Golf, a nakon 50 godina, za sadašnjeg je potrebno 13 mjeseci rada.

Folksvagen automobili su stoga postali prilično skupi: prvi Golf, koji je nedavno proslavio 50. rođendan, koštao je samo 8.795 njemačkih maraka 1974. godine. To nije bio mali iznos sedamdesetih godina prošlog vijeka, jer je prosječni godišnji prihod iznosio skromnih 23.381 marku. To znači da je prosječan radnik morao da radi četiri i po mjeseca za svoj golf.

Upoređujući naizgled neuporedivo Danas je potpuno drugačije: Golf najnovije generacije u Njemačkoj 28.332 eura. Prosječan prihod trenutno iznosi 26.271 euro godišnje. Prosječan potrošač trenutno mora raditi za Golf više od godinu dana (13 mjeseci), što je tri puta duže od generacije njegovih roditelja. A VW ID 3, Golfov električni pandan, košta 33.300 eura, odnosno 15 mjesečnih plata.

Dakle, da li Volkswagen još uvijek proizvodi automobile za ljude? Pogledajmo neka poređenja: 1974. godine Golf je imao 50 konjskih snaga, karburator i nije imao katalizator, pa su i njegove emisije bile loše. Prozori na vratima nisu se otvarali električno, već polugom. A klima, koja je danas standardna, nije bila ni za ekstra novac. Treći tehnički pregled bio je još neizvjesniji za vlasnike Golfova prve generacije, odnosno nakon šest godina, kada su se znojili od straha i pitali se hoće li automobil proći pregled, jer su za relativno kratko vrijeme krenuli tadašnji Golfovi. da zarđati . Volkswagen navodno kupuje jeftin istočnonjemački lim.

Cijene automobila su daleko nadmašile plate Danas, šest godina star Golf i dalje može biti kao nov. Volkswagen automobili su u prosjeku stari više od deset godina. Sedamdesetih je ovo bilo nezamislivo . Ipak, cijene automobila su nadmašile rast prihoda – posebno u posljednjih 20 godina: prosječna cijena novog automobila se udvostručila, dok su plate porasle za nešto više od 50 posto. Privatni kupci reaguju smanjenjem broja i kupovinom manjih i jeftinijih automobila.

preneseno iz Avto Magazin (tekst Matjaž Gregorič)

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno