Volkswagen komercijalna vozila sada se osvrću na 40 godina pogona na sve točkove i istovremeno gledaju u budućnost. I sedma generacija Bullija – Multivan, California, Transporter, Caravelle i ID. Buzz – dostupan je i sa pogonom na sve točkove.
Odlazak u Saharu u T2: Prvi T3 syncro ušao je u serijsku proizvodnju 1985. Međutim, priča o avanturama s pogonom na sve kotače s VW kombijem počela je mnogo ranije – 1970-ih, sa šefom razvoja za Transporter linija proizvoda: Gustav Mayer (1925–2014). Volio je da putuje i izaziva sebe, strast koja ga je uvek iznova vraćala u pustinju Saharu u T2. Međutim, T2 je u to vrijeme bio dostupan samo sa pogonom na stražnje kotače. Međutim, u jednom trenutku, Gustavu Majeru je bilo dosta vađenja svog kombija iz pjeska u pustinjama severne Afrike, pa su on i njegov tim jednostavno napravili T2 sa pogonom na sve točkove. Testovi prvog prototipa su prošli dobro, uključujući nekoliko opet u dinama Sahare. Godine 1978. započela je izgradnja pet testnih T2 vozila sa izborom pogona na prednje točkove. Međutim, T2 – lansiran 1967. – već se u tom trenutku bližio kraju svog životnog ciklusa. Zbog toga je T3 postao prvi VW kombi opremljen pogonom na sve točkove.

T3 syncro je debitovao 1985. godine: od samog početka, T3 nije bio zamišljen samo kao komercijalno vozilo, već i kao vozilo za putovanje svijetom. Jednostavno nije postojalo drugo vozilo koje je nudilo isti nivo prostranosti. Podna struktura modela T3, koji je prvi put predstavljen sa pogonom na stražnje kotače 1979. godine, stoga je od samog početka dodijelio prostor za kardansko vratilo i diferencijal prednje osovine, a time i za pogon na sve kotače. Ali bilo je potrebno vrijeme da se razvije do željenog nivoa savršenstva i naizgled vječne izdržljivosti. Čekanju je konačno došao kraj 1985. godine: na tržište su lansirana prva vozila Transporter i prvi Caravelle syncro. Volkswagen je ušao u saradnju sa Steyr-Daimler-Puchom za razvoj serije i konstrukciju sinkro varijanti. Kompanija je u industriji bila poznata kao visoko kompetentan stručnjak za razvoj i proizvodnju vozila sa pogonom na sve točkove. Zbog toga je konačna montaža T3 syncro obavljena u fabrici Steyr-Daimler-Puch u Grazu.

VW kombi kao terensko vozilo:Za razliku od T2 testnih vozila, T3 syncro nije imao izbor pogona na sve točkove, već – mnogo pogodnije – prednju osovinu koja je bila trajno integrisana preko kardanske osovine. Za integraciju je korišteno viskozno kvačilo. Ovo se pokazalo vrlo robusnim i pružilo savršene performanse u gotovo svim uvjetima. Još jedna prednost Visco kvačila bila je činjenica da se inače standardni međudiferencijal, koji je obično kompenzirao razlike u brzini između prednje i stražnje osovine, mogao izostaviti. Ovaj zadatak je sada također obavljala kvačila punjena silikonskim uljem. Višedijelni štitnik podvozja štitio je tehnologiju pogona na sve kotače od oštećenja tokom avantura van puta. Korištene su i različite opruge i tvrđi amortizeri. Kao rezultat toga, tijelo syncro modela bilo je 60 milimetara više. Kada je u pitanju izbor mjenjača, inženjeri su se odlučili za 4+G mjenjač, koji je imao četiri klasična stupnja prijenosa naprijed i vrlo kratku off-road brzinu za vožnju van puta. Opciono su bile dostupne i blokade diferencijala na prednjoj i zadnjoj osovini, kao i paket za težak teren. Potonji je uključivao karakteristike kao što su ojačana pogonska vratila, prigušivač vibracija u pogonskom sklopu i razna pojačanja karoserije. Sa ovom opremom, syncro modeli su impresionirali klirensom od 215 milimetara sprijeda, uglom rampe od 22 stepena i uglom prelamanja od 24 stepena. Što se tiče tehnologije vožnje, VW kombi je dostigao nivo terenskog vozila – ali sa mnogo više prostora i udobnosti u vozilu za velike životne avanture.
T3 sa 16-inčnim kotačima kao kamion s ravnom platformom: Od 1987. T3 syncro je bio dostupan čak i sa 16-inčnim kotačima i opsežnim modifikacijama šasije i karoserije, većim kočnicama i zaključavanjem stražnje osovine kao standard, zadovoljavajući i najekstremnije – korišćenje puta. Ojačanja su povećala nosivost na terenu na jednu tonu. Klirens je povećan na 246 milimetara (+25 mm). Ukupno 2.138 ovih teških vozila s pogonom na sve kotače – od ukupno 45.478 T3 syncrosa proizvedenih – napustilo je proizvodne hale u Grazu do 1992. godine, postajući pratioci avanturista, svjetskih putnika, šumarskih radnika i obrtnika. Samo oko 60 ovih Volkswagena po standardu ekspedicijskih vozila proizvedeno je kao kamion s ravnim platformama s tovarnim ležajem, ali su dodatni troškovi za sinkro pogon i 16-inčnu konverziju bili oko 50 posto veći u usporedbi s karoserijom platforme sa pogonom na stražnje kotače. . Danas je gotovo nemoguće ući u trag tako ranom pikapu s pogonom na sve kotače kao klasično vozilo. Međutim, još uvijek je moguće vidjeti jednu od ovih iglica u plastu sijena VW kombija sa pogonom na sve kotače: na štandu Volkswagen komercijalnih vozila na Bremen Classic Motorshowu.
T4 syncro stiže 1993. godine:Pravi svjetski rekorder stajat će tik uz sinkro spust na sajmu automobila u Bremenu Classic: T4 Multivan syncro iz 1999. godine, u kojem je prije 26 godina tim iz Volkswagen komercijalnih vozila završio legendarnu Panamericanu od Aljaske do Tierra del Fuego je brži i lakši nego što je to učinio bilo koji drugi putnik na četiri točka. Ali prije nego što je ova avantura mogla početi, T4 je morao biti razvijen. Kratak reljef: kada je novi T4 Volkswagen kombi debitirao 1990. godine – već u svojoj četvrtoj generaciji –, to je bila tehnička revolucija s novim dizajnom, novim pogonom, novim motorima i novim konceptom. Bokserski motor je izašao iz ringa. Zamijenili su ga moderni, vodeno hlađeni četvero- i petocilindrični motori, koji više nisu radili straga, već sprijeda, pokrećući prednje kotače – nudeći prednosti u cijelosti: prtljažni prostor u T4 je bio niži i veći pristupačan. I što je najvažnije, sjedišta vozača i suvozača sada su bila smještena iza prednje osovine, što je poboljšalo pasivnu sigurnost. 1993. Volkswagen je upotpunio ponudu novim T4 syncro, čije je Visco kvačilo sada prenosilo snagu s prednje na stražnje.

Rekordna vožnja za Multivan T4 syncro: Kao što je već spomenuto, činjenica da su Volkswagen komercijalna vozila ponovo imala jedno od najboljih svjetskih vozila za avanture u svojoj gami u obliku T4 sa pogonom na sve kotače, pokazala se kada izumitelj VW kombija ga je 1999. odveo na vožnju svjetski rekord od Aljaske do Ognjene zemlje. Dva tima su krenula iz Prudhoe Bay na Aljasci 25. septembra s ciljem da se preko najduže veze sjever-jug na američkom kontinentu – Panamericana, stigne do Ushuaie u Argentini. Osim većeg rezervoara za gorivo, dodatnih farova na krovu i sočiva od pleksiglasa ispred farova, tehnologija vozila bila je ista kao kod serijskih vozila. Izazovi s kojima se suočavaju i čovjek i mašina uključivali su činjenicu da je Panamericana bila u daleko od idealnog stanja zbog zemljotresa u Meksiku i velikih nemira u Južnoj Americi. Ipak, prvi T4 Multivan syncro – registarski broj WOB AZ 152 – sa profesionalnim svjetskim putnicima Andreasom Renzom i Matthiasom Göttenauerom stigao je na svoje odredište nakon tačno 15 dana, 14 sati i 6 minuta i 22.880 kilometara, osiguravši svoje mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda. . Drugi T4 Multivan syncro je također stigao na svoje odredište nekoliko dana kasnije nakon što ga je uhvatila jaka oluja. Rekordna vožnja koju je poduzeo Multivan T4 syncro bio je konačni poticaj za Volkswagen komercijalna vozila da dizajniraju još moćnija vozila s pogonom na sve kotače. T4 syncro je tako postao početni pokretač za razvoj modela PanAmericana – prvo kao model specijalnog izdanja (T4), zatim kao posebna serija (T5) i od T6 kao verzija opreme za sve terene.
T5 kao 4MOTION stiže 2004. godine: 2003. Volkswagen komercijalna vozila predstavila je T5 kao svjetsku premijeru. Snažniji motori i, prije svega, elektronska kontrola stabilnosti (ESC) zahtijevali su novi sistem pogona na sve kotače. Ovo je bilo dostupno od 2004. nadalje pod novom oznakom 4MOTION. Centralni element sistema 4MOTION sada je bila aksijalno komprimovano kvačilo sa više ploča koje radi u uljnom kupatilu. Pritisak su stvarale dvije pumpe. Što je veći pritisak primijenjen na ploče, to je veći prijenos snage, a time i integracija zadnje osovine. Zahvaljujući brzom vremenu reakcije kvačila sa više ploča, sada je bilo moguće integrisati zadnju osovinu bez stepena samo ako je jedan od prednjih točkova počeo da gubi trakciju. U normalnom radu, modeli 4MOTION dostupni kao Transporter, Caravelle, Multivan i California su stoga imali pogon na prednje točkove, što je pomoglo u uštedi goriva.

4MOTION dobija elektronske kontrole: 2010. godine, unapređena verzija 4MOTION-a je debitovala sa novim višepločastim kvačilom i elektronski kontrolisanom pumpom visokog pritiska, koja je obezbedila konstantan pritisak ulja od 30 bara u rezervoaru. Proklizavanje na prednjoj osovini stoga više nije bilo potrebno da bi se zadnji točkovi ubedili da uđu. ESC senzori su davali pumpi visokog pritiska informacije kada su točkovi praktički tek počeli da pokazuju gubitak vučne sile. U roku od stotinke sekunde, snaga je isporučena na točkove kojima je bila potrebna. Pored toga, novi sistem 4MOTION je bio u stanju da pokrije gotovo sve uslove vožnje sa samopouzdanjem. Štaviše, mogao je da se kreće napred čak i kada je točak visio u vazduhu – uz opcioni diferencijal sa blokadom zadnje osovine koji je tu bio od pomoći. Od 2015. godine, sistem 4MOTION sa elektronski kontrolisanom višelamelnom kvačilom prilagođen je za šestu generaciju proizvodne linije (T6) i koristi se u T6.1 od 2019. godine.
Tri linije proizvoda kombija sa pogonom na sve točkove za moderno doba:Zbog potpuno novih zahtjeva koji se odnose na različite pogonske sisteme i scenarije upotrebe, sedma generacija Bullija sada je podijeljena u tri proizvodne linije: Multivan uključujući novi California zasnovan na njemu, potpuno električni ID. Buzz uključujući ID. Verzija komercijalnog vozila Buzz Cargo i novi Transporter uključujući Caravelle dizajniran kao shuttle bus. Volkswagen komercijalna vozila naravno također nudi različite derivate sve tri proizvodne linije kao verzije s pogonom na sve kotače: Multivan i California dostupni su od jeseni 2024. s prvim novim plug-in hibridnim pogonom na sve kotače (eHybrid 4MOTION) iz Volkswagen Commerciala vozila; kao inovacija, stražnja osovina se ovdje pokreće isključivo električno. Zadnja osovina novorazvijenih Transporter TDI 4MOTION i Caravelle TDI 4MOTION integrisana je preko elektronski kontrolisanog diferencijala. I u slučaju ID-a s pogonom na sve kotače. Buzz Cargo Pro 4MOTION i ID. Buzz GTX modeli, sva četiri točka se pokreću isključivo na električnu energiju. Ništa stoga neće stati na put putovanju VW kombijem u Saharu ni 2025. godine. Ovim modelima također nisu nužno potrebni ni putevi…
